Min ny indkøbte A4 1,6 har en lille fejl da jeg kørte hjem kom lav olie stand advarsels lampen frem i displayet. fyldte lidt olie på men advarslen vil ikke gå væk.
havde stikket af sensoren i dag men stadig advarsel i displayet.
skal skifte olie på den i næste ugen og regner med at skifte sensoren i samme ombæring.
men mit spørgsmål er burde advarslen ikke forsvinde fra displayet.
1. når stikket er taget af og kan fejlen
2. når der er tjekket om der er olie nok på
olie level sensor
olie level sensor
Brian Pedersen
Audi 80 2,6E Avant quattro 1993 En ud af 1870 produceret
http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=166234
Audi A3 E-Tron 2016 nu med ny multitronic ;(
Toyota Avensis 1,8 vvt st.car 2007
Audi 80 2,6E Avant quattro 1993 En ud af 1870 produceret
http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=166234
Audi A3 E-Tron 2016 nu med ny multitronic ;(
Toyota Avensis 1,8 vvt st.car 2007
Re: olie level sensor
1: Ikke hvis der er redundans i sensorsystemet*
2: Ikke hvis sensoren eller ledningerne er defekte.
* Sensoren for kølervæskestand i den gamle Audi 80 er et godt eksempel på manglende redundans. Forbindelsen i ledningen skal sluttes for at udløse advarslen. Der er en flyder i potten, og når der er for lidt vand i, falder flyderen ned og kortslutter to kontakter. Problemet er, at hvis man trækker stikket af, opdager computeren aldrig, hvis der mangler vand, for den kan i sangens natur aldrig opnå forbindelse i sensorkredsen. Man skulle i stedet have lavet de to kontakter i toppen og vendt logikken, så der skille være gennemgang for at slukke alarmen. På den måde ville alarmen gå, når flyderen faldt ned, eller hvis stikket blev trukket af.
På amerikanske fora skriver de, at hvis kontakten til motorhjelmen er defekt, opdager systemet ikke, at du har fyldt olie på... du kan jo ikke fylde olie på uden at åbne hjelmen. Prøv først se, om den viser åben motorhjelm i kombiinstrumentet, hvis du lukker hjelmen op med motoren i gang. Ellers kan man formodentlig slette oliealarmen med en tester.
\Alex
2: Ikke hvis sensoren eller ledningerne er defekte.
* Sensoren for kølervæskestand i den gamle Audi 80 er et godt eksempel på manglende redundans. Forbindelsen i ledningen skal sluttes for at udløse advarslen. Der er en flyder i potten, og når der er for lidt vand i, falder flyderen ned og kortslutter to kontakter. Problemet er, at hvis man trækker stikket af, opdager computeren aldrig, hvis der mangler vand, for den kan i sangens natur aldrig opnå forbindelse i sensorkredsen. Man skulle i stedet have lavet de to kontakter i toppen og vendt logikken, så der skille være gennemgang for at slukke alarmen. På den måde ville alarmen gå, når flyderen faldt ned, eller hvis stikket blev trukket af.
På amerikanske fora skriver de, at hvis kontakten til motorhjelmen er defekt, opdager systemet ikke, at du har fyldt olie på... du kan jo ikke fylde olie på uden at åbne hjelmen. Prøv først se, om den viser åben motorhjelm i kombiinstrumentet, hvis du lukker hjelmen op med motoren i gang. Ellers kan man formodentlig slette oliealarmen med en tester.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: olie level sensor
Har jeg også læst det med hjelm kontakt, men den viser ikke i kombiinstrumentet at hjelmen er åben, kan værre en defekt hjelm kontakt måske.
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
Brian Pedersen
Audi 80 2,6E Avant quattro 1993 En ud af 1870 produceret
http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=166234
Audi A3 E-Tron 2016 nu med ny multitronic ;(
Toyota Avensis 1,8 vvt st.car 2007
Audi 80 2,6E Avant quattro 1993 En ud af 1870 produceret
http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=166234
Audi A3 E-Tron 2016 nu med ny multitronic ;(
Toyota Avensis 1,8 vvt st.car 2007
Re: olie level sensor
har lige tjekket der er ikke nogen hjelm kontakt på min A4. der var en kontakt men det var til alarm/centrallås uoriginal.
Brian Pedersen
Audi 80 2,6E Avant quattro 1993 En ud af 1870 produceret
http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=166234
Audi A3 E-Tron 2016 nu med ny multitronic ;(
Toyota Avensis 1,8 vvt st.car 2007
Audi 80 2,6E Avant quattro 1993 En ud af 1870 produceret
http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=166234
Audi A3 E-Tron 2016 nu med ny multitronic ;(
Toyota Avensis 1,8 vvt st.car 2007
Re: olie level sensor
kan det godt passe at hjelm kontakt sidder sammen med hjelm låsen.
syntes jeg kan se i etka at den både an sidde en på skærmen den har jeg ikke.
og der kan sidde en i hjelm låsen. den skal jeg lige have tjekket.
syntes jeg kan se i etka at den både an sidde en på skærmen den har jeg ikke.
og der kan sidde en i hjelm låsen. den skal jeg lige have tjekket.
Brian Pedersen
Audi 80 2,6E Avant quattro 1993 En ud af 1870 produceret
http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=166234
Audi A3 E-Tron 2016 nu med ny multitronic ;(
Toyota Avensis 1,8 vvt st.car 2007
Audi 80 2,6E Avant quattro 1993 En ud af 1870 produceret
http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=166234
Audi A3 E-Tron 2016 nu med ny multitronic ;(
Toyota Avensis 1,8 vvt st.car 2007
Re: olie level sensor
Klapsensoren/-kontakten vil sidde i selve låsen, hvis du har en. Der vil være 2 ledninger til låsen, hvoraf i hvert fald den ene typisk vil være brun.
Ligner den her:
http://www.ebay.de/itm/Audi-A4-S4-8E-B6-Haubenschloss-Klappenschloss-mit-Mikroschalter-8E0823509B-/131601201497?hash=item1ea40af959
Det var bare et forsøg på at finde en nem løsning. Oliesensoren eller ledningerne kan jo være defekte.
Virker baklyset? Synes der var et eller andet med diagnosestrøm og baklys. Kan forestille mig, at sensorkredsen får strøm den vej. Sikring 31.
\Alex
Ligner den her:
http://www.ebay.de/itm/Audi-A4-S4-8E-B6-Haubenschloss-Klappenschloss-mit-Mikroschalter-8E0823509B-/131601201497?hash=item1ea40af959
Det var bare et forsøg på at finde en nem løsning. Oliesensoren eller ledningerne kan jo være defekte.
Virker baklyset? Synes der var et eller andet med diagnosestrøm og baklys. Kan forestille mig, at sensorkredsen får strøm den vej. Sikring 31.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: olie level sensor
Har fundet klapsensoren, er igang med at pille den fra og teste den.
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
Brian Pedersen
Audi 80 2,6E Avant quattro 1993 En ud af 1870 produceret
http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=166234
Audi A3 E-Tron 2016 nu med ny multitronic ;(
Toyota Avensis 1,8 vvt st.car 2007
Audi 80 2,6E Avant quattro 1993 En ud af 1870 produceret
http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=166234
Audi A3 E-Tron 2016 nu med ny multitronic ;(
Toyota Avensis 1,8 vvt st.car 2007
Re: olie level sensor
Så fik jeg pillet stikket af og renset, samt kontakten til hjelmen, startede Audien og sådan OK i displayet. Fejlen fikset.
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
Brian Pedersen
Audi 80 2,6E Avant quattro 1993 En ud af 1870 produceret
http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=166234
Audi A3 E-Tron 2016 nu med ny multitronic ;(
Toyota Avensis 1,8 vvt st.car 2007
Audi 80 2,6E Avant quattro 1993 En ud af 1870 produceret
http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=166234
Audi A3 E-Tron 2016 nu med ny multitronic ;(
Toyota Avensis 1,8 vvt st.car 2007
Re: olie level sensor
Nu viser den sikkert også "åben motorhjelm" i kombiinstrumentet? Hvis hjelmen altså er åben.
\Alex
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)