2.4 V6

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
themasterdk
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 7/06/2015 07:39
Geografisk sted: Vestsjælland

2.4 V6

Indlæg af themasterdk »

Hej alle

Jeg har købt en Audi A4 2.4 V6 som er en dejlige bil. :D Men vil høre jer? Hvad skal jeg se efter og passe på med denne motor?? har den nogle kendte fejl som jeg evt skal udbedre inden der sker noget??

Synes, den godt kan lugtet lidt af brændt oile. Når man har kørt en tur. Det er som om det kommer ud af påfyldnings dæksel eller i hverfald den side det sidder i. Skal have kigget nærmere på det :D
kjt59
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 9
Tilmeldt: 13/08/2014 11:53
Geografisk sted: Fyn.

Re: 2.4 V6

Indlæg af kjt59 »

Hej

Vi har selv en 2,4 V6 fra 05, er super glad for den, men har læst om kæden i motoren kan hoppe en tand.

Vores har fået skiftet motor da oliepumpen svigtede, heldigvis før vi købte den, jeg tjekker jævnligt olie, mere end på de andre biler jeg har haft, netop pga. den "lille" episode med olien.

Har du manuel gearkasse ??, vi har mulittronic mener jeg den hedder, den har jeg lige fået skyllet igennem med ny olie, cirka 12 L. kan måske være den lugter hvis olien er for gammel og bliver varm ??.

Kig forum igennem der er mange nyttige oplysninger, jeg syntes selv jeg er blevet lidt mere oplyst 8)

Held og lykke med den dejlige bil

Hilsen
Klaus
Brugeravatar
mojo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 348
Tilmeldt: 5/07/2010 23:16
Geografisk sted: galten

Re: 2.4 V6

Indlæg af mojo »

jeg vil gætte på det er en model c5 som er med tandrem og uden problemer med kæde.
olielugten kommer fra pakningen ved knastforstilleren og fra propper i enden af topstykkerne.
der er mange indlæg omkring dette problem og søren r er en af dem som selv har lavet det på hans 2.7t
oliespild/olielugt blev markant bedre ved at gå over til 15/40 havoline olie til 100kr for 5 liter i jem og fix :)

http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php? ... C3%A6ksler

http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php? ... C3%A6ksler
themasterdk
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 7/06/2015 07:39
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: 2.4 V6

Indlæg af themasterdk »

Det sku super takker forhjælpen. Der kommer sikkert, mange flere spørgsmål senere ;-)
themasterdk
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 7/06/2015 07:39
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: 2.4 V6

Indlæg af themasterdk »

Men min har noget af samme problem som den ene skrev om. At når man giver gas ved en bestemt hastighed. F.eks 80/100 km/t så rumler det i bilen. Hvad kan det være????
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"