3.0 ASN. Hjælp! er der en mekaniker til stede

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
thygespostvejmaildk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 198
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: 8382 Hinnerup

3.0 ASN. Hjælp! er der en mekaniker til stede

Indlæg af thygespostvejmaildk »

Er der en Audi entusiastisk automekaniker herinde, der har mod på at lave min bil?

Den går ujævnt i tomgang og sætter nogle gange meget ud, mens man kører, så motor lampen blinker.
Derudover mangler den HK.

Syge historien er således:
Det ene knasthjul var ved at falde af, fordi 3 af skruerne havde tabt møtrikkerne. En tilbageværende skrue var blevet bøjet og klikkede kraftigt, når den kørte rundt og ramte den ene af de to "forstillings stempler" det sidder forrest ved knasterne.
Efter et vellykket tandrems skift, hvor alt vær mærket op, (Jeg havde ikke det rigtige værktøj) kom motor lampen on efter 200 km. med koden:
16408.P0024 B camshaft position(Bank 2):Timing over-Advanced or system Performance.

Det levede jeg med.
Efter nogle tusinde km begyndte den at sætte lidt ud på cylinder 2. Jeg skiftede alle tændrør og en tændspole uden det hjalp. Koder:
17766.P1358 Cylinder 2,ignition circuit:open
16686.P0302 Cylinder 2:misfire detected

Jeg opdagede, at der var olie på tandremmen, og blæste de to ånderør ud, som går ud bagerst på topdækslerne og ned. Det ene sagde "plump" som sad der en prop i det.

Nu er den begyndt at sætte voldsomt ud og ryster og rusker. Koder:
16684.P0300 Random/multiple cylinder:misfire detected
17887.P1479 Brake boost vacuum system:mechanical failure

Jeg orker snart ikke at rode i det mere. Så har du styr på det, og er frisk på at kigge på den, vil jeg blive ovenude lykkelig :-)?
Jeg betaler selvfølgelig alle timer og lægger ud for reservedele.
Du må gerne ringe til mig på 20611210.

Jan
A3 2.0 TDI 2005 DSG

A6 3.0 TDI Avant 2007

Jan T.
GertH
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1251
Tilmeldt: 22/08/2010 22:33
Geografisk sted: 4733 Tappernøje

Re: 3.0 ASN. Hjælp! er der en mekaniker til stede

Indlæg af GertH »

Hej.
Uden at have meget forstand på din motor, ville jeg lige tjekke vacumforbindelsen baglæns fra bremseforstærker og hen til hvor vacum bliver taget fra. Det er jo nok fra manifold og hvis den slange/rør er flækket ligesom det var på min 2.6 ABC, vil det sikkert have indflydelse på motorgang. Min var så slem at det gik meget udover bremsetryk.
Dette er bare et indspark, men det er jo supernemt at kontrollere.
Mvh. Gert
GertH
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer
thygespostvejmaildk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 198
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: 8382 Hinnerup

Re: 3.0 ASN. Hjælp! er der en mekaniker til stede

Indlæg af thygespostvejmaildk »

Jeg syntes jeg har undersøgt bremseforstærker slangerne, men prøver lige igen.
Hvis ikke motoren er startet, er pedalen helt hård. Og jeg mindes, at man kan trykke 2-3 gange inden det sker, så måske...
"Misfire fejlen" har jeg derimod fundet. Den ene række stik til tændspolerne var ikke klikket ordentlig fast efter jeg havde skiftet tændrør :/[] . Så nu halter den kun lidt i tomgang på den ene cylinder og mangler HK. 30-40 stk, vil jeg tro.
Og her efter 500 km ser det også ud til at tandremmen stadig er tør. Så det tyder på at det hjalp, at blæse de to ånderør ud.
Kan den egentlig blive skadet af lidt olie? Jeg syntes der er lidt delte meninger, når jeg spørger rundt omkring.
A3 2.0 TDI 2005 DSG

A6 3.0 TDI Avant 2007

Jan T.
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"