Hej
Kan læse mig til der er flere grimme historier med oliepumper der står af i 2.0tdi motoren da akslen der trækker olie pumpen slides.
Har set et par guides til at udskifte denne og det er jo en større omgang.
Jeg har kontaktet Audi i håb om de ud fra stelnr kunne oplyse mig om hvilken aksel der sidder i min motor. Gik ud fra de ud fra produktionstidspunk kunne se om jeg har den gamle eller nye type.
Har læst de skiftede akseltype i løbet af 2009, min bil er indregistreret første gang 12/2009, så tænker der er chance for ny aksel, men det er jo ikke til at sige hvor længe motor har stået på lager før den er kommet i en bil, solgt til forhandler osv..
Audi vender tilbage med det gode svar at det kan de ikke oplyse om og de må desuden ikke oplyse noget om redervedelsnumre.
Er der en måde ud over adskillelse af motoren jeg kan se hvilken aksel jeg har?
Vil hellere et planlagt værkstedsbesøg end en parkering og bugsering fra motorvejs i værste fald.
Bilen har kørt små 110.000km så er det overhovedet en bekymring jeg bør have?
Identificere type oliepumpeaksel / blyant
Identificere type oliepumpeaksel / blyant
A4 Avant 2.0TDI, 2010
Re: Identificere type oliepumpeaksel / blyant
Poul Erik Bech (PEB)
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Re: Identificere type oliepumpeaksel / blyant
Hej PEB
Tak for henvisning, dette indlæg er jeg ikke kommet forbi før...
Ifølge min service bog står der følgende:
8K5 OPC
CAGC --- LLM
Kan jeg ud fra dette identificere type af aksel?
Tak for henvisning, dette indlæg er jeg ikke kommet forbi før...
Ifølge min service bog står der følgende:
8K5 OPC
CAGC --- LLM
Kan jeg ud fra dette identificere type af aksel?
A4 Avant 2.0TDI, 2010
Re: Identificere type oliepumpeaksel / blyant
For at runde denne af:
Jeg har fået oplyst fra Audi Flensborg denne motortype er med det tandhjulsdrevne balancemodul/oliepumpe. Ud fra hvad jeg kan finde af oplysninger på nettet er det kun den kædedrevne udgave der har den gamle type aksel
Jeg har fået oplyst fra Audi Flensborg denne motortype er med det tandhjulsdrevne balancemodul/oliepumpe. Ud fra hvad jeg kan finde af oplysninger på nettet er det kun den kædedrevne udgave der har den gamle type aksel
A4 Avant 2.0TDI, 2010
Re: Identificere type oliepumpeaksel / blyant
Rene_Chr skrev:For at runde denne af:
Jeg har fået oplyst fra Audi Flensborg denne motortype er med det tandhjulsdrevne balancemodul/oliepumpe. Ud fra hvad jeg kan finde af oplysninger på nettet er det kun den kædedrevne udgave der har den gamle type aksel
Det er ikke korrekt.
Min havde tandhjul. Jeg kan konkludere at du ikke læst min artikel.
Poul Erik Bech (PEB)
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Re: Identificere type oliepumpeaksel / blyant
Hmm så jeg kan ikke bruge svaret at min motor er med tandhjul som afklaring?
Jeg er ikke med på hvad jeg ikke har læst, har været igennem tråden du linker til og skriver "Fra 19-10-2009 er det med den lange blyant, så din er med den gamle "korte"." Gik ud fra det var her man skiftede fra kæde til tandhjul men går ud fra det er en misforståelse fra min side...
Jeg er ikke med på hvad jeg ikke har læst, har været igennem tråden du linker til og skriver "Fra 19-10-2009 er det med den lange blyant, så din er med den gamle "korte"." Gik ud fra det var her man skiftede fra kæde til tandhjul men går ud fra det er en misforståelse fra min side...
A4 Avant 2.0TDI, 2010