Audi A4 2,6 ABC VS 2,8 AAH motor

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
Lifekeeper
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 9
Tilmeldt: 28/03/2015 08:38

Audi A4 2,6 ABC VS 2,8 AAH motor

Indlæg af Lifekeeper »

Hej jeg er ny her inde men brænder efter at vide forskellen på de motore da den ene har 2,6 12v150 HK og 2,8 12V174 !
Er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen er udover slaglænden ????? .Det er bare det der er 24HK forskel .Jeg har nemlig en 2,8 motor til at stå men gider ikke skifte hvis der ikke er mere forskel ind slaglænden ,Men mange tak indtil videre
Hilsen Michael 8) 8)
Brugeravatar
Jonas
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 480
Tilmeldt: 16/04/2003 18:34
Geografisk sted: København

Re: Audi A4 2,6 ABC VS 2,8 AAH motor

Indlæg af Jonas »

2,8 har variabel indsugningsmanifold, med lange tynde rør som skulle give bedre bundtræk, ved ca 4000 omdr åbner et spjæld og giver direkte sug.
2,6 har lidt bedre speeder response pga den kortere slaglængde.

Du kunne prøve at sætte 2,8 indsugningen på 2,6 for at kombinerer fordelene fra begge.

Der lå tidligere en test herinde som overraskende dokumenterede et 2,6 faktisk klarede sig bedst i mellem accelerationer - kan dog ikke huske hvor den er blevet af
80 Avant 2,8 quattro '93 (muligvis totalskadet efter tyveri) + RS2 '94 + A3 sportback 2,0TFSI quattro '06
VW T4 multivan TDI '02 + VW T5 2,0TDI multivan 180hk DSG

Tidl. Audi: 80 2,6 avant, 80 2,8 sedan, A6 2,6 avant
Brugeravatar
morten00
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 26/01/2003 23:09
Geografisk sted: Odense

Re: Audi A4 2,6 ABC VS 2,8 AAH motor

Indlæg af morten00 »

Lifekeeper skrev:Hej jeg er ny her inde men brænder efter at vide forskellen på de motore da den ene har 2,6 12v150 HK og 2,8 12V174 !
Er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen er udover slaglænden ????? .Det er bare det der er 24HK forskel .Jeg har nemlig en 2,8 motor til at stå men gider ikke skifte hvis der ikke er mere forskel ind slaglænden ,Men mange tak indtil videre
Hilsen Michael 8) 8)
Her er lidt mere info viewtopic.php?t=88

Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC

Billede
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Lifekeeper
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 9
Tilmeldt: 28/03/2015 08:38

Re: Audi A4 2,6 ABC VS 2,8 AAH motor

Indlæg af Lifekeeper »

Jeg siger tak for hjælpen ! jeg har nemlig haft en 2,8 12v A4 før min 2,6 og jeg syntes 2,6 er hurtigere og køre bedere træk mæssigt
MVH. Michael
Brugeravatar
Poe
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 710
Tilmeldt: 26/07/2009 19:41
Geografisk sted: Middelfart

Re: Audi A4 2,6 ABC VS 2,8 AAH motor

Indlæg af Poe »

WP_20150402_004.jpg

2,6 skal bruge et lille sekund mere end 2,8 til 0 - 100.
WP_20150402_009.jpg
Senest rettet af Poe 2/04/2015 11:15, rettet i alt 1 gang.
Audi Sport quattro (Dahlbäck 560hp) at Vaaler Raceway http://www.youtube.com/watch?v=TAfWsecE75w
800 PS Audi quattro S1 http://www.youtube.com/watch?v=GmTOZ7wetuM
Audi Q4 Attitude 35 e-tron S line 2022.
Seat Mii Electric Plus 2021.
Audi A6 C5 (4B) Limousine Advance Tiptronic 1997 2,4 V6 30V 165hk. AGA.
Arbejde: MAN TGE 6.180, 2019. Mercedes-Benz Atego 1224, 2021. Mercedes-Benz Agtros 1840, 2021.
Lifekeeper
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 9
Tilmeldt: 28/03/2015 08:38

Re: Audi A4 2,6 ABC VS 2,8 AAH motor

Indlæg af Lifekeeper »

jamen så må det hjælpe bare med indsugningen ,som jeg har til den men har ikke styring til at køre de extra spjæld så gad vide om de bare skal være åbne hele tiden 8-[
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Audi A4 2,6 ABC VS 2,8 AAH motor

Indlæg af Høy »

Hvis de er åbne hele tiden, ryger fidusen, og de er ikke variable mere... hvilestillingen er den lange vej, som giver drejningsmoment. Den aktiverede stilling er den korte, som giver effekt ved høje omdrejninger.

Side 16: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_128.PDF

Side 18: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_130.PDF

Du kan evt. købe et billigt skod-shiftlight på Ebay og så tilslutte styrekredsen i et relæ i stedet for pæren eller tilslutte selve magnetventilen, hvis elektronikken i det pågældende shiftlight kan holde til et par hundrede milliampere. På den måde kan du få trykdåsen til at trække ved et bestemt omdrejningstal (4100), når der er vakuum nok. De fungerer ved at måle impulser fra generatoren, men du kan muligvis også finde omdrejningstallet ved instrumenterne og få et eller andet elektronikbyggesæt til at styre det.

Uanset hvad bliver det noget fusk, og du får ikke en racerbil ud af det!

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Lifekeeper
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 9
Tilmeldt: 28/03/2015 08:38

Re: Audi A4 2,6 ABC VS 2,8 AAH motor

Indlæg af Lifekeeper »

Ja det kan jeg godt se det duer kun med en 2,8 30v komplet men så er der Afgiften surt jeg nusser bare med min 2,6 og får den eobd tunnet så den ikke længere
Lifekeeper
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 9
Tilmeldt: 28/03/2015 08:38

Re: Audi A4 2,6 ABC VS 2,8 AAH motor

Indlæg af Lifekeeper »

fandt lige nogle 1,8T inj.dyser men dem får den for meget af for den kan ikke komme rigtig af med det ved høje omd. men bundtrækket er blevet totalt sindsygt , man kan mærke og lugte kat. bliver meget varmere og den lugter mere af svovl og det jo tegn på for meget benz . Men tror af med kat. og 2,8 indsugning på såspiller det meget godt ;(
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"