Hej alle
Er der måske en, eller flere der har en ide til hvorfor min motor ikk laver nok olietryk. Når man starter den på kold motor er alt fint men så snart den bliver drift varm falder trykket. Jeg har fået skiftet oliepumpe da mit værksted mente det var derfor, men uden held pænt dyr sådan en oliepumpe. Så er der blevet taget en olieprøve for at tjekke for spåner, og kølervæske men der var intet?. Nu arbejder de ud fra at det er knastkæde mv. der er fejlen...
nogle gode forslag anyone
2.0 TFSI b7 quattro for lavt olitryk
-
- Ny forumbruger
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 28/01/2015 20:36
Re: 2.0 TFSI b7 quattro for lavt olitryk
Tilkokset sugesnabel/si til oliepumpen, sensor defekt, drejet plejlleje, manglende pakning et sted i motoren. Det kan have masser af årsager.
Du er nødt til at fortælle noget mere. Hvordan er problemet konstateret, hvordan ser knastakslerne ud, forsvinder der olie, er der vand i olien osv.?
Pumpen transporterer bare olie. Alle de ting, der sidder i vejen for olien (f.eks. en kædestrammer), skaber olietrykket.
Olietrykket er dobbelt så højt med kold olie, så den del af det er helt normalt.
\Alex
Du er nødt til at fortælle noget mere. Hvordan er problemet konstateret, hvordan ser knastakslerne ud, forsvinder der olie, er der vand i olien osv.?
Pumpen transporterer bare olie. Alle de ting, der sidder i vejen for olien (f.eks. en kædestrammer), skaber olietrykket.
Olietrykket er dobbelt så højt med kold olie, så den del af det er helt normalt.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: 2.0 TFSI b7 quattro for lavt olitryk
jeg fik for ca 2 år siden skiftet en ventilblok på min 2,0 tfsi, der er bygget sammen med oliefilterkonsollen. Den lavede en lyd der minder om en symaskine der køre på fuld speed ved ca 1600-1800 omdr. Olietrykket var fint nok. Men mekanikkeren sagde at det kunne have indflydelse på olietrykket hvis den gik i stykker. Måske en mulig fejl
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
-
- Ny forumbruger
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 28/01/2015 20:36
Re: 2.0 TFSI b7 quattro for lavt olitryk
olie si er skiftet, oliepumpe skiftet, der er blevet taget olie prøve der ikke viste tegn af spåner eller kølervæske. Den larmer umiddelbart fra knastkæden, er også derfor den kom på værksted for at få den skiftet. de mente dog ikke det var den i første omgang, men de har dog ændret mening og skifter den i den her uge.