389.000 km !

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
Mcn2640
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12/02/2015 21:41

389.000 km !

Indlæg af Mcn2640 »

Hej alle sammen :)

Jeg er blevet den stolte førstegangsejer af en Audi A4 1,8 fra 1995 som har kørt 389.000 km. :) ( har altid kørt Mazda, sikke en forskel )

Den er blevet pudset og plejet af en ældre mand igennem 10 år og er mekanisk i tip top stand og har ingen rust, ret vildt når man tænker på den er 20 år gammel !! :)

Så derfor ville jeg hører om nogen af jer herinde der ved om der er nogen faldgrupper jeg skal være opmærksom på hvad angår denne model, og om de antal km den har kørt har nogen betydning som sådan, det er immevæk en sjat. Jeg er ret newbie med denne model så håber på noget feedback.

På forhånd tak, ha en god aften :)
Brugeravatar
FinnK
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1259
Tilmeldt: 25/08/2010 19:38
Geografisk sted: Brønderslev

Re: 389.000 km !

Indlæg af FinnK »

Velkommen til :) . Tillykke med Audien.
Med tiden kan diverse bærearme i undervognen blive trætte. Rust i forskærme. Rust under sidelister på ydersiden af døre. Du kan forebyggende afmontere dem og give dem noget tynd rustbeskyttelse på bagsiden... Altså listerne. De mange kilometer tror jeg ikke du skal være bange for, når den er plejet og passet. Og så skal du nok regne med at du ikke vil have andet end audi fremover :P . Husk billeder af den fine bil (y) .
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv

Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: 389.000 km !

Indlæg af SteenTP »

Stort tillykke med den - lad os se nogle billeder :)

Min er 'kun' 17 år gammel og kun lige kørt til (340.000 km).
Jeg har haft den i små 10 år og der har været meget få problemer med den.
Det er stadig original motor, gearkasse, kobling, turbo.... ja selv udstødning! 8)

Bærearmene er et kendt issue men det er nu først her for nyligt at jeg havde behov for at få dem skiftet.

Det eneste der generer mit øje er begyndende rust i bunden af dørene.
Men det lever jeg nok med indtil den skal udskiftes....
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"