Olielampe lyser ikke

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
KimC
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 141
Tilmeldt: 25/02/2007 15:13
Geografisk sted: Nykøbing F.

Olielampe lyser ikke

Indlæg af KimC »

Hejsa

Har opdaget at min olielampe ikke lyser. Skiftede olie og filter i lørdags og ville så lige tjekke at lampen også slukkede efter opstart. MEN der var ingen olielampe, som lyste når tændingen var slået til o.O ved ikke lige hvor længe den ikke har virket. Man holder vel også mest øje med om den lyser når motoren kører. Vi rodede lidt med ledningen til olietryksmåleren (over oliefiltret) og kunne få en orange oliekande frem i FIS hvis den blev kortsluttet. Så olietryksmåleren skal jo skiftes, men det er vel ikke der olielampen får sin information om at skulle lyse.
HJÆLP hvad kan der være galt???
Mvh. KimC

Audi A4 - 2,8 - 174 HK - AAH - 1995
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Olielampe lyser ikke

Indlæg af PEB »

Der er ingen olielampe. Hvis der er for lidt olietryk, mens motoren roterer, bliver der vist en rød oliekande i FIS og samtidigt lyder der en advarsel i form af en hyletone. (det står i instruktionsbogen)
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
KimC
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 141
Tilmeldt: 25/02/2007 15:13
Geografisk sted: Nykøbing F.

Re: Olielampe lyser ikke

Indlæg af KimC »

PEB skrev:Der er ingen olielampe. Hvis der er for lidt olietryk, mens motoren roterer, bliver der vist en rød oliekande i FIS og samtidigt lyder der en advarsel i form af en hyletone. (det står i instruktionsbogen)


Den oliekande vi kunne få frem i FIS var godt nok orange og der kom hyletone, så det må jo være i orden. :D
Olietryksmåleren må jo så også virke, da den påvirkede FIS ved kortslutning....

Min bil er importeret og instruktionsbogen er ikke den originale og i den er der billede af en olielampe, men kopien er så dårlig at jeg ikke kan se om der er en olielampe med lys i. Men tak for hurtig hjælp PEB
Mvh. KimC

Audi A4 - 2,8 - 174 HK - AAH - 1995
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"