Hvilken Audi motor skal jeg gå efter?? Kigger på Audi !

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
Jacob L
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 22/10/2014 20:21

Hvilken Audi motor skal jeg gå efter?? Kigger på Audi !

Indlæg af Jacob L »

Hej Audi folkens..

Jeg overvejer at købe min første Audi , har kig på en St.car TFSI 2009 /160 hk. Hvilke problemer og defekte skal man kigge efter og hvilken motor er egentlig mest driftsikker??

Valget står mellem Audi & BMW 320i 170 hk.
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Hvilken Audi motor skal jeg gå efter?? Kigger på Audi !

Indlæg af jorlund »

En 2.0 tfsi er en fremragende motor - dog har nogen af de nye (A4 med 180 eller 211 hk) lidt problemer med stempelringene, så motoren bruger en del olie - men mange har fået det skiftet uden beregning, hvis de har fuld audi servicehistorik. Jeg kender ikke 1.8'eren.

I min TT ligger en 2.0 tfsi med 200hk - den gamle med tandrem. Den fås også i A4 ("B7"). Den virker upåklageligt, selvom den ikke har samme bundtræk som de nye.
Brugeravatar
LORD OF THE RINGS
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 418
Tilmeldt: 3/04/2006 22:11
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Hvilken Audi motor skal jeg gå efter?? Kigger på Audi !

Indlæg af LORD OF THE RINGS »

Jeg var med til at købe en 2.0 A4 8K til min nabo, den er faktisk ret økonomisk, tror han kører omkring 16-17 km/l med 180 HK og et godt moment
Audi A6 4F Avant quattro 4.2 (V fucking 8)

Chevrolet Malibu Chevelle SS 433cui 500+ 1965

Hudson Super Six Coupe 1951
Brugeravatar
kennethxyz
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 143
Tilmeldt: 15/07/2013 11:31

Re: Hvilken Audi motor skal jeg gå efter?? Kigger på Audi !

Indlæg af kennethxyz »

LORD OF THE RINGS skrev:Jeg var med til at købe en 2.0 A4 8K til min nabo, den er faktisk ret økonomisk, tror han kører omkring 16-17 km/l med 180 HK og et godt moment

Har samme motor i min A5 og er glad for den, men sørg for at finde en der har fået lavet stempelreparationen eller få forhandleren til at give garanti på olieforbruget.
Audi A5 Sportback 2.0 TFSI
Brugeravatar
Inside
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 110
Tilmeldt: 13/07/2013 12:54
Geografisk sted: København

Re: Hvilken Audi motor skal jeg gå efter?? Kigger på Audi !

Indlæg af Inside »

Jeg har en 1.8 TFSI 2008 /160 hk i min, og den motor kører rigtig godt. Især hvis man tuner den, så flyver den virkelig :D Men man skal også være OBS på olieforbruget på denne motor! Har hørt om mange hvis 1.8'er har slugt olie, ligesom det er set på 2.0'eren.

Jeg ville også have fokus på de 3 punkter, som FDM lister her, i forhold til de problemer der har været med kædetrækket på de små 1.2 og 1.4 TFSI motorer:
http://www.fdm.dk/nyheder/populaere-mot ... eproblemer

- En gul lampe i instrumenthuset vil lyse, når sensorer i motoren opdager, at kæden er blevet for lang.
- Ujævn motorgang kan være et tegn på, at problemet er på vej.
- Vedblivende støj fra taktkæden, efter at motoren har været startet i mere end fem sekunder

Hørte forleden en A4 B8 1.8 med TFSI, og den lød godt nok syg både da hun startede bilen, og da hun kørte væk i den.
Audi A4 B8 1.8 TFSI fra 2008 - Belysningspakke - Audi MMI 2G High m. Navigation - Xenon/LED - Parkeringshjælp - Elektrisk skyde/vippeglastag - Klimakomfortsæder foran i Milano læder - Sort loft - Audi Sound System - Businesspakke med 3-zonet klimaanlæg - 18" 10-eget design, Audi exclusive fælge - Blanke rudelister - el-indstillelig lændestøtte - Fartpilot - førerinformationsdisplay i farve - Uden modelbetegnelse
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"