Audi værksted kan ikke finde fejlen.

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
loli-g
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 55
Tilmeldt: 15/04/2011 20:06

Audi værksted kan ikke finde fejlen.

Indlæg af loli-g »

Min bil laver nogle ryk i motoren i tomgang, som kan mærkes inde i bilen. Når jeg køre på motorvejen med fx 130km/t, så begynder bilen at ryste ligesom var det en massage stol. Det starter med, at den ryster lidt og så fortsætter det til meget og så ryster den lidt og så stopper den med at ryste. Sådan bliver den ved med at gøre hele tiden.
Jeg havde bilen ind hos audi's værksted og de lavede nogle forskellige test, om den fik benzin nok og de kunne ikke finde nogen fejl. bilen registrere hele tiden denne fejl p310b 008 = benzinregulator.
Er der nogen af jer som har været ude for noget lignende og kan komme med forslag hvad det kan være?
Audi a4 b7 2.0 TFSI
Brugeravatar
LasseHald
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 65
Tilmeldt: 15/03/2014 21:05
Geografisk sted: Århus

Re: Audi værksted kan ikke finde fejlen.

Indlæg af LasseHald »

Kunne man foreslå at gå ud fra at fejlkoden netop er en fejlkode, som er så flink at fortælle, at benzinpumpen er ved at stå af?

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/P310B/012555
loli-g
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 55
Tilmeldt: 15/04/2011 20:06

Re: Audi værksted kan ikke finde fejlen.

Indlæg af loli-g »

det kan jo godt være det er benzinpumpen som er ved at dø, men hvis det er benzinpumpen, vil bilen så ikke hakke ved bundgas? Bilen trækker perfekt uden at hakke eller noget, og den trækker stadig lige så godt, som den gjorde, før dette problem opstod.
Audi a4 b7 2.0 TFSI
Brugeravatar
LasseHald
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 65
Tilmeldt: 15/03/2014 21:05
Geografisk sted: Århus

Re: Audi værksted kan ikke finde fejlen.

Indlæg af LasseHald »

Jo, jeg kan godt følge dig, men når fejlen hedder noget med 'regulator' så bliver jeg bare lidt mistænkelig. Tomgang er jo en form for ydertilstand med lav belastning og lavt forbrug, så måske netop svær at styre for en defekt benzintryksregulator. Tænker bare at fejlkoden ikke kommer for sjov.
loli-g
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 55
Tilmeldt: 15/04/2011 20:06

Re: Audi værksted kan ikke finde fejlen.

Indlæg af loli-g »

jeg har tænkt det samme som dig. Jeg har både spurgt Audi og min egen mekanikker om fejlen ikke bare er en benzintryksregulator, men de begge svarede nej.
Jeg tror selv at fejlen enten er, benzintryksregulator, benzinpumpe eller en dyse. Det er desværre ikke nogen billige dele som man bare lige skifter :(
ved Audi fik jeg af vide, at jeg bare skulle fortsætte med at køre sådan til det bliver værre og håbe på det udløser en fejlkode, men det irritere mig at den gøre det.
Audi a4 b7 2.0 TFSI
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"