S4 2.7 biturbo. manglende slange.
S4 2.7 biturbo. manglende slange.
Spørgsmål angående audi s4 2.7 v6 biturbo.
Jeg har fundet en studs hvor der mangler en slange. Hvad skal den slange tilsluttes?
Bilen har problemer med at den pludselig ikke vil trække.
Jeg har skiftet dysebroen da den var utæt, og troede det var det der gjorde det, men uden held.
Jeg har fundet en studs hvor der mangler en slange. Hvad skal den slange tilsluttes?
Bilen har problemer med at den pludselig ikke vil trække.
Jeg har skiftet dysebroen da den var utæt, og troede det var det der gjorde det, men uden held.
Re: S4 2.7 biturbo. manglende slange.
Lige et billede mere.
- Vedhæftede filer
-
- 20140906_152700.jpg (74.1 KiB) Vist 11023 gange
Re: S4 2.7 biturbo. manglende slange.
Når jeg nu ikke ved bedre vil jeg sige den er til Co2 måling fra udstødning.
Hilsen Jan Møller.
https://www.bilgalleri.dk/galleri/28874-audi_a6_avant_quattro
https://www.bilgalleri.dk/galleri/9947-mercedes_benz_c_250_st__cdi
Jeg er ikke doven. Jeg er energi bevidst.
https://www.bilgalleri.dk/galleri/28874-audi_a6_avant_quattro
https://www.bilgalleri.dk/galleri/9947-mercedes_benz_c_250_st__cdi
Jeg er ikke doven. Jeg er energi bevidst.
Re: S4 2.7 biturbo. manglende slange.
Den slange der er lige ved siden af går op til N75 ventilen.
Re: S4 2.7 biturbo. manglende slange.
Der skal tryk fra turboladerne og frem til bunden af N75 (dvs. det ben, der er parallelt med spolen). Det korte af sidebenene på N75 skal via en forgrening føre tilbage til trykdåserne på turboerne.
Prøv at se, om slangen i bunden af N75 ender et sted uden at være sat på (den forgrener sig til 2 slanger lige under N75). Hvis den ene slange ligger løst, vil jeg tro, at den tomme studs er røret fra den venstre lader.
Hvis der ikke er forbindelse til trykdåserne, vil bilen lave kraftigt tryk én gang og derefter ikke mere. Motorlampen burde lyse. Hvis du så sletter den tilknyttede fejl, kan bilen lave voldsomt tryk én gang til osv.
EDIT: Den mørkelilla slange/ledning på side 26: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_198.PDF
\Alex
Prøv at se, om slangen i bunden af N75 ender et sted uden at være sat på (den forgrener sig til 2 slanger lige under N75). Hvis den ene slange ligger løst, vil jeg tro, at den tomme studs er røret fra den venstre lader.
Hvis der ikke er forbindelse til trykdåserne, vil bilen lave kraftigt tryk én gang og derefter ikke mere. Motorlampen burde lyse. Hvis du så sletter den tilknyttede fejl, kan bilen lave voldsomt tryk én gang til osv.
EDIT: Den mørkelilla slange/ledning på side 26: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_198.PDF
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: S4 2.7 biturbo. manglende slange.
Det er den anden slange som sidder lige ved siden af som går op til N75 ventilen.
Jeg har prøvet at sætte en slange på, og puste i den, og der er bare fuld gennemgang.
Kan uoriginale lamda sonde have noget med det at gøre?
Jeg har prøvet at sætte en slange på, og puste i den, og der er bare fuld gennemgang.
Kan uoriginale lamda sonde have noget med det at gøre?
Re: S4 2.7 biturbo. manglende slange.
Der skal 2 (to) slanger/rør fra hver lader frem til N75. Du kan puste uhindret i den, fordi den sidder på kompressorhuset. Kompressorhuset ender i luftfilterkassen, så god tur med at puste tryk der.
I bunden af din røde cirkel forløber der en gummislange, som sidder fast på den nederste studs på N75. Det må næsten være den, der skal sidde på studsen.
Hvis den ene er faldet af, kan ingen af laderne puste ind i N75, og der er ikke noget styretryk, dvs. maks. 0,4 bar ladetryk, eller trykket bliver så højt, at bilen lukker for benzinen og går i nødprogram.
Der er tryk i slangen, når bilen har ladetryk, så hvis der ikke har siddet et spændebånd på den, kan den nemt blive skudt af.
\Alex
I bunden af din røde cirkel forløber der en gummislange, som sidder fast på den nederste studs på N75. Det må næsten være den, der skal sidde på studsen.
Hvis den ene er faldet af, kan ingen af laderne puste ind i N75, og der er ikke noget styretryk, dvs. maks. 0,4 bar ladetryk, eller trykket bliver så højt, at bilen lukker for benzinen og går i nødprogram.
Der er tryk i slangen, når bilen har ladetryk, så hvis der ikke har siddet et spændebånd på den, kan den nemt blive skudt af.
\Alex
Senest rettet af Høy 7/09/2014 06:14, rettet i alt 1 gang.
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: S4 2.7 biturbo. manglende slange.
Jeg har ikke selv haft rodet med noget, jeg fik bilen i sidste weekend.
Så det vil sige at begge de studser skal have en slange på til N75 ventilen?
Så det vil sige at begge de studser skal have en slange på til N75 ventilen?
Re: S4 2.7 biturbo. manglende slange.
Der skal i hvert fald 2 fra hver turbo frem til N75. De samles med en Y-adapter med den tilsvarende slange fra den modsatte turbo.
Se det diagram, jeg linkede til i første svar.
De skal naturligvis sidde rigtigt!
Her kan du se en turbolader. De to styreslanger til luft stikker helt ud til venstre i billedet. Den ene ender i styredåsen til wastegaten, mens den anden ender (eller rettere begynder) på sneglen, som er selve kompressorhuset. Alt det andet er vand frem/retur og olie frem/retur.
(Tak til ebay)
\Alex
Se det diagram, jeg linkede til i første svar.
De skal naturligvis sidde rigtigt!
Her kan du se en turbolader. De to styreslanger til luft stikker helt ud til venstre i billedet. Den ene ender i styredåsen til wastegaten, mens den anden ender (eller rettere begynder) på sneglen, som er selve kompressorhuset. Alt det andet er vand frem/retur og olie frem/retur.
(Tak til ebay)
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: S4 2.7 biturbo. manglende slange.
De slanger sidder som de skal, jeg har lige kigget på det, og det ser ud til at den studs uden slange er knækket er sted længere nede, og så er der sat en slange på efter knækket.
Men nu har jeg haft VCDS tester på, og den siger:
18057 - databus drivlinie
P1649 - 35-00 - manglende besked fra ABS styreenheden
Fejlkoden er der heletiden, men hvis jeg sletter den, trækker den som den skal i et stykke tid, når jeg så sletter den igen, trækker den igen som den skal.
Hvad kan det lige være?
Men nu har jeg haft VCDS tester på, og den siger:
18057 - databus drivlinie
P1649 - 35-00 - manglende besked fra ABS styreenheden
Fejlkoden er der heletiden, men hvis jeg sletter den, trækker den som den skal i et stykke tid, når jeg så sletter den igen, trækker den igen som den skal.
Hvad kan det lige være?
Re: S4 2.7 biturbo. manglende slange.
Der er en fejl i dine bremser. ABS-styreenheden sender ikke de data, som den skal. Af sikkerhedshensyn drosles motoreffekten.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18057/P1649/005705
Der kan være korrosion/ir i stikforbindelser.
\Alex
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18057/P1649/005705
Der kan være korrosion/ir i stikforbindelser.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: S4 2.7 biturbo. manglende slange.
Jeg må få kigget det hele igennem efter dårlige forbindelser.
Indtil videre mange tak for hjælpen
Indtil videre mange tak for hjælpen
Re: S4 2.7 biturbo. manglende slange.
jeg har fået af vide at der skal gå en ledning fra abs blokken til styreboksen.
ved du evt. hvor man kan finde et lednings diagram til det, så jeg kan se hvilken ledning hvilken ledning det er? jeg har fundet ud af at det er ledning nr. 13 på abs blokken, men ved ikke hvilken det skal være på styreboksen..
ved du evt. hvor man kan finde et lednings diagram til det, så jeg kan se hvilken ledning hvilken ledning det er? jeg har fundet ud af at det er ledning nr. 13 på abs blokken, men ved ikke hvilken det skal være på styreboksen..