leje støj (eller det lyder sådan)

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
Brugeravatar
gregers7b
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 23
Tilmeldt: 9/08/2014 09:26
Geografisk sted: Grenaa

leje støj (eller det lyder sådan)

Indlæg af gregers7b »

Jeg har leje støj (eller det lyder sådan) stiger og falder med omdrejninger og sætter jeg gearkassen i N falder motor omdrejningerne men støjen er nu bare tydeligere
min mekaniker siger det er mine forhjuls lejer og vil skifte dem begge, men jeg er i tvivl når det er et hjul leje, skulle støjen så ikke holde op når man drejer til den ene side eller træder let på bremsen så hjulet retter sig op?
kan det være gear kassen?
eller konverteren? eller noget helt andet
det er rimelig frustrerende og jeg har ikke lyst til at kaste gode penge efter en unødvendig rep.
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: leje støj (eller det lyder sådan)

Indlæg af audi_claus »

Hvis du løfter et hjul op med donkraften, vil du ofte kunne mærke sløret, hvis det er slemt.
Ryk i top og bund. Men ellers vil lyden ændre sig afhængig af sving (problemet er så hvis det er i begge sider.
Jeg er ved at skifte højre baghjulsleje på Bæstet. Det var tavst ved højre sving idet belastningen så blev fjernet men lige-ud var det støjende.
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Brugeravatar
gregers7b
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 23
Tilmeldt: 9/08/2014 09:26
Geografisk sted: Grenaa

Re: leje støj (eller det lyder sådan)

Indlæg af gregers7b »

audi_claus skrev:Hvis du løfter et hjul op med donkraften, vil du ofte kunne mærke sløret, hvis det er slemt.
Ryk i top og bund. Men ellers vil lyden ændre sig afhængig af sving (problemet er så hvis det er i begge sider.
Jeg er ved at skifte højre baghjulsleje på Bæstet. Det var tavst ved højre sving idet belastningen så blev fjernet men lige-ud var det støjende.


nye dæk har gjort hele forskellen, da jeg fandt ud af det med sikkerhed ikke var lejerne
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"