Ryster/hakker på motorvej - LMM fejlkode

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
KennethB
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: 2/08/2014 15:43

Ryster/hakker på motorvej - LMM fejlkode

Indlæg af KennethB »

Hej Audiclub medlemmer

Jeg sidder herinde og læser en masse i øjeblikket, men må konstatere at jeg ikke har fundet noget der matcher mit problem fuldstændig. Derfor mit første indlæg herinde, og I må på forhånd undskylde hvis der mangler nogle info ift. at give gode råd.

Jeg har en ellers meget velkørende Audi A4 TDI fra 2006, med multitronic gearkasse. Bilen har kørt 170.000 km nu.

For ca. 14 dage siden oplevede jeg et problem da jeg kørte på motorvejen i bilen. Bilen begyndte pludselig at ruske/hakke kraftigt under acceleration, det er mindre mærkbart når bilen kører på lige vej, og der ikke skal bruges ekstra kræfter. Ydermere hakker bilen underligt i tomgang når problemet er indtruffet.
Jeg har været hos en lokal mekaniker med bilen, han har haft computer på bilen, og der blev fundet fejl på Luftmasse måleren, som nu er blevet udskiftet. Desværre uden held. Problemet opstår igen og igen, umiddelbart "kun" når bilen bliver kørt på motorvejen. Efter luftmassemåleren blev skiftet har jeg efterfølgende haft problemer med at bilens udstødningslampe lyste et par dage, men denne er slukket igen. Luftmassemåleren giver udslag hver gang der bliver sat computer på, men først efter at bilen er blevet kørt på motorvejen.

Jeg har i dag fået skiftet en MAP Sensor, som sidder tæt ved LMM'eren, desværre uden held igen.

En nabo kom gående forbi da jeg holdt ude foran i dag, med motoren kørende (mens fejlen var i gang) han sagde uden at jeg havde sagt noget "Den lyder som om den kører på 3 cylindre"

Mekanikeren er nu over i at udskifte brændstoffiltret som det næste?

Er der nogle herinde der har haft en lignende oplevelse, og hvad er Jeres erfaringer?

Jeg beklager min uvidenhed, mangler I nogle oplysninger vil jeg forsøge at finde dem frem til Jer.

På forhånd tak
Brugeravatar
El_prepzi
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 443
Tilmeldt: 20/11/2004 22:21
Geografisk sted: Hedehusene

Re: Ryster/hakker på motorvej - LMM fejlkode

Indlæg af El_prepzi »

Hvad er det for en motor du har?

Hvis partikkelfilter lampe begynder at lyse, skal du finde et stykke lige vej og lægge bilen på en 2000 - 2600 omd. i en 15 - 20 minutter, så regenererer du filteret, hvilket slukker lampen igen, og bilen får trækkraft igen.

Fejl på partikelfiltet gav også lmm fejl på min bil (2,7 TDI med multitronic), men i sidste ende var det faktisk indsugnings manifoldet der lavede fejlen.

Håber det kan hjælpe dig lidt.
Preben Jensen
KennethB
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: 2/08/2014 15:43

Re: Ryster/hakker på motorvej - LMM fejlkode

Indlæg af KennethB »

Hej Preben

Tak for svaret, det er en 2,0 TDI Multitronic, indtil videre har den kun lyst i den gule lampe som signalerer udstødningssystem, vist. Mener ikke at min har Diesel Partikelfilter
Fik du skiftet indsugnings manifoldet, og oplevede du kun problemet ved kørsel på motorvej?
Kenneth B

Audi A4, 2,0 TDI, 2006, Multitronic, Fuld læder, 171.000 km
Brugeravatar
El_prepzi
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 443
Tilmeldt: 20/11/2004 22:21
Geografisk sted: Hedehusene

Re: Ryster/hakker på motorvej - LMM fejlkode

Indlæg af El_prepzi »

Hej.

Jeg fik skiftet armen ned til manifoldet, samt stepper motoren som driver manifoldet.
Det er en fejl jeg har haft på begge mine nyere Audier.

Jeg havde en 2.5 TDI den havde samme fejl som din med ingen trækkraft, og der var det en vacum slange tror jeg vidst nok der var stoppet eller noget, og først når bilen kom op i omdrejninger kunne den skabe tryk til turboen.
Preben Jensen
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Ryster/hakker på motorvej - LMM fejlkode

Indlæg af PEB »

Det lyder som om der er et problem med en af dyserne. Det er en kendt fejl på pumpedyse motoren.

Jeg har skrevet lidt om det her: Tryk
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
KennethB
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: 2/08/2014 15:43

Re: Ryster/hakker på motorvej - LMM fejlkode

Indlæg af KennethB »

Tak for Jeres svar. Jeg tager dem med til mekanikeren (y) Jeg håber selvfølgelig på endnu flere forslag, så bare giv gas, hvis nogle har andre idéer :)

Poul Erik, havde du problemer kun ved længere tid på motorvejen, og når du gassede op i P eller N?

Tak for Jeres hjælp!
Kenneth B

Audi A4, 2,0 TDI, 2006, Multitronic, Fuld læder, 171.000 km
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"