EGR System Regulation Range Exceeded

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
Brugeravatar
Alsted
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 65
Tilmeldt: 11/08/2011 16:43
Geografisk sted: Sønderjylland

EGR System Regulation Range Exceeded

Indlæg af Alsted »

Hmnnnn synes den modne dame er lige lovlig langt fremme med fejl for tiden - der skal åbenbart være flere gule lamper tændt end grønne :(

Nu er motorlampen begyndt at lyse med fejlen: 19586 - EGR System Regulation Range Exceeded P3130 - 35-10 - - - Intermittent. Jeg nulstillede fejlen og så var der ro på lampen - lige indtil på vej hjem på motorvejen igen (indenfor lovens rammer)

Kan læse mig frem til al verdens løsninger - primært "blænd skidtet af", men det er der vel af en årsag!?! Kan det betale sig at adskille og forsøge at rense, eller er det bare på med en ny?

Som vanligt er alle bud, fif og input velkomne :)
- 2004 Audi A4 B6 Avant TDI 130
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: EGR System Regulation Range Exceeded

Indlæg af Bjørn T »

Det er forholdsvis nemt, at komme til at skille ad. Når først du står med det i hænderne er det ikke noget problem, at rense det. Husk også, at rense gasspjeldet der sidder nede til venstre.
Du skal være klar med nye pakninger når du samler igen. De gamle blive utætte hvis du genbruger dem.

Pas på når du samler igen. Det er stålbolte der skrues ind i alu. Det er nemt, at ødelægge et gevind. ;(
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
Alsted
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 65
Tilmeldt: 11/08/2011 16:43
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: EGR System Regulation Range Exceeded

Indlæg af Alsted »

Hej Bjørn

Tak for de motiverende ord, jeg forsøger med en rensning i første omgang - hvis det ikke hjælper har jeg da fået lidt træning i af/påmontering (y)

Mindst lige så mange tak for advarslen :)

Mvh. Dan
- 2004 Audi A4 B6 Avant TDI 130
Brugeravatar
Alsted
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 65
Tilmeldt: 11/08/2011 16:43
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: EGR System Regulation Range Exceeded

Indlæg af Alsted »

Så fik jeg skidtet skilt ad og renset - det var sodet MEGET til derinde, men det lykkedes at få det meste væk. Nulstillede fejlen og kørte ned og handlede uden at advarselslampen kom på igen, men ak på vej hjem begyndte den at lyse igen :( nogen andre ideer til hvor fejlen kan ligge - eller er der noget mekanisk som kan være gået i stykker i selve EGR mekanismen?

Mvh. Dan
- 2004 Audi A4 B6 Avant TDI 130
Brugeravatar
Alsted
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 65
Tilmeldt: 11/08/2011 16:43
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: EGR System Regulation Range Exceeded

Indlæg af Alsted »

Kiggede lige hvad testeren siger i tomgang = 85% lukket

Har i anden tråd læst at den burde være 100% lukket i tomgang - eller har jeg misforstået?

Hvis den ikke lukker 100% - så nu nydelig ud efter rensning - hvor kan problemet så ligge?

Mvh. Dan
- 2004 Audi A4 B6 Avant TDI 130
Brugeravatar
Alsted
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 65
Tilmeldt: 11/08/2011 16:43
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: EGR System Regulation Range Exceeded

Indlæg af Alsted »

Lige en status update:

Jeg prøvede at rense LMM, og om det er et tilfælde, eller om EGR'en bare skulle brændes lidt igennem efter rengøring ved jeg ikke, men anyways nu er der ikke længere fejl og kontrollampen er dejlig tavs igen.

Mvh. Dan A
- 2004 Audi A4 B6 Avant TDI 130
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"