Manglende olietryk

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
FLKM
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 6/04/2010 00:35
Geografisk sted: Sjælland

Manglende olietryk

Indlæg af FLKM »

Hjælp !!!!!

For ca. ½ år siden lyste indikatoren for manglende olietryk pludselig op. Ind til siden - slukke motor og checke olie. Fuld oliestand.
På værksted med dytten, hvor det blev konstateret, at der tilsyneladende ikke var noget galt. Kunne dog være begyndende defekt olietryksmåler eller den berømte oliesi.
Værkstedet forklarede, at jeg blot kunne køre videre med fokus på oliestand.
Dog skulle jeg komme retur, hvis problemet opstod igen.

Her ca. 10.000 km senere (nu kørt km. 272.000) lyste lampen op ved almindelig motorvejskørsel (110 km/t).
Lampen blinkede 3-4 gange, hvorefter den gik ud.
Den slukkede ligeså hurtigt, som den tændte.

Ind til siden - slukke motor og kontrollere olie. Fuld oliestand og igen "forkerte" lugte i motorrummet, ligesom der ikke blev konstateret noget oliespild i motorrummet.

Da jeg startede motoren igen, var alt normalt, men efter ca. 5 kilometers kørsel skete det samme igen.

Ovennævnte gentog sig 3 gange og nu er jeg sgu i vildrede.

Er der nogen der har et bud - udover, at dytten skal rundt om værkstedet for min. at have målt olietryk ?

Bilen er en Audi A4 B6, 1,8T fra 2004 men en specialudgave fra Audi med fabriksleveret 190 HK.
Kørt km. 272.000 uden nævneværdige problemer med motor eller gearkasse. Fuldstændigt serviceret hos autoriseret værksted.

På forhånd tak

Flemming
Brugeravatar
jape
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 569
Tilmeldt: 27/11/2003 17:21
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Manglende olietryk

Indlæg af jape »

Hej.
Det er en kendt fejl på 1,8T motoren. Prøv at Google det. Mener det er oliesien ved oliepumpen der stopper. Vil ikke anbefale at du køre i den før at du er sikker på at olietrykket er i orden. Ved den fejl er det normal at plejestangslejet ved 3 cylinder tager skade.
2010 Audi A4 Allroad 3,0 TDI quattro
2000 Audi TT 1,8T quattro (APX)
2002 Audi A4 2,5 TDI avant quattro (AKE) (solgt)
2000 Audi TT 1,8T quattro (AJQ) (solgt)
1994 Audi 80 2,6 E limo (ABC) (solgt)
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"