olietryk

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
theileren
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 9
Tilmeldt: 9/07/2013 22:05

olietryk

Indlæg af theileren »

hej min a4 140hk TDI kørt (150000km) er begyndt at komme med oil pressure men først omkring 2000 omdr. ligemeget om den er kold eller varm, så jeg satte den ud til audi i forbindelse med service og mente at det nok var kontakten der var bims, de ringede så efterfølgende og sagde at den viste 1,6bar i tomgang men at det var når den fik omdr. den var gal med, så de var faktisk klar til at smide bundkaret af den, men ville lige høre mig først, han mente at det ca vil koste 17-20.000 kr alt efter hvad de fandt. det afslog jeg og sagde at så lavede jeg det bare selv, på vejen hjem fik jeg fat i et analog ur til trykket og fik det morslet på, i tomgang kold viser den omkring 3bar og ved 2000 omdr. 5.5 bar, varm laver den 1,5 og igen ved, 2000 omdr. 3-3,5 bar og signalet om oil pressure kommer igen, ved 2500omdr. laver den endda omkring 4bar (y)


Spørgsmålet er så er om kontakten er gal på den eller at trykket er for lavt alligevel, jeg har roddet alverdens steder efter oil pressure range men uden held, så jeg aner ikke hvad tryk den egentlig skal have :shock:


Jeg ved af erfaring at de gamle traktorer og golfer kører med ca 4 bar i tomgang i ihvertfald med ny pumpe så hvis min er det samme kan jeg ikke forstå hvorfor lampen også kommer på kold motor...

Så hvad er mit næste skridt folkens :-k
Brugeravatar
morten00
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 26/01/2003 23:09
Geografisk sted: Odense

Re: olietryk

Indlæg af morten00 »

theileren skrev:...Så hvad er mit næste skridt folkens :-k
Du skal finde din motorkode og læse den her tråd viewtopic.php?f=19&t=20556

Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC

Billede
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
theileren
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 9
Tilmeldt: 9/07/2013 22:05

Re: olietryk

Indlæg af theileren »

jeg har luret lidt på diverse tråde men hvis nogen vidste hvad olietryk den skulle køre med ville det være en stor hjælp
bopjensen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 362
Tilmeldt: 28/12/2008 10:48
Geografisk sted: Århus C

Re: olietryk

Indlæg af bopjensen »

Hej

Du skal smide 5 EUR og dit stelnummer her, så kan du finde alle de oplysninger du skal bruge.

erwin.audi.com

Venlig hilsen Bo
A3 Sportback 2.0 FSI, (8PA) 2005
Michael P
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 226
Tilmeldt: 1/07/2013 14:51

Re: olietryk

Indlæg af Michael P »

Hvilken motorkode har den?
Temmelig vigtigt.

Hvis det er en +2008 er motorkoden højest sandsynligt på 4 bogstaver, hvorimod er den fra før 2008 er den på 3 bogstaver..

Sendt fra min C6903 med Tapatalk
Audi A4 B5 1.6 Automatgear fra 1995
Klima der dur :)
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"