MOTOR GÅR UD MED LUFTMASSEMÅLER, KØRE OKAY UDEN
MOTOR GÅR UD MED LUFTMASSEMÅLER, KØRE OKAY UDEN
har et problem med at min audi går ud efter 2 sek. når min luftmassemåler er sat til. har prøvet at skifte den, men uden held. den kører fint når jeg har den taget fra, dog med øget benzin forbrug og en smule ujævn i tomgang. nogle der ved hvad der ellers kan være galt med den det er en audi A4 B5 1.8 non turbo fra 1995.
Re: MOTOR GÅR UD MED LUFTMASSEMÅLER, KØRE OKAY UDEN
har du undersøgt om ledninger og stik til luftmassemåler er ok . Den nye måler kan evt. også være defekt.det er set før
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
- audi_claus
- Audi club DK Adjudant
- Indlæg: 1829
- Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
- Geografisk sted: Ebeltoft
Re: MOTOR GÅR UD MED LUFTMASSEMÅLER, KØRE OKAY UDEN
En luftmassemåler (MAF) består fysisk af 2 sæt varmetråde, hvor den ene tjener som temperatur-reference for den anden. Det benytter vi som ventilationsentreprenører, når vi skal måle luftmængder i kanaler og armaturer. Måleudstyret skal helst kalibreres en gang om året. Det er følsomt for olietåge/fedt, der sætter sig på trådene og blot en for høj oliestand, kan give oliedampe, der via krumtapudluftningen sætter sig på trådene. Typisk er MAF placeret lige efter luftfilter og før indsugning til turbo og krumtapudluftningen sidder midt imellem.
Man kan få noget fedtopløsende spray, man kan rense varmetrådene med og sammen med omtalte kontaktrens, kan det redde en MAF.
(Ellers kan man benytte en motorstyring, der ikke er afhængig af en MAF)
Hvad med en seperat temperaturmåler i indsugningsmanifolden? Hvis den viser galt, er fejlfunktionen den samme - blot et forslag, jeg kender af egen erfaring men på en turbomotor
Man kan få noget fedtopløsende spray, man kan rense varmetrådene med og sammen med omtalte kontaktrens, kan det redde en MAF.
(Ellers kan man benytte en motorstyring, der ikke er afhængig af en MAF)
Hvad med en seperat temperaturmåler i indsugningsmanifolden? Hvis den viser galt, er fejlfunktionen den samme - blot et forslag, jeg kender af egen erfaring men på en turbomotor
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Re: MOTOR GÅR UD MED LUFTMASSEMÅLER, KØRE OKAY UDEN
Jeg har med held renset trådene i en MAF, med en lille blød pensel dyppet i lidt rensebensin. Stryg kun på langs af trådene så undgår du, at beskadige dem.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Re: Sv: MOTOR GÅR UD MED LUFTMASSEMÅLER, KØRE OKAY UDEN
Bjørn T skrev:Jeg har med held renset trådene i en MAF, med en lille blød pensel dyppet i lidt rensebensin. Stryg kun på langs af trådene så undgår du, at beskadige dem.
Man kommer hele MAF huset i en plastpose med noget isopropylalkohol og så ryster man den grundigt... Ingen fysisk kontakt på føletråden...
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Re: Sv: MOTOR GÅR UD MED LUFTMASSEMÅLER, KØRE OKAY UDEN
audi_claus skrev:Hvad med en seperat temperaturmåler i indsugningsmanifolden? Hvis den viser galt, er fejlfunktionen den samme - blot et forslag, jeg kender af egen erfaring men på en turbomotor
Der bør sidde en IAT sensor i MAF huset....
http://s4wiki.com/wiki/Mass_air_flow
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- audi_claus
- Audi club DK Adjudant
- Indlæg: 1829
- Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
- Geografisk sted: Ebeltoft
Re: Sv: MOTOR GÅR UD MED LUFTMASSEMÅLER, KØRE OKAY UDEN
SorenR skrev:audi_claus skrev:Hvad med en seperat temperaturmåler i indsugningsmanifolden? Hvis den viser galt, er fejlfunktionen den samme - blot et forslag, jeg kender af egen erfaring men på en turbomotor
Der bør sidde en IAT sensor i MAF huset....
http://s4wiki.com/wiki/Mass_air_flow
Ja en MAF virker ikke uden, at der er en temp. reference i samme hus.
Spørgsmålet er, om motorstyringen benytter denne reference eller en separat.
Det er jo nødvendigt ved turbomotorer, hvor temp kan afvige væsentligt; men om den så er sparet væk her, ved jeg ikke. Jeg har kørt med en temp.giver, hvor lodningen/svejsningen af en NTC-modstand var defekt, så motorstyringen gik ind og ud af nødprogram. Men når flowet først er målt, (i kg) burde den ikke være nødvendig; men afhænger af, hvordan motorstyringen er sat sammen.
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10