Audi A4 1.8i hjælp til pakning ved oliekøler
Audi A4 1.8i hjælp til pakning ved oliekøler
Hej er der nogle herinde som har prøvet og skifte den pakning ved oliekøleren ind mod blokken (Pakning nummer 3 på billede jeg har vedlagt ) måske en som kan give mig nogle tips om hvordan jeg gør det nemmest, om det er oppe fra eller nede fra jeg skal til den, for syntes den sidder godt gemt oppe under det hele.. Håber der en der kan hjælpe, for kan ikke kører da olien vælter godt ud af den..
Re: Sv: Audi A4 1.8i hjælp til pakning ved oliekøler
Oops... Forkert pakning...
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Re: Audi A4 1.8i hjælp til pakning ved oliekøler
Hej.. er det ikke den rigtige pakning ..? Da jeg var ved audi idag og hente pakningen sage de ellers at det næsten altid var den der røg, og kan se når nøglen bliver drejet at det kommer derfra..
Re: Sv: Audi A4 1.8i hjælp til pakning ved oliekøler
hamselv2 skrev:Hej.. er det ikke den rigtige pakning ..? Da jeg var ved audi idag og hente pakningen sage de ellers at det næsten altid var den der røg, og kan se når nøglen bliver drejet at det kommer derfra..
Jeg havde skrevet en længere smøre om skift af pakning.... En anden pakning...
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- carstenhjorth
- Forumbruger
- Indlæg: 523
- Tilmeldt: 8/08/2004 18:51
- Geografisk sted: Næstved
Re: Audi A4 1.8i hjælp til pakning ved oliekøler
Hej!
Den skiftede jeg også på min 1.8ér det gjorde jeg oppefra.
/Carsten
Den skiftede jeg også på min 1.8ér det gjorde jeg oppefra.
/Carsten
Med Venlig Hilsen
Carsten
Carsten
Re: Audi A4 1.8i hjælp til pakning ved oliekøler
Er det ikke nok at spænde møtrik nr. 14. Jeg har været ude for at den er gået løs.
2010 Audi A4 Allroad 3,0 TDI quattro
2000 Audi TT 1,8T quattro (APX)
2002 Audi A4 2,5 TDI avant quattro (AKE) (solgt)
2000 Audi TT 1,8T quattro (AJQ) (solgt)
1994 Audi 80 2,6 E limo (ABC) (solgt)
2000 Audi TT 1,8T quattro (APX)
2002 Audi A4 2,5 TDI avant quattro (AKE) (solgt)
2000 Audi TT 1,8T quattro (AJQ) (solgt)
1994 Audi 80 2,6 E limo (ABC) (solgt)
Re: Audi A4 1.8i hjælp til pakning ved oliekøler
Hej Carsten.. Okay super:-) hvor meget måtte du afmontere for at komme ind til den, hade gang i det og pillede expansionsbeholder af og syntes stadig ikke jeg kan komme ind til den..?
Re: Audi A4 1.8i hjælp til pakning ved oliekøler
Hej Jape.. Det tror jeg ikke, for det er ikke deromkring den er utæt.. Det er helt oppe ved blokken det er galt ,altså pakning nummer 3.. For det vælter ud derfra når du drejer nøglen, så der er ingen tvivl...
Re: Audi A4 1.8i hjælp til pakning ved oliekøler
Du siger olien vælter ud.
Har du checket om det er en af de to olietryksfølere, der er utæt?
Har du checket om det er en af de to olietryksfølere, der er utæt?
Re: Audi A4 1.8i hjælp til pakning ved oliekøler
lå under bilen da nøglen blev drejet, og kunne se olien pumpede ud helt inde ved blokken så tror det er der fejlen ligger.. har i dag fået skilt alt det øverste ad og fået lavet adgang ind til oliekøleren og fået den pillet af , og pakningen ser ud til være defekt samtidig fandt jeg ud af at pakning nummer 11 heller ikke var for god mere, så i morgen må en anden købes...
-
- Forumbruger
- Indlæg: 75
- Tilmeldt: 2/01/2009 00:42
- Geografisk sted: Frederiksværk
Re: Audi A4 1.8i hjælp til pakning ved oliekøler
Hej
Jeg kender problemet, også fra min gamle 80'. Paknbingen, som fra starten er rund, bliver fladmast, og varmen gør den stenhård, så den revner.
På a4/1.8 sidder oliekøleren så skråt monteret, at en over-forlænget topnøgle i størrelse 27 kan nå op og løsne møtrikken fra venstre skærmkasse. Når blot venstre forhjul er afmonteret kan du igennem hullet mellem forbro og karrosse komme op til møtrikken i den helt rigtige vinkel. Men, som sagt skal du have godt med lange forlængere til topnøglesættet.
mvh
Henrik Skafte
Jeg kender problemet, også fra min gamle 80'. Paknbingen, som fra starten er rund, bliver fladmast, og varmen gør den stenhård, så den revner.
På a4/1.8 sidder oliekøleren så skråt monteret, at en over-forlænget topnøgle i størrelse 27 kan nå op og løsne møtrikken fra venstre skærmkasse. Når blot venstre forhjul er afmonteret kan du igennem hullet mellem forbro og karrosse komme op til møtrikken i den helt rigtige vinkel. Men, som sagt skal du have godt med lange forlængere til topnøglesættet.
mvh
Henrik Skafte