Problemer med kobling efter bremse renovering

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
dfm
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 60
Tilmeldt: 15/03/2006 17:20
Geografisk sted: Odense

Problemer med kobling efter bremse renovering

Indlæg af dfm »

Hej
Jeg har fået skiftet de bagerste bremse kaliber for en uge siden og har 2 gange efterfølgende oplevet at koblingen ikke vil koble ordenligt ud. Jeg har en ide om at det er luft i systemet, men er på ingen måde ekspert.
Jeg bruger bilen hver dag og som sagt har jeg kun oplevet det 2 gange, så det er periodisk. Inden jeg går igang med den helt store fejlsøgning, er der måske en som kender til problemet, så jeg slipper for at opfinde den dybe tallerken igen.
Bilen er en A4 B6 1,9 TDI med 6 trins manuel gearkasse.
Med venlig hilsen

Dan

Audi A4 1.9 TDI Avant 2004 S-Line
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Problemer med kobling efter bremse renovering

Indlæg af SorenR »

dfm skrev:Hej
Jeg har fået skiftet de bagerste bremse kaliber for en uge siden og har 2 gange efterfølgende oplevet at koblingen ikke vil koble ordenligt ud. Jeg har en ide om at det er luft i systemet, men er på ingen måde ekspert.
Jeg bruger bilen hver dag og som sagt har jeg kun oplevet det 2 gange, så det er periodisk. Inden jeg går igang med den helt store fejlsøgning, er der måske en som kender til problemet, så jeg slipper for at opfinde den dybe tallerken igen.
Bilen er en A4 B6 1,9 TDI med 6 trins manuel gearkasse.

Hvis kobling og bremse bruger samme beholder, kan det ske at der kommer en luftbobbel i røret til koblingscylinderen hvis beholderen tømmes... Og så vil det typisk kunne mærkes hver gang man bruger koblingen, ikke periodisk... Dermed ikke sagt at det ikke skulle kunne lade sig gøre...

Normalt når man skifter bremsekalibren sætter man en klemme på bremseslangen - netop for at det ikke skal løbe ud og tømme beholderen...

Prøv med en udluftning af koblingscylinderen... Og få lige en til at holde øje med beholderen, at den ikke løber tom!

Hvis der efter endt udluftning er for meget i beholderen, kan det suges op med en injektionssprøjte eller en pipette fra køkkenskabet ;-)
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
dfm
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 60
Tilmeldt: 15/03/2006 17:20
Geografisk sted: Odense

Re: Problemer med kobling efter bremse renovering

Indlæg af dfm »

Hej Søren

Tak for dit input. Jeg har sammen med en kammerat brugt hele eftermiddagen på udluftning af koblingen og det her heldigvis løst problemet.

Dan
Med venlig hilsen

Dan

Audi A4 1.9 TDI Avant 2004 S-Line
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"