Nogen som ved hvad værdi man kan regne med at få ud LMM via vcds.
Det er en 1,8T AEB motor.
Ved fuld last får jeg om 160g/s, bilen er chippet.
Jeg mener selv at det et rimmeligt fornuftigt.
LMM måleværdier
LMM måleværdier
A4 B5 1,8T
A3 2010 2,0 TDI
A3 2010 2,0 TDI
Re: LMM måleværdier
Poulsen78 skrev:Nogen som ved hvad værdi man kan regne med at få ud LMM via vcds.
Det er en 1,8T AEB motor.
Ved fuld last får jeg om 160g/s, bilen er chippet.
Jeg mener selv at det et rimmeligt fornuftigt.
Jeg kan se mange bruger tommelfingerreglen: HK * 0,82 = MAF
HK * 0,82 = 160 <=>
HK = 160 / 0,82 <=>
HK = 195 ??
Det må være en K03 turbo
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Re: LMM måleværdier
Ja det er en k03-079 mener jeg den hedder.
Kan det have nogen indflydelse at den er blevet skiftet efter den er blevet chippet?
Den blev chippet med std. k03.
Da den bliv chippet ladede den 0,8-0,9bar.
Nu lader den kun 0,5bar hvis da ikke den går i limpmode, det gjorde den nu også inden jeg fik skiftet turbo.
Den kan smide en fejlkode mht. blandingstilpasning.
Jeg har fået ny lambdasonde det hjalp lidt.
Nye tændspoler + tændrør en tand koldere (NGK BKR7-e)
Kan det have nogen indflydelse at den er blevet skiftet efter den er blevet chippet?
Den blev chippet med std. k03.
Da den bliv chippet ladede den 0,8-0,9bar.
Nu lader den kun 0,5bar hvis da ikke den går i limpmode, det gjorde den nu også inden jeg fik skiftet turbo.
Den kan smide en fejlkode mht. blandingstilpasning.
Jeg har fået ny lambdasonde det hjalp lidt.
Nye tændspoler + tændrør en tand koldere (NGK BKR7-e)
A4 B5 1,8T
A3 2010 2,0 TDI
A3 2010 2,0 TDI
Re: LMM måleværdier
Poulsen78 skrev:Ja det er en k03-079 mener jeg den hedder.
Kan det have nogen indflydelse at den er blevet skiftet efter den er blevet chippet?
Den blev chippet med std. k03.
Da den bliv chippet ladede den 0,8-0,9bar.
Nu lader den kun 0,5bar hvis da ikke den går i limpmode, det gjorde den nu også inden jeg fik skiftet turbo.
Den kan smide en fejlkode mht. blandingstilpasning.
Jeg har fået ny lambdasonde det hjalp lidt.
Nye tændspoler + tændrør en tand koldere (NGK BKR7-e)
Der er IKKE nogen grund til at ændre tændrør før du når 450-500 HK... Standard tændrør er fine..
Fejlkode scan med VCDS ???
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Re: LMM måleværdier
Jeps fejlkoder udlæst og nulstillet, den vender tilbage.
Control Module Part Number: 8D0 907 557 T Component and/or Version: 1.8L R4/5VT MOTR HS D06 Software Coding: 04001 Work Shop Code: WSC 06325 00561 - Mixture Adaptation 14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded
00561 - Mixture Adaptation 12-10 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded - Intermittent
Control Module Part Number: 8D0 907 557 T Component and/or Version: 1.8L R4/5VT MOTR HS D06 Software Coding: 04001 Work Shop Code: WSC 06325 00561 - Mixture Adaptation 14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded
00561 - Mixture Adaptation 12-10 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded - Intermittent
A4 B5 1,8T
A3 2010 2,0 TDI
A3 2010 2,0 TDI