LMM måleværdier

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
Poulsen78
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 27
Tilmeldt: 31/07/2010 16:56
Geografisk sted: Nordjylland

LMM måleværdier

Indlæg af Poulsen78 »

Nogen som ved hvad værdi man kan regne med at få ud LMM via vcds.
Det er en 1,8T AEB motor.
Ved fuld last får jeg om 160g/s, bilen er chippet.
Jeg mener selv at det et rimmeligt fornuftigt.
A4 B5 1,8T
A3 2010 2,0 TDI
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: LMM måleværdier

Indlæg af SorenR »

Poulsen78 skrev:Nogen som ved hvad værdi man kan regne med at få ud LMM via vcds.
Det er en 1,8T AEB motor.
Ved fuld last får jeg om 160g/s, bilen er chippet.
Jeg mener selv at det et rimmeligt fornuftigt.

Jeg kan se mange bruger tommelfingerreglen: HK * 0,82 = MAF

HK * 0,82 = 160 <=>
HK = 160 / 0,82 <=>
HK = 195 ??

Det må være en K03 turbo :-k
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Poulsen78
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 27
Tilmeldt: 31/07/2010 16:56
Geografisk sted: Nordjylland

Re: LMM måleværdier

Indlæg af Poulsen78 »

Ja det er en k03-079 mener jeg den hedder.
Kan det have nogen indflydelse at den er blevet skiftet efter den er blevet chippet?
Den blev chippet med std. k03.
Da den bliv chippet ladede den 0,8-0,9bar.
Nu lader den kun 0,5bar hvis da ikke den går i limpmode, det gjorde den nu også inden jeg fik skiftet turbo.
Den kan smide en fejlkode mht. blandingstilpasning.
Jeg har fået ny lambdasonde det hjalp lidt.
Nye tændspoler + tændrør en tand koldere (NGK BKR7-e)
A4 B5 1,8T
A3 2010 2,0 TDI
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: LMM måleværdier

Indlæg af SorenR »

Poulsen78 skrev:Ja det er en k03-079 mener jeg den hedder.
Kan det have nogen indflydelse at den er blevet skiftet efter den er blevet chippet?
Den blev chippet med std. k03.
Da den bliv chippet ladede den 0,8-0,9bar.
Nu lader den kun 0,5bar hvis da ikke den går i limpmode, det gjorde den nu også inden jeg fik skiftet turbo.
Den kan smide en fejlkode mht. blandingstilpasning.
Jeg har fået ny lambdasonde det hjalp lidt.
Nye tændspoler + tændrør en tand koldere (NGK BKR7-e)

Der er IKKE nogen grund til at ændre tændrør før du når 450-500 HK... Standard tændrør er fine..

Fejlkode scan med VCDS ???
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Poulsen78
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 27
Tilmeldt: 31/07/2010 16:56
Geografisk sted: Nordjylland

Re: LMM måleværdier

Indlæg af Poulsen78 »

Jeps fejlkoder udlæst og nulstillet, den vender tilbage.
Control Module Part Number: 8D0 907 557 T Component and/or Version: 1.8L R4/5VT MOTR HS D06 Software Coding: 04001 Work Shop Code: WSC 06325 00561 - Mixture Adaptation 14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded
00561 - Mixture Adaptation 12-10 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded - Intermittent
A4 B5 1,8T
A3 2010 2,0 TDI
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"