Køb af b7 avant med BPW motor??

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
engelhardt
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12/01/2014 14:25

Køb af b7 avant med BPW motor??

Indlæg af engelhardt »

Hej folkens.

Jeg går og kigger lidt efter en B7 Avant TDI i prisklassen 120-150,-
Jeg kører idag Avensis stationcar fra 06' med D-cat motor 177hk/400nm std. Og er rigtig glad for den, men overvejer at prøve en B7

Kan det ikke passe at den 8 ventilede motor af 2.0 TDI er lidt mere stabil end 16v udgaven? Kan man kende forskel på de to motorer på en eller anden måde?

Har siddet og læst en masse om blb og bre motor problemer, og ombygninger så de skulle være lidt mere stabile, her på audiclub og på vagklubben.

Synes ikke de er så nemme at finde :-s

Ifølge Wiki skulle 8v udgaven BPW have partikelfilter, men 16v BRE og BLB skulle ikke have DPF. Men når man læser i div forums har jeg læst om 16v udgaver med DPF, så bliver helt forvirret.

Mvh Dan
Reher
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 105
Tilmeldt: 25/07/2008 16:05
Geografisk sted: Jylland

Re: Køb af b7 avant med BPW motor??

Indlæg af Reher »

Tror du går hen og bliver en smule skuffet, når du udskifter din gode Toyota med en den slags tvivlsomt materiel. Du kunne nemt løbe ind i motor problemer. Hvis jeg var dig ville jeg nok søge efter en 2,7 eller 3,0 TDI i B7 :)
Mvh
Reher
Nu med VAGCOM
LKA63
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 466
Tilmeldt: 15/02/2010 15:55
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Køb af b7 avant med BPW motor??

Indlæg af LKA63 »

Reher skrev:Tror du går hen og bliver en smule skuffet, når du udskifter din gode Toyota med en den slags tvivlsomt materiel. Du kunne nemt løbe ind i motor problemer. Hvis jeg var dig ville jeg nok søge efter en 2,7 eller 3,0 TDI i B7 :)


Der er færre problemer med 2,7 og 3,0 TDI. Jeg har en blb og den kører nu super, men den har givet mig en del bekymringer - det største problem er balancemodulet med oliepumpen. BRE har på nogle partikelfilter.
2,0 TDI PD fra 2005 - 2009 skal vedligeholdes grundigt og aldrig køre longlife olieskift. Vær opmærksom på tandempumpen - den kan blive utæt og blande olie i brændstoffet og derved ødelægge dyser osv.
MVH. Lars
Audi A6 2,0 TDI limo årgang 2005, BLB, 140 hk.
VCDS 11.11.4
engelhardt
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12/01/2014 14:25

Re: Køb af b7 avant med BPW motor??

Indlæg af engelhardt »

Tusind tak for svar (y)
Eneste mulighed jeg ser, er at jeg finder en 1,9 TDI med dpf istedet. Dog er den langt fra hurtig, men kører forhåbentlig en del længere på literen :D
ChristianL
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 98
Tilmeldt: 1/08/2013 20:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Køb af b7 avant med BPW motor??

Indlæg af ChristianL »

BPW har det lidt med at æde knasten, og det kan godt være lidt en bekostelig affære.
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"