Nye tændrør

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
KimC
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 141
Tilmeldt: 25/02/2007 15:13
Geografisk sted: Nykøbing F.

Nye tændrør

Indlæg af KimC »

Hejsa

Syntes bilen er begyndt at rotere lidt længere før den starter, og kom til at tænke på at jeg aldrig har sat nye tændrør i 120.000 km. o.O Mon ikke det er derfor. Hvor mange km kører man på et sæt tændrør??
Fandt disse tændrør http://www.skruvat.dk/T%c3%a6ndror-P19283.aspx er det de rigtige og hvis nej hvilke skal jeg så købe og hvor?
Mvh. KimC

Audi A4 - 2,8 - 174 HK - AAH - 1995
Brugeravatar
FinnK
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1259
Tilmeldt: 25/08/2010 19:38
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Nye tændrør

Indlæg af FinnK »

Ifølge den tabel du har fundet ser det rigtig ud :). Interval er forskelligt fra bil til bil. Men jeg tror roligt du kan skifte dine efter 120.000 km. (y)
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv

Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
KimC
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 141
Tilmeldt: 25/02/2007 15:13
Geografisk sted: Nykøbing F.

Re: Nye tændrør

Indlæg af KimC »

FinnK skrev:Ifølge den tabel du har fundet ser det rigtig ud :). Interval er forskelligt fra bil til bil. Men jeg tror roligt du kan skifte dine efter 120.000 km. (y)


Ja det er rigtigt, men kan se af f.eks. THansen også har nogen som passer og de koster fra 50-150 kr. er de mon lige så gode.

Kan se at der er skrevet meget om tændrør, men kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal købe???
Mvh. KimC

Audi A4 - 2,8 - 174 HK - AAH - 1995
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Sv: Nye tændrør

Indlæg af SorenR »

KimC skrev:
FinnK skrev:Ifølge den tabel du har fundet ser det rigtig ud :). Interval er forskelligt fra bil til bil. Men jeg tror roligt du kan skifte dine efter 120.000 km. (y)


Ja det er rigtigt, men kan se af f.eks. THansen også har nogen som passer og de koster fra 50-150 kr. er de mon lige så gode.

Kan se at der er skrevet meget om tændrør, men kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal købe???

Du kører ned til SMC og henter et sæt friske tændrør... Originale rør holder fint 110-120.000 km..
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
FinnK
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1259
Tilmeldt: 25/08/2010 19:38
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Sv: Nye tændrør

Indlæg af FinnK »

SorenR skrev:
KimC skrev:
FinnK skrev:Ifølge den tabel du har fundet ser det rigtig ud :). Interval er forskelligt fra bil til bil. Men jeg tror roligt du kan skifte dine efter 120.000 km. (y)


Ja det er rigtigt, men kan se af f.eks. THansen også har nogen som passer og de koster fra 50-150 kr. er de mon lige så gode.

Kan se at der er skrevet meget om tændrør, men kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal købe???

Du kører ned til SMC og henter et sæt friske tændrør... Originale rør holder fint 110-120.000 km..

Originale tændrør = BOSCH/NGK
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv

Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
KimC
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 141
Tilmeldt: 25/02/2007 15:13
Geografisk sted: Nykøbing F.

Re: Nye tændrør

Indlæg af KimC »

Du kører ned til SMC og henter et sæt friske tændrør... Originale rør holder fint 110-120.000 km..

Søren, her hvor jeg bor (Sydhavsøerne) og vi kører ned er det til Bordershoppen for at købe øl :D

Vi er også "forskånet" for SMC, men vi har da en OK VW-forhandler. Det var kun hvis de samme tændrør kunne købes billigere andre steder, men så skal man jo også kende nummeret på dem :-k
Mvh. KimC

Audi A4 - 2,8 - 174 HK - AAH - 1995
Brugeravatar
FinnK
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1259
Tilmeldt: 25/08/2010 19:38
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Nye tændrør

Indlæg af FinnK »

Du har jo ikke langt til tyskland, så der kan du måske købe dem billigere en i DK. Ellers ville jeg vælge bosch eller ngk tændrør. Som Søren skriver kan du også købe dem "originalt". Men så kommer du også til at betale ekstra fordi der er 4 ringe på dem istedet for bosch eller ngk logo. Iøvrigt har du jo selv fundet de rigtige i din første tråd til fornuftige penge(tror jeg) :)
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv

Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Nye tændrør

Indlæg af SorenR »

Longlife tændrør, som jeg lige umiddelbart kan slå dem op... (med forbehold for fejl ;-) )

Iflg. ETKA bruges følgende Audi numre... Og hvad jeg kan finde på nettet af fabrikat der svarer til...
101 000 033 AA ~ NGK BKUR6ET10
101 000 041 AC ~ BERU 14FGH-7
101 000 051 AA ~ Bosch FR 7 LDC
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Nye tændrør

Indlæg af SorenR »

FinnK skrev:Du har jo ikke langt til tyskland, så der kan du måske købe dem billigere en i DK. Ellers ville jeg vælge bosch eller ngk tændrør. Som Søren skriver kan du også købe dem "originalt". Men så kommer du også til at betale ekstra fordi der er 4 ringe på dem istedet for bosch eller ngk logo. Iøvrigt har du jo selv fundet de rigtige i din første tråd til fornuftige penge(tror jeg) :)

De skulle være 10 kr billigere pr. styk hos Audi i Tyskland ;-)
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
KimC
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 141
Tilmeldt: 25/02/2007 15:13
Geografisk sted: Nykøbing F.

Re: Nye tændrør

Indlæg af KimC »

De skulle være 10 kr billigere pr. styk hos Audi i Tyskland ;-)

Og det er jo nok til et karton øl, når man skal bruge 6 stk. :mrgreen:

Tak for hjælpen :D
Mvh. KimC

Audi A4 - 2,8 - 174 HK - AAH - 1995
bikeryamaha
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 75
Tilmeldt: 2/01/2009 00:42
Geografisk sted: Frederiksværk

Re: Nye tændrør

Indlæg af bikeryamaha »

Ja, T. Hansden er billige med tændrør. Men, det er lidt urent trav.
For i følge min tyske reparationshåndbog, er T. Hansens tændrør til en 1.8T netop de NGK tændrør, som er passende til den almindelige 1.8 - At de korrekte tændrør til Turbo-modellen er platin-tændrør, lader T.Hansen øjensynligt hånt om.

Når alt kommer til alt, så er T.Hansen ret billige med tændrørene, men skal du have rør til 1.8 motoren, så skal du altså bestille til 1.8T-modellen - så passer pengene!

mvh
Henrik Skafte (y)
KimC
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 141
Tilmeldt: 25/02/2007 15:13
Geografisk sted: Nykøbing F.

Re: Nye tændrør

Indlæg af KimC »

Så fik man da endelig taget sig sammen til at sætte tændrørene i, de har ligget i over 7 mdr., men jeg må jo have haft andet at tænke på :-
Jeg kan desværre se at de 4 af dem er begyndt at irre, kan man bare fjerne det med f.eks. ståluld eller skal man købe nogen nye?
Mvh. KimC

Audi A4 - 2,8 - 174 HK - AAH - 1995
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Nye tændrør

Indlæg af SorenR »

KimC skrev:Så fik man da endelig taget sig sammen til at sætte tændrørene i, de har ligget i over 7 mdr., men jeg må jo have haft andet at tænke på :-
Jeg kan desværre se at de 4 af dem er begyndt at irre, kan man bare fjerne det med f.eks. ståluld eller skal man købe nogen nye?

Det brænder af af sig selv ;)
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
KimC
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 141
Tilmeldt: 25/02/2007 15:13
Geografisk sted: Nykøbing F.

Re: Nye tændrør

Indlæg af KimC »

SorenR skrev:
KimC skrev:Så fik man da endelig taget sig sammen til at sætte tændrørene i, de har ligget i over 7 mdr., men jeg må jo have haft andet at tænke på :-
Jeg kan desværre se at de 4 af dem er begyndt at irre, kan man bare fjerne det med f.eks. ståluld eller skal man købe nogen nye?

Det brænder af af sig selv ;)


Hej Søren
Ja men der er ikke rigtig forbindelse, den kører ikke på alle cylindrene. Skal jeg bare sætte dem i og så "kommer" de efterhånden, eller skal jeg prøve at rense dem med et eller andet?
Mvh. KimC

Audi A4 - 2,8 - 174 HK - AAH - 1995
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Nye tændrør

Indlæg af SorenR »

KimC skrev:
SorenR skrev:
KimC skrev:Så fik man da endelig taget sig sammen til at sætte tændrørene i, de har ligget i over 7 mdr., men jeg må jo have haft andet at tænke på :-
Jeg kan desværre se at de 4 af dem er begyndt at irre, kan man bare fjerne det med f.eks. ståluld eller skal man købe nogen nye?

Det brænder af af sig selv ;)


Hej Søren
Ja men der er ikke rigtig forbindelse, den kører ikke på alle cylindrene. Skal jeg bare sætte dem i og så "kommer" de efterhånden, eller skal jeg prøve at rense dem med et eller andet?

En tur med ståluld og en aftørring i gammel motorolie så de ikke irrer igen. Jeg troede du mente elektroderne (hvor gnisten springer).
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"