Nye tændrør
Nye tændrør
Hejsa
Syntes bilen er begyndt at rotere lidt længere før den starter, og kom til at tænke på at jeg aldrig har sat nye tændrør i 120.000 km. Mon ikke det er derfor. Hvor mange km kører man på et sæt tændrør??
Fandt disse tændrør http://www.skruvat.dk/T%c3%a6ndror-P19283.aspx er det de rigtige og hvis nej hvilke skal jeg så købe og hvor?
Syntes bilen er begyndt at rotere lidt længere før den starter, og kom til at tænke på at jeg aldrig har sat nye tændrør i 120.000 km. Mon ikke det er derfor. Hvor mange km kører man på et sæt tændrør??
Fandt disse tændrør http://www.skruvat.dk/T%c3%a6ndror-P19283.aspx er det de rigtige og hvis nej hvilke skal jeg så købe og hvor?
Mvh. KimC
Audi A4 - 2,8 - 174 HK - AAH - 1995
Audi A4 - 2,8 - 174 HK - AAH - 1995
Re: Nye tændrør
Ifølge den tabel du har fundet ser det rigtig ud . Interval er forskelligt fra bil til bil. Men jeg tror roligt du kan skifte dine efter 120.000 km.
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Re: Nye tændrør
FinnK skrev:Ifølge den tabel du har fundet ser det rigtig ud . Interval er forskelligt fra bil til bil. Men jeg tror roligt du kan skifte dine efter 120.000 km.
Ja det er rigtigt, men kan se af f.eks. THansen også har nogen som passer og de koster fra 50-150 kr. er de mon lige så gode.
Kan se at der er skrevet meget om tændrør, men kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal købe???
Mvh. KimC
Audi A4 - 2,8 - 174 HK - AAH - 1995
Audi A4 - 2,8 - 174 HK - AAH - 1995
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Sv: Nye tændrør
KimC skrev:FinnK skrev:Ifølge den tabel du har fundet ser det rigtig ud . Interval er forskelligt fra bil til bil. Men jeg tror roligt du kan skifte dine efter 120.000 km.
Ja det er rigtigt, men kan se af f.eks. THansen også har nogen som passer og de koster fra 50-150 kr. er de mon lige så gode.
Kan se at der er skrevet meget om tændrør, men kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal købe???
Du kører ned til SMC og henter et sæt friske tændrør... Originale rør holder fint 110-120.000 km..
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Re: Sv: Nye tændrør
SorenR skrev:KimC skrev:FinnK skrev:Ifølge den tabel du har fundet ser det rigtig ud . Interval er forskelligt fra bil til bil. Men jeg tror roligt du kan skifte dine efter 120.000 km.
Ja det er rigtigt, men kan se af f.eks. THansen også har nogen som passer og de koster fra 50-150 kr. er de mon lige så gode.
Kan se at der er skrevet meget om tændrør, men kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal købe???
Du kører ned til SMC og henter et sæt friske tændrør... Originale rør holder fint 110-120.000 km..
Originale tændrør = BOSCH/NGK
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Re: Nye tændrør
Du kører ned til SMC og henter et sæt friske tændrør... Originale rør holder fint 110-120.000 km..
Søren, her hvor jeg bor (Sydhavsøerne) og vi kører ned er det til Bordershoppen for at købe øl
Vi er også "forskånet" for SMC, men vi har da en OK VW-forhandler. Det var kun hvis de samme tændrør kunne købes billigere andre steder, men så skal man jo også kende nummeret på dem
Søren, her hvor jeg bor (Sydhavsøerne) og vi kører ned er det til Bordershoppen for at købe øl
Vi er også "forskånet" for SMC, men vi har da en OK VW-forhandler. Det var kun hvis de samme tændrør kunne købes billigere andre steder, men så skal man jo også kende nummeret på dem
Mvh. KimC
Audi A4 - 2,8 - 174 HK - AAH - 1995
Audi A4 - 2,8 - 174 HK - AAH - 1995
Re: Nye tændrør
Du har jo ikke langt til tyskland, så der kan du måske købe dem billigere en i DK. Ellers ville jeg vælge bosch eller ngk tændrør. Som Søren skriver kan du også købe dem "originalt". Men så kommer du også til at betale ekstra fordi der er 4 ringe på dem istedet for bosch eller ngk logo. Iøvrigt har du jo selv fundet de rigtige i din første tråd til fornuftige penge(tror jeg)
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv
Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Nye tændrør
Longlife tændrør, som jeg lige umiddelbart kan slå dem op... (med forbehold for fejl )
Iflg. ETKA bruges følgende Audi numre... Og hvad jeg kan finde på nettet af fabrikat der svarer til...
101 000 033 AA ~ NGK BKUR6ET10
101 000 041 AC ~ BERU 14FGH-7
101 000 051 AA ~ Bosch FR 7 LDC
Iflg. ETKA bruges følgende Audi numre... Og hvad jeg kan finde på nettet af fabrikat der svarer til...
101 000 033 AA ~ NGK BKUR6ET10
101 000 041 AC ~ BERU 14FGH-7
101 000 051 AA ~ Bosch FR 7 LDC
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Nye tændrør
FinnK skrev:Du har jo ikke langt til tyskland, så der kan du måske købe dem billigere en i DK. Ellers ville jeg vælge bosch eller ngk tændrør. Som Søren skriver kan du også købe dem "originalt". Men så kommer du også til at betale ekstra fordi der er 4 ringe på dem istedet for bosch eller ngk logo. Iøvrigt har du jo selv fundet de rigtige i din første tråd til fornuftige penge(tror jeg)
De skulle være 10 kr billigere pr. styk hos Audi i Tyskland
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Re: Nye tændrør
De skulle være 10 kr billigere pr. styk hos Audi i Tyskland
Og det er jo nok til et karton øl, når man skal bruge 6 stk.
Tak for hjælpen
Og det er jo nok til et karton øl, når man skal bruge 6 stk.
Tak for hjælpen
Mvh. KimC
Audi A4 - 2,8 - 174 HK - AAH - 1995
Audi A4 - 2,8 - 174 HK - AAH - 1995
-
- Forumbruger
- Indlæg: 75
- Tilmeldt: 2/01/2009 00:42
- Geografisk sted: Frederiksværk
Re: Nye tændrør
Ja, T. Hansden er billige med tændrør. Men, det er lidt urent trav.
For i følge min tyske reparationshåndbog, er T. Hansens tændrør til en 1.8T netop de NGK tændrør, som er passende til den almindelige 1.8 - At de korrekte tændrør til Turbo-modellen er platin-tændrør, lader T.Hansen øjensynligt hånt om.
Når alt kommer til alt, så er T.Hansen ret billige med tændrørene, men skal du have rør til 1.8 motoren, så skal du altså bestille til 1.8T-modellen - så passer pengene!
mvh
Henrik Skafte
For i følge min tyske reparationshåndbog, er T. Hansens tændrør til en 1.8T netop de NGK tændrør, som er passende til den almindelige 1.8 - At de korrekte tændrør til Turbo-modellen er platin-tændrør, lader T.Hansen øjensynligt hånt om.
Når alt kommer til alt, så er T.Hansen ret billige med tændrørene, men skal du have rør til 1.8 motoren, så skal du altså bestille til 1.8T-modellen - så passer pengene!
mvh
Henrik Skafte
Re: Nye tændrør
Så fik man da endelig taget sig sammen til at sætte tændrørene i, de har ligget i over 7 mdr., men jeg må jo have haft andet at tænke på
Jeg kan desværre se at de 4 af dem er begyndt at irre, kan man bare fjerne det med f.eks. ståluld eller skal man købe nogen nye?
Jeg kan desværre se at de 4 af dem er begyndt at irre, kan man bare fjerne det med f.eks. ståluld eller skal man købe nogen nye?
Mvh. KimC
Audi A4 - 2,8 - 174 HK - AAH - 1995
Audi A4 - 2,8 - 174 HK - AAH - 1995
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Nye tændrør
KimC skrev:Så fik man da endelig taget sig sammen til at sætte tændrørene i, de har ligget i over 7 mdr., men jeg må jo have haft andet at tænke på
Jeg kan desværre se at de 4 af dem er begyndt at irre, kan man bare fjerne det med f.eks. ståluld eller skal man købe nogen nye?
Det brænder af af sig selv
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Re: Nye tændrør
SorenR skrev:KimC skrev:Så fik man da endelig taget sig sammen til at sætte tændrørene i, de har ligget i over 7 mdr., men jeg må jo have haft andet at tænke på
Jeg kan desværre se at de 4 af dem er begyndt at irre, kan man bare fjerne det med f.eks. ståluld eller skal man købe nogen nye?
Det brænder af af sig selv
Hej Søren
Ja men der er ikke rigtig forbindelse, den kører ikke på alle cylindrene. Skal jeg bare sætte dem i og så "kommer" de efterhånden, eller skal jeg prøve at rense dem med et eller andet?
Mvh. KimC
Audi A4 - 2,8 - 174 HK - AAH - 1995
Audi A4 - 2,8 - 174 HK - AAH - 1995
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Nye tændrør
KimC skrev:SorenR skrev:KimC skrev:Så fik man da endelig taget sig sammen til at sætte tændrørene i, de har ligget i over 7 mdr., men jeg må jo have haft andet at tænke på
Jeg kan desværre se at de 4 af dem er begyndt at irre, kan man bare fjerne det med f.eks. ståluld eller skal man købe nogen nye?
Det brænder af af sig selv
Hej Søren
Ja men der er ikke rigtig forbindelse, den kører ikke på alle cylindrene. Skal jeg bare sætte dem i og så "kommer" de efterhånden, eller skal jeg prøve at rense dem med et eller andet?
En tur med ståluld og en aftørring i gammel motorolie så de ikke irrer igen. Jeg troede du mente elektroderne (hvor gnisten springer).
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V