Efter at have haft noget hakken ved koldstart i et stykke tid ca. 10-20 sek. , og bla. udskift. af 2 x tændør, tændkabler og rensning af div. stik, er jeg kommet frem til at det må være mit tændinsmodul der driller.
Mistanken blev større igår da jeg ikke havde kørt i bilen, og efterfølgende hev alle stik af modulet og gav dem kontaktrens, motionerede dem, blæste dem rene og gav dem pronto, bilen startede straks uden hakken, men her idag var det igen det samme småhakken.
Jeg har Googlet dette modul, prisen er nogenlunde det samme, mellem 800-1000,-, men så er spørgsmålet, hvad skal jeg købe eller IKKE købe
Smider lige et billede af det gamle, og der er 50 mm mellem boltens centrum, og iflg. datomærkningen må det være det originale, så det er vel også meget godt gået (18 år).
Tændingsmodul
Tændingsmodul
Audi A4 B5 2,6 aut. årg. 1995 + alt i udstyr (importeret)
VW 1303 cabriolet årgang 1976
Kia Picanto (reservebilen)
VW 1303 cabriolet årgang 1976
Kia Picanto (reservebilen)
Re: Tændingsmodul
Har du ikke mulighed for at få udlæst fejlkoder inden du køber?
2010 Audi A4 Allroad 3,0 TDI quattro
2000 Audi TT 1,8T quattro (APX)
2002 Audi A4 2,5 TDI avant quattro (AKE) (solgt)
2000 Audi TT 1,8T quattro (AJQ) (solgt)
1994 Audi 80 2,6 E limo (ABC) (solgt)
2000 Audi TT 1,8T quattro (APX)
2002 Audi A4 2,5 TDI avant quattro (AKE) (solgt)
2000 Audi TT 1,8T quattro (AJQ) (solgt)
1994 Audi 80 2,6 E limo (ABC) (solgt)
Re: Tændingsmodul
jape skrev:Har du ikke mulighed for at få udlæst fejlkoder inden du køber?
Har skam haft VCDS på (på værksted) der ikke meldte om nogen fejl overhovedet, og ingen gemte "lig i lasten" ,
men igår satte jeg et nyt tændingsmodul på, og den har aldrig startet og kørt så godt. Pris 1300,- . Der var iøvrigt ingen kølepasta under det gamle modul, og dette er MEGET vigtigt da der udvikles meget varme, og det overføres til pladen nedenunder til afkøling.
Dette modul skulle jeg måske have sat på først istedet for at skifte 2 x tændør 600,- tændkabelsæt 1100,- og en ny G42 sensor 600,- . Man bliver jo altid klogere og/ellere fattigere hver gang der er et problem.
Men nu funker det perfekt og hurra for det .
Godt nytår til alle.
Audi A4 B5 2,6 aut. årg. 1995 + alt i udstyr (importeret)
VW 1303 cabriolet årgang 1976
Kia Picanto (reservebilen)
VW 1303 cabriolet årgang 1976
Kia Picanto (reservebilen)
Re: Tændingsmodul
erik1303 skrev:jape skrev:Har du ikke mulighed for at få udlæst fejlkoder inden du køber?
Har skam haft VCDS på (på værksted) der ikke meldte om nogen fejl overhovedet, og ingen gemte "lig i lasten" ,
men igår satte jeg et nyt tændingsmodul på, og den har aldrig startet og kørt så godt. Pris 1300,- . Der var iøvrigt ingen kølepasta under det gamle modul, og dette er MEGET vigtigt da der udvikles meget varme, og det overføres til pladen nedenunder til afkøling.
Dette modul skulle jeg måske have sat på først istedet for at skifte 2 x tændør 600,- tændkabelsæt 1100,- og en ny G42 sensor 600,- . Man bliver jo altid klogere og/ellere fattigere hver gang der er et problem.
Men nu funker det perfekt og hurra for det .
Godt nytår til alle.
Du skriver det som om at fejlen kun var et sted.
Alt andet lige kunne kabler og rør måsker også være klar til et skifte, uden at det så var det der brød isen, tror ikke dine penge var helt spildte.
godt nyt år
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
Re: Tændingsmodul
Ja Ullum du har da ret i at sliddele (bla. kabler og tændrør) nok bør skiftes med jævne mellemrum, så penge er da bestemt ikke spildt, da det jo var kommet før eller siden.
Det er jo også det jeg har gjort med nye rør, ny udetemp. føler, dernæst kabler, så rensning af alle stik, så nye rør igen, og hvergang synes man jo der er en lille forbedring at høre .
Det var så først nu her med udskft. af dett tændingsmodul, at det virkelig spiller max.
Det er jo også det jeg har gjort med nye rør, ny udetemp. føler, dernæst kabler, så rensning af alle stik, så nye rør igen, og hvergang synes man jo der er en lille forbedring at høre .
Det var så først nu her med udskft. af dett tændingsmodul, at det virkelig spiller max.
Audi A4 B5 2,6 aut. årg. 1995 + alt i udstyr (importeret)
VW 1303 cabriolet årgang 1976
Kia Picanto (reservebilen)
VW 1303 cabriolet årgang 1976
Kia Picanto (reservebilen)