Går dårligt i 1, 2 og 3 gear manuel

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
Brugeravatar
omes
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 258
Tilmeldt: 11/10/2010 18:14
Geografisk sted: Herning, Jylland, Danmark

Går dårligt i 1, 2 og 3 gear manuel

Indlæg af omes »

Min vogn går lidt skidt mellem de 3 første gear, det er som om, at de af og til, godt kan gå lidt sejt, jeg har garanti på bilen er par måneder endnu og forhandlerne har forsøgt at lave det, det blev sømmen også bedre, men der glider bare ikke rigtigt, den har gået 97.000. I første omgang fik jeg at vide, at sådan var den model serie bare, men tog kontakt til audi importøren i Danmark og snakkede med en tekniker, som sagde at det ikke var rigtigt, så fik dem til at kigge lidt mere på det og skiftede den forbindelse der er mellem gearstang og gearkasse, ved ikke om de har lavet mere, men synes bare ikke st det er alt for godt. Andre som har lignende problemer? Og evt kan sige hvad det kan være? Hvis man er ude og køre og den er varm, kan man, når man holder stille, tit godt skifte rundt mellem gearene, uden de store problemer, så det er når den er koblet ind og man kører, at det ikke glider skide godt, skal nærmest tvinges i gear.
Crime doesn't pay... does that mean my job is a crime?

A4 B8 Avant - 2009
1,8 TFSI
Brugeravatar
LarsG
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 526
Tilmeldt: 7/09/2007 17:36
Geografisk sted: København

Re: Går dårligt i 1, 2 og 3 gear manuel

Indlæg af LarsG »

I min forrige forrige A3'er med 6 trins manuel gear som havde kørt ca. 90.000 km fik jeg skiftet slidte syncromesseringe på garantien. Jeg havde svært ved at skifte fra første til anden gear og omvendt. Ved dog ikke om det kan være samme problem som du har i din A4'er.
Lars
Audi Q5 2,0 TDI S-tronic S-Line - 2017

Tidligere Audi'er:
Audi Q3 1,4 TFSI - 2014
Audi A3 8PA SB 2,0 TDI - 2011
Audi A3 8P HB 3,2 quattro DSG - 2005
Audi A6 4F Limo 2,0 TFSI - 2007
Audi A3 8PA SB 2,0 FSI - 2005
Brugeravatar
omes
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 258
Tilmeldt: 11/10/2010 18:14
Geografisk sted: Herning, Jylland, Danmark

Re: Går dårligt i 1, 2 og 3 gear manuel

Indlæg af omes »

Jo det er værst mellem 1 og 2 gear og så lidt mellem 2 og 3 gear, desuden har den meget svært ved at komme i både 1 og 2 gear, når man f.eks kommer frem til et lyskryds, man skal holde stort set stille inden den vil i gear
Crime doesn't pay... does that mean my job is a crime?

A4 B8 Avant - 2009
1,8 TFSI
Brugeravatar
kennethxyz
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 143
Tilmeldt: 15/07/2013 11:31

Re: Går dårligt i 1, 2 og 3 gear manuel

Indlæg af kennethxyz »

Hmm... min A5 har måske noget af det samme, men det er kun når jeg skifter ned, det kan godt være svært at få den i først og anden.
Jeg havde egentligt afskrevet det, grundet at jeg var i for høje omdrejninger. jeg har nemlig stadig 2 mdr. garanti.
Audi A5 Sportback 2.0 TFSI
Brugeravatar
omes
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 258
Tilmeldt: 11/10/2010 18:14
Geografisk sted: Herning, Jylland, Danmark

Re: Går dårligt i 1, 2 og 3 gear manuel

Indlæg af omes »

Jeg gik til forhandleren, da min gamle a3 gik meget bedre og nemmere i gearene og både din a5 og min A4 er dyrere biler, så det skal sq bare virke, selvfølgelig skal man ikke tvinge bilen i lave gear ved høj fart og høje omdrejninger, men kan ikke passe at man nærmest skal holde stille for at få den i 2. Gear, tag fat i forhandleren
Crime doesn't pay... does that mean my job is a crime?

A4 B8 Avant - 2009
1,8 TFSI
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"