A42.8 ACK

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
kennygman
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21/06/2011 11:30

A42.8 ACK

Indlæg af kennygman »

Hej allesammen. Jeg har et efterhånden kæmpe problem med min kære Audi A4.
Når jeg starter bilen kold starter den som sådan fint,men rører jeg ved gassen for meget dykker omdrejningerne og den går ud. Derefter er den så umulig at få igang igen uden jeg hjælper den med gas og tålmodighed. Når den så er i igang kører den som sådan fint,man skal bare ikke gasse op i tomgang fordi så dykker den igen og går ud. Tomgang står også lidt ustabilt. Når men når så bilen er helt varm står tomgangen som sådan stabilt ved de ca 800 omdr. og man kan godt gasse op i tomgang men den falder helt i bund og springer så mellem 200 og 800 omdr. indtil den igen finder til rette ved det 800. Den går ikke ud når den er varm. Den er dog stadig svær at starte uden at hjælpe med gas.
Jeg har haft computer på og den viste fejl P1545 og P1565. Jeg har skiftet LMM og vakuumslanger omkring insugningen. Jeg har skiftet den hårde plasticslange der ligger ovenpå motoren der udlufter topstykkerne eftersom tidligerer ejer havde tapet den. Jeg har lavet grundingstilling af gasspjældet og der er ikke mere fejl på udlæsning,men problemet er der stadig. Næste projekt er at rense spjældet med spray eller afmonterer det helt og rense det.
Ville være rigtig glad hvis i kunne hjælpe mig da jeg snart går kold på det projekt. Jeg har haft bilen i 4 år nu og den har gået 280.000 på klokken. Og den kører fantastisk udover det problem.
Kenny.
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"