Så har jeg fået udskiftet min gamle 2.4 BDV med 280.000 km på tælleren med en med kun 92000 på tælleren.
Grunden til skiftet var en ødelagt kædestrammer i venstre side. Som blev opdaget da den begyndte at lyde som en diesel i tomgang.
Reperation af den gamle motor ca. 18.000 kr.
Den nye motor har stået mig i 7200 kr og dertil ca 2 dages arbejdsløn. ( har ikke fået den endelige regning endnu )
Der ydes 12 mdr. eller 30.000 km. garanti på den nye motor( 100 % på arbejdesønnen og 70% på reservedele ). Så synes ikke valget var svært. Ender nok i samme prisleje.
Desværre synes jeg den nye motor lyder lidt som den gamle Vækstedet synes jeg skulle køre lidt da det godt kunne være den lige skulle igang hvis den havde stået stille længe.
Mit spørgsmål er så Kan man på en nem måde bevise om det er kædestrammeren der er skidt igen?? motoren har jo ikke gået 100.000 endnu.
Jeg har fået den gamle motor med retur. Så har en masse reservedele til en 2.4 BDV. Kan også tage billeder af skaden hvis det har interesse
kædestrammer til knastkæde
kædestrammer til knastkæde
VCDS 11.11.3
-----------------------------------------------------
Nu : 2003 A4 2.4 BDV V6 AVANT 170 HK (178HK/214nm målt 18/6-11) ( 182HK/212nm målt 8/5-10 )
Før: A4 B5 1.8 quattro 1996
-----------------------------------------------------
Nu : 2003 A4 2.4 BDV V6 AVANT 170 HK (178HK/214nm målt 18/6-11) ( 182HK/212nm målt 8/5-10 )
Før: A4 B5 1.8 quattro 1996
Re: kædestrammer til knastkæde
thorvala skrev:Så har jeg fået udskiftet min gamle 2.4 BDV med 280.000 km på tælleren med en med kun 92000 på tælleren.
Grunden til skiftet var en ødelagt kædestrammer i venstre side. Som blev opdaget da den begyndte at lyde som en diesel i tomgang.
Reperation af den gamle motor ca. 18.000 kr.
Den nye motor har stået mig i 7200 kr og dertil ca 2 dages arbejdsløn. ( har ikke fået den endelige regning endnu )
Der ydes 12 mdr. eller 30.000 km. garanti på den nye motor( 100 % på arbejdesønnen og 70% på reservedele ). Så synes ikke valget var svært. Ender nok i samme prisleje.
Desværre synes jeg den nye motor lyder lidt som den gamle Vækstedet synes jeg skulle køre lidt da det godt kunne være den lige skulle igang hvis den havde stået stille længe.
Mit spørgsmål er så Kan man på en nem måde bevise om det er kædestrammeren der er skidt igen?? motoren har jo ikke gået 100.000 endnu.
Jeg har fået den gamle motor med retur. Så har en masse reservedele til en 2.4 BDV. Kan også tage billeder af skaden hvis det har interesse
Kan oplyse at den samlede regning lød på 10995 kr. + de 7200 jeg selv havde givet for motor.
- Vedhæftede filer
-
- Samlet pris lød på 10994,- fornuftigt synes jeg selv. Set ud fra at den nye motor kun havde kostet 7200,-
- 2013-10-21 13.46.25.jpg (40.79 KiB) Vist 4971 gange
VCDS 11.11.3
-----------------------------------------------------
Nu : 2003 A4 2.4 BDV V6 AVANT 170 HK (178HK/214nm målt 18/6-11) ( 182HK/212nm målt 8/5-10 )
Før: A4 B5 1.8 quattro 1996
-----------------------------------------------------
Nu : 2003 A4 2.4 BDV V6 AVANT 170 HK (178HK/214nm målt 18/6-11) ( 182HK/212nm målt 8/5-10 )
Før: A4 B5 1.8 quattro 1996
Re: kædestrammer til knastkæde
og så fik du en motor med færre kilometer på klokken for samme pris som rep af den gamle, det er vel ok.thorvala skrev:...........Kan oplyse at den samlede regning lød på 10995 kr. + de 7200 jeg selv havde givet for motor.
Hvad med lydene fra den nye, var det en kædestrammer ?
Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Re: kædestrammer til knastkæde
morten00 skrev:og så fik du en motor med færre kilometer på klokken for samme pris som rep af den gamle, det er vel ok.thorvala skrev:...........Kan oplyse at den samlede regning lød på 10995 kr. + de 7200 jeg selv havde givet for motor.
Hvad med lydene fra den nye, var det en kædestrammer ?
Mvh Morten
Er ikke nået så langt i teksten endnu. Kan man egentligt måle sig til det via VCDS ??
Synes ellers det har ændret sig lidt til det bedre, efter lidt adjektiver.. så vil lige given den lidt tid endnu. Før jeg bruger garantien.
mvh
Lars
VCDS 11.11.3
-----------------------------------------------------
Nu : 2003 A4 2.4 BDV V6 AVANT 170 HK (178HK/214nm målt 18/6-11) ( 182HK/212nm målt 8/5-10 )
Før: A4 B5 1.8 quattro 1996
-----------------------------------------------------
Nu : 2003 A4 2.4 BDV V6 AVANT 170 HK (178HK/214nm målt 18/6-11) ( 182HK/212nm målt 8/5-10 )
Før: A4 B5 1.8 quattro 1996
Re: kædestrammer til knastkæde
morten00 skrev:og så fik du en motor med færre kilometer på klokken for samme pris som rep af den gamle, det er vel ok.thorvala skrev:...........Kan oplyse at den samlede regning lød på 10995 kr. + de 7200 jeg selv havde givet for motor.
Hvad med lydene fra den nye, var det en kædestrammer ?
Mvh Morten
Det var venstre knasthjul der var blevet lidt oval sage de!
Vi tager knasthjulet fra den gamle motor og så tager det kun et par timer så burde der ikke være mere bøvl med audien
venter bare lige på dem jeg har købt motoren af de skal lige bekræfte at de betaler timelønnen.
/ Lars
VCDS 11.11.3
-----------------------------------------------------
Nu : 2003 A4 2.4 BDV V6 AVANT 170 HK (178HK/214nm målt 18/6-11) ( 182HK/212nm målt 8/5-10 )
Før: A4 B5 1.8 quattro 1996
-----------------------------------------------------
Nu : 2003 A4 2.4 BDV V6 AVANT 170 HK (178HK/214nm målt 18/6-11) ( 182HK/212nm målt 8/5-10 )
Før: A4 B5 1.8 quattro 1996