Side 1 af 1

Bell Add

: 30/07/2013 08:30
af Bjørn T
Jeg ved, at flere autoværksteder giver bilen en Bell Add kur når den er til service. Men gør de det før eller efter olieskift?
Jeg har tænkt mig at give min bil en tur, og det vil passe mig bedst, at give den kuren EFTER olieskift.

Spørgsmålet er, sviner jeg min nye olie og filter unødigt ved det?
:-k

Re: Bell Add

: 30/07/2013 09:20
af ullum
ServiceRens 3 (hvis det er den du tænker på)

Specialrens til smøresystem på benzin- og dieselmotorer

ServiceRens 3 er et motorrensemiddel som bruges i forbindelse med olieskift på benzin- og dieselmotorer. Produktet opløser og fjerner urenheder i smøreoliesystemet.
Produktet tilsættes den gamle smøreolie før olieskift, og motoren kører i tomgang ca. 10-15 minutter, før olien tappes af og den friske olie hældes på. ServiceRens 3 er IKKE et smøreolieadditiv og indeholder ikke stoffer, som virker efter olien er skiftet.
Bilen må ikke køre med produktet i olien.


Ny motorolie gives optimale betingelser
Motorens vitale dele sikres optimal smøring
Motorens levetid forlænges
Mekanisk støj forhindres

Re: Bell Add

: 30/07/2013 09:41
af Bjørn T
ullum skrev:ServiceRens 3 (hvis det er den du tænker på)

Specialrens til smøresystem på benzin- og dieselmotorer

ServiceRens 3 er et motorrensemiddel som bruges i forbindelse med olieskift på benzin- og dieselmotorer. Produktet opløser og fjerner urenheder i smøreoliesystemet.
Produktet tilsættes den gamle smøreolie før olieskift, og motoren kører i tomgang ca. 10-15 minutter, før olien tappes af og den friske olie hældes på. ServiceRens 3 er IKKE et smøreolieadditiv og indeholder ikke stoffer, som virker efter olien er skiftet.
Bilen må ikke køre med produktet i olien.


Ny motorolie gives optimale betingelser
Motorens vitale dele sikres optimal smøring
Motorens levetid forlænges
Mekanisk støj forhindres

Det er ikke serviceRens 3 jeg tænker på. Det den der fjerner sod ved at indsprøjte den i indsugningen og efterfølgende kommer en flaske i en fuld tank.

Mit problem er, at bilen står klodset op uden forkofanger og klimakondenser, og det er lige en passende stilling til olieskift. Hvis jeg giver Bell Add rens skal jeg køre en frisk tur og skal jeg gøre det med den gamle olie på, skal bilen have hjul på, samles i fronten og ned af bukkene. Derefter skal jeg hele turen om igen omvendt for at få den nye olie på efter Bell Add kuren. ;(

Re: Bell Add

: 30/07/2013 09:51
af ullum
Dem bruger jeg bare uden hensyn til olieskift

Re: Bell Add

: 30/07/2013 11:32
af Bjørn T
ullum skrev:Dem bruger jeg bare uden hensyn til olieskift

Det tror jeg også jeg vil gøre. Det er simpelthen for stort arbejde, at gøre det med den gamle olie på.
Tak for hurtigt svar. :D

Re: Bell Add

: 4/08/2013 18:15
af Severin87
De service du vil give din bil her, har intet sammen hæng med olien og gøre. Så skift du bare olien og giv den rens når den er på vejen igen :D

Re: Bell Add

: 28/03/2017 11:21
af kimenemark
Jeg tager lige denne (ret gamle) tråd op igen.
Har lige været til syn med "den store" (skøjtede igennem til UG med pil op :D ), hvor min synsmand foreslog en Bell Add kur?!?
Måske det var de 440K+ der udløste "opfordringen"... jeg ved det ikke, men jeg tog fat i min olie-pusher (landberg) og spurgte dem hvad jeg evt. skulle bruge.
De vil selvfølgelig gerne sælge mig en komplet omgang (1B+, 2B og 3), men inden jeg kaster penge efter en "kur" vil jeg lige høre andres erfaringer?

2.4eren er jo kendt for at bruge olie og der er min da heller ingen undtagelse, men det er stadig fint indenfor Audi's specs.
Jeg anvender Castrol 0W-30 motorolie og kører altid på 95 oktan benzin.

Re: Bell Add

: 28/03/2017 18:29
af thoj
Jeg har gode erfaringer med Bell ADD.
Jeg kommer en snaps i hver gang jeg tanker da jeg kører mange kort ture : 10 km på job.
Hvis jeg undlader dette går der en 2-3 tankfulde så kan jeg mærke det på km/L. Falder fra ca 8 til godt 7 og synes den går lidt mere hårdt u tomgang.
Jeg kommer også en gang servicerens i hver gang jeg skifter olie ( max 10.000km )
Hvis man regner efter kun på km kan det ikke betale sig men da min mekker havde indsugningen af var hans kommentar: ser sgu da meget pæn ud.
Kører på 5-30.
Okt 95 med mindre det passer med optankning på en Shell tank så 99


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Bell Add

: 28/03/2017 20:00
af JensNo
Jeg har brugt additiv i tanken siden vi fik bilen sidste år, da der blev konstateret 2 dårlige dyser og har siden fulgt udviklingen på VCDSèn, til et positive ;-)

Billede

Re: Bell Add

: 29/03/2017 06:47
af kimenemark
Takker :)

Nogen der har erfaringer (gode/dårlige) med oliekuren?

Re: Bell Add

: 29/03/2017 06:54
af thoj
Oliekuren ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Bell Add

: 29/03/2017 07:28
af kimenemark
Bell Add 3

Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk

Re: Bell Add

: 29/03/2017 07:54
af thoj
Har gode erfaringer med Liqui Moly´s udgave
https://www.youtube.com/watch?v=fG6_tU-FJSE

Re: Bell Add

: 29/03/2017 10:52
af kimenemark
Læser lidt mellem "linjerne" at det "skidt" der bliver løsnet evt. kan sætte sig i pumpen og/eller i opsamlingsfilteret før pumpen.
Man ønsker selvfølgelig at alt bliver i bundkaret eller opsamles af oliefilteret, men det kan man vel ikke være sikker på?

Re: Bell Add

: 29/03/2017 14:34
af thoj
Det eneste sikre i denne verden er i prioriteret rækkefølge
1. Skatten
2. Døden


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Bell Add

: 29/03/2017 14:36
af thoj
Ah lige hurtig nok med send tasten.
Muligvis eller at der bliver renset nogle smørrekanaler der måske er delvist stoppede alt efter hvordan der tidligere er lavet olieskift


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Bell Add

: 29/03/2017 17:19
af kimenemark
LOL :D ja det er der selvfølgelig noget om, men jeg tænkte mere på om nogen havde oplevet det problem.

Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk