Ny central elektrik ved skift af baglygter?

indlæg om lys & lygter.
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Ny central elektrik ved skift af baglygter?

Indlæg af rlarsen »

BWB skrev:Super! Så er der lidt at lege med.

Men jeg syntes at det er meget forskelligt hvilke kanaler der er til positionslyset, alt efter hvilken kodningstabel man kigger på. Men er det 195 196 197 198 som du har beskrevet? Hvis du ser på de to tabeller du har lagt op tidl. står der beskrevet noget forskelligt i begge. Men det kan man måske ikke regne med?

Det er kun pos. Lyset jeg vil ændre styrke i nemlig.

Den sidste af kodnings tabellerne er 'original (fabriksmonteret) LED'er' som benytter en styreboks som er designet til at benytte flere kanaler i.f.m. LED lygter (og selvstændig brems lys styring - indre og yder LED) - så ja, i den tabel til den styrboks som du har er 195, 196, 197 og 198 bla. positionslyset.

Som også skrevet i tabellen er:
195 = Positionslyset, Brems og CH/LH
196 = Positionslyset, Brems og CH/LH
197 = Positionslyset, Parkering, Brems og CH/LH
198 = Positionslyset, Parkering, Brems og CH/LH

Du kan ikke ændre Brems lysstyrken - den er på max volt - når de lyser.
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Vendetta
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 12
Tilmeldt: 6/11/2013 14:23

Re: Ny central elektrik ved skift af baglygter?

Indlæg af Vendetta »

Jeg har lige monteret flere baglygter, men har problemer med at tågelyset ikke virker. Den laver fejl på h. tågelys. Når det tilkoblet blinker det h. hurtigt nogle gange og så slukker det og den melder fejl.

Nogle der har en idé til hvad der kan være galt?
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Ny central elektrik ved skift af baglygter?

Indlæg af rlarsen »

Det er svært at finde ud af hvorfor det ikke virker hvis ikke du skriver lidt flere detaljer.

  • Hvilke kodning er benyttet ??
  • Hvilke model er det - A4 Sedan, A4 Avant, facelift eller ikke facelift, etc. ??
  • Er lygterne forbundet korrekt ??
  • etc.
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Vendetta
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 12
Tilmeldt: 6/11/2013 14:23

Re: Ny central elektrik ved skift af baglygter?

Indlæg af Vendetta »

Det er en 2009 avant 8k hvor jeg først har eftermonteret led og så nu har monteret Fl led.

Jeg har købt kufatec "LED -> fl LED" ledningsnettet og monteret dette.

Jeg har brugt den kodning som er vist her i tråden. eneste undtagelse er at 203 er 5 og 204 er 37. Hvis jeg ikke gør dette vil bremselyset blinke sammen med blinklyset.

Jeg syntes også at baglyset er noget svagt, og har prøvet at tilføje 512 og 1024 til værdierne i 195 - 198 uden det giver nogle ændringer.
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Ny central elektrik ved skift af baglygter?

Indlæg af rlarsen »

Vendetta skrev:Det er en 2009 avant 8k hvor jeg først har eftermonteret led og så nu har monteret Fl led.

Jeg har købt kufatec "LED -> fl LED" ledningsnettet og monteret dette.

Jeg har brugt den kodning som er vist her i tråden. eneste undtagelse er at 203 er 5 og 204 er 37. Hvis jeg ikke gør dette vil bremselyset blinke sammen med blinklyset.

Jeg syntes også at baglyset er noget svagt, og har prøvet at tilføje 512 og 1024 til værdierne i 195 - 198 uden det giver nogle ændringer.

Hvis du som udgangspunts har haft glødepære, så er det også glødepære til LED du skal benytte i.f.m. ændring af stik til FL baglygterne.

Hvis du har benyttet LED til FL LED - skal du lave pin ændringerne om.

Kodningerne jeg her postet er til glødepære til FL LED. De passer IKKE til LED til FL LED (denne kode version vil også kun virke på modeller hvor LED var installeret fra fabrikken).

Kun at tilføje henholdvis 512 og 1024 giver ikke særlig meget - prøv med nogle højere værdier.
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Vendetta
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 12
Tilmeldt: 6/11/2013 14:23

Re: Ny central elektrik ved skift af baglygter?

Indlæg af Vendetta »

Det er denne jeg har kodet efter.

Du har vil ikke tilfældig pin oversigten fra glødepære til fl led. Jeg har kun den inderste og den passer.
Vedhæftede filer
A4 Avent FL.png
A4 Avent FL.png (107.47 KiB) Vist 17816 gange
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Ny central elektrik ved skift af baglygter?

Indlæg af rlarsen »

Her er Installationshinweise Facelift LED Heckleuchten A4 Avant.pdf fra Kufatec - samme som i indlæg #2 i denne tråd - hvor du i PDF'en vælger "Standard >>> auf >>> LED".
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Vendetta
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 12
Tilmeldt: 6/11/2013 14:23

Re: Ny central elektrik ved skift af baglygter?

Indlæg af Vendetta »

Fint, men der er kun pin vejledningen til de inderste lygter. Jeg mangler så jeg kan lave en kontrol af pin forbindelsen til de yderste. Det eneste jeg kan finde er til en US model, og der er ledningerne ikke de samme.

Jeg har fået noget mere lys i lygten ved at ligge 8192 til de fire værdier, meget bedre.
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Ny central elektrik ved skift af baglygter?

Indlæg af rlarsen »

Vendetta skrev:Fint, men der er kun pin vejledningen til de inderste lygter. Jeg mangler så jeg kan lave en kontrol af pin forbindelsen til de yderste. Det eneste jeg kan finde er til en US model, og der er ledningerne ikke de samme.

Jeg har fået noget mere lys i lygten ved at ligge 8192 til de fire værdier, meget bedre.

Det står jo altsammen i den PDF jeg linker til - og det har ikke noget at gøre med US lygter - måske jeg ikke forstår dit problem ??
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Vendetta
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 12
Tilmeldt: 6/11/2013 14:23

Re: Ny central elektrik ved skift af baglygter?

Indlæg af Vendetta »

Jeg mangler tilsvarende over de yderste. Og det er fordi jeg har monteret et kabelsæt fra LED -> FL LED, og det er jo som du nævner jeg skulle have monteret GL -> FL LED. Men alt er jo monteret så hvis jeg har den rigtige pin rækkefølge, så kan jeg jo bare bytte ledningerne. Så det jeg mangler er hvilken farve som skal sidde på hvilken pin i en FL LED lygte når det er eftermontering.
Vedhæftede filer
A4LED.jpg
A4LED.jpg (71.52 KiB) Vist 17765 gange
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Ny central elektrik ved skift af baglygter?

Indlæg af rlarsen »

Vendetta skrev:Jeg mangler tilsvarende over de yderste. Og det er fordi jeg har monteret et kabelsæt fra LED -> FL LED, og det er jo som du nævner jeg skulle have monteret GL -> FL LED. Men alt er jo monteret så hvis jeg har den rigtige pin rækkefølge, så kan jeg jo bare bytte ledningerne. Så det jeg mangler er hvilken farve som skal sidde på hvilken pin i en FL LED lygte når det er eftermontering.

Denne plan er det tætteste jeg kan komme - bin 1 på den indre ser ud til at have en anden farve i Kufatec's og nedenstående plan, den ydre ved jeg ikke hvordan den passer, men det burde være muligt at finde frem til det rigtige - evt. også ved at benytte en volt/modstand tester:

schaltplan-3983677768949148969.jpg
schaltplan-3983677768949148969.jpg (58.37 KiB) Vist 17759 gange
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Vendetta
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 12
Tilmeldt: 6/11/2013 14:23

Re: Ny central elektrik ved skift af baglygter?

Indlæg af Vendetta »

Tak, jeg prøver at tjekke det igennem og kommer med tilbagemelding.
Vendetta
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 12
Tilmeldt: 6/11/2013 14:23

Re: Ny central elektrik ved skift af baglygter?

Indlæg af Vendetta »

Alle ledninger sidder rigtigt.
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Ny central elektrik ved skift af baglygter?

Indlæg af rlarsen »

Vendetta skrev:Alle ledninger sidder rigtigt.

Det løse kabel fra indre til yder er også forbundet korrekt ??

Ellers ved jeg ikke hvad jeg skal byde ind med :-k
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Vendetta
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 12
Tilmeldt: 6/11/2013 14:23

Re: Ny central elektrik ved skift af baglygter?

Indlæg af Vendetta »

Ja, alle kabler har siddet rigtigt hele tiden.

Jeg har fundet ud af at den tror at det er pære der sidder i tågelyset, og tror de er sprunget. Hvis jeg sætter 181 til 0 virker alt, men det betyder så også at der ingen pære kontrol er på bilen. Jeg kunne godt tænke mig at der fantes en kode så den stadig kontrollerede bak lys pærene og pære på anhænger stikket. Men ved ikke om den findes?

Skal man mon trække 96 fra den værdi i 181 for at slå pærekontrol fra på tågelyset?
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Ny central elektrik ved skift af baglygter?

Indlæg af rlarsen »

Kanal 181 er ikke den som slår pærecheck fra/til - det gør kanal 191.

Her kan du se hvordan kanal 181 og 191 (og 192) kodes:

x4gqxk.png
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Vendetta
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 12
Tilmeldt: 6/11/2013 14:23

Re: Ny central elektrik ved skift af baglygter?

Indlæg af Vendetta »

Og vi er enige om at det kun er baglygterne som bliver ændret her.
Senest rettet af Vendetta 13/03/2016 11:29, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Ny central elektrik ved skift af baglygter?

Indlæg af rlarsen »

Vendetta skrev:Og vi er enige om at det kun er baglygterne som bliver ændret her.

Så længe vi snakker om kanal 181 => 208 - så ja.
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Vendetta
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 12
Tilmeldt: 6/11/2013 14:23

Re: Ny central elektrik ved skift af baglygter?

Indlæg af Vendetta »

Jeg forstår heller ikke hvordan værdien i 181 så kan være 64608 med FL led til en avant. Her er alt led undtagen baklys. Værdien må da så være 3072, ikke?
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Ny central elektrik ved skift af baglygter?

Indlæg af rlarsen »

Vendetta skrev:Jeg forstår heller ikke hvordan værdien i 181 så kan være 64608 med FL led til en avant. Her er alt led undtagen baklys. Værdien må da så være 3072, ikke?

Korrekt.

Jeg har kodningen fra motor-talk.de - jeg tror bare at kanal 181 ikke er blevet tilrettet (men så er det jo godt at man selv kan gøre det) - kanal 191 ser fin ud, den har som eneste ikke aktiveret pærecheck for "side marker" - men det er jo også kun i USA at det findes.
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Besvar

Tilbage til "Lys & lygter"