Tågelygter som kørelys.

indlæg om lys & lygter.
Brugeravatar
Sigaard
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 518
Tilmeldt: 22/02/2009 12:04
Geografisk sted: Roskilde

Re: Tågelygter som kørelys.

Indlæg af Sigaard »

Man kan kode vw og seat til det, men ikke audi :shock:
Det giver ikke hel mening
Mvh. Michael
A3 2.0 T quattro 2011
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Tågelygter som kørelys.

Indlæg af Bjørn T »

Høy skrev:OK, jeg fik en sur smiley (dog uden bøde), fordi jeg havde tågelys og positionslys tændt i Danmark. :-k

Sheriffen mente, at jeg skulle tænde nærlyset og slukke tågelyset, selv om det var midt på dagen.

Han var nu meget imødekommende og talte tysk til mig. Han blev helt forskrækket, da jeg svarede på dansk :mrgreen:

\Alex

Det er ikke korrekt det betjenten gjorde. Det er fuldt lovligt, at bruge tågelyset som kørelys. Det bliver først ulovligt når nærlyset er tændt samtidigt, og det gælder i al slags vejr.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
ullum
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2729
Tilmeldt: 25/12/2006 15:20
Geografisk sted: Fredericia

Re: Tågelygter som kørelys.

Indlæg af ullum »

Bjørn T skrev:
Høy skrev:OK, jeg fik en sur smiley (dog uden bøde), fordi jeg havde tågelys og positionslys tændt i Danmark. :-k t

Sheriffen mente, at jeg skulle tænde nærlyset og slukke tågelyset, selv om det var midt på dagen.

Han var nu meget imødekommende og talte tysk til mig. Han blev helt forskrækket, da jeg svarede på dansk :mrgreen:

\Alex

Det er ikke korrekt det betjenten gjorde. Det er fuldt lovligt, at bruge tågelyset som kørelys. Det bliver først ulovligt når nærlyset er tændt samtidigt, og det gælder i al slags vejr.


Ikke i tåge
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Tågelygter som kørelys.

Indlæg af SorenR »

På 99,99 % af de biler med tændt tågelys jeg har set, blænder tågelyset +( ... Det kan måske accepteres i dagtimerne, men i lygtetændingstiden har de absolut ingen berettigelse :!:

Hverken glas eller parabol i tågelygterne er designet til at afgrænse lyset opad... De er designet til at give et bredere lys, end nærlyset, for bedre at kunne se vejens afgrænsning til siderne i dårlig sigtbarhed.

Folk har bare ikke fattet tågelygternes funktion og stiller dem op for at få mere lys fremad... Det er de IKKE beregnet til - og DERFOR blænder de... +||
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
Gio
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6/02/2011 13:46
Geografisk sted: Sjælland

Re: Tågelygter som kørelys.

Indlæg af Gio »

ullum skrev:
Bjørn T skrev:
Høy skrev:OK, jeg fik en sur smiley (dog uden bøde), fordi jeg havde tågelys og positionslys tændt i Danmark. :-k t

Sheriffen mente, at jeg skulle tænde nærlyset og slukke tågelyset, selv om det var midt på dagen.

Han var nu meget imødekommende og talte tysk til mig. Han blev helt forskrækket, da jeg svarede på dansk :mrgreen:

\Alex

Det er ikke korrekt det betjenten gjorde. Det er fuldt lovligt, at bruge tågelyset som kørelys. Det bliver først ulovligt når nærlyset er tændt samtidigt, og det gælder i al slags vejr.


Ikke i tåge
+1
...ellers ville det godtnok blive "spændende" at køre i tåget vejr efter mørkets frembrud :-
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line

Billede


'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
Brugeravatar
Wahlstrøm
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 365
Tilmeldt: 6/04/2012 18:53

Re: Tågelygter som kørelys.

Indlæg af Wahlstrøm »

Mit bliver kun tændt i dagstiden hvis det nogensinde lykkedes.. Desuden tænder min først for kørelys kl 10 ca lige pt, og slukker igen ca 16.. Selvom det er lyst.. Den er åbenbart meget følsom..
Jeg bruger aldrig tågelyset i tåge.. Men har CH/LH over dem, så derfor skal de originale ledninger bruges/bibeholdes..
I sidste ende var min plan at smide kørelys lygter på a la Fabia RS, og så lade dem køre videre som CH/LH og som kørelys.. Dog skal der så modstand på de originale ledninger til tågelyset.. Som bliver udskiftet med LED.. :)

Men fandt du en løsning Bjørn ??

Har lige prøvet at måle i stikket til venstre forlygte.. Den gav intet, så jeg må være idiot til at bruge voltmeteret..

Jeg tror min endelige løsning, bliver at købe en universal DRL modul, og så bruge det..
Der findes også et modul der bruger fjernlyset som kørelys med nedsat spænding ca 35%.. Det også en løsning
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Tågelygter som kørelys.

Indlæg af rlarsen »

Sigaard skrev:Man kan kode vw og seat til det, men ikke audi :shock:
Det giver ikke hel mening

På de nyere modeller fra Audi kan man også ;)
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Brugeravatar
Wahlstrøm
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 365
Tilmeldt: 6/04/2012 18:53

Re: Tågelygter som kørelys.

Indlæg af Wahlstrøm »

Tror det bliver sådan et her.. A6 stil
http://bit.ly/1ebFMqu
T
Brugeravatar
Wahlstrøm
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 365
Tilmeldt: 6/04/2012 18:53

Re: Tågelygter som kørelys.

Indlæg af Wahlstrøm »

Fik monteret igår og koblet på tågelygterne.. Fungerer perfekt
Brugeravatar
Wahlstrøm
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 365
Tilmeldt: 6/04/2012 18:53

Re: Tågelygter som kørelys.

Indlæg af Wahlstrøm »

Besvar

Tilbage til "Lys & lygter"