Originalt xenonlys dårligt??

indlæg om lys & lygter.
Smedebasse
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 25/03/2014 22:34
Geografisk sted: Viborg

Re: Originalt xenonlys dårligt??

Indlæg af Smedebasse »

Hej

Jeg er i øjeblikket den ulykkelige ejer af en Audi A4 B6 avant uden nærlys...
købte den for 14 dage siden og troede jo der var et fantastisk lys på den når der var bi xenon på den...
Men da jeg kørte hjem med den om aftenen ca.80 km i regnvejr blev jeg slem skuffet..
Købte først en pære Philips xtrem vision da jeg kunne se den ene så ud til at være meget gul... da jeg skiftede den afmonterede jeg hele lygten af da jeg syntes jeg havde svært ved at få mine tykke fingre ned for at skifte pæren... da jeg fik monteret lygten kom den jo op med fejl i displayet med en vippende lygte, så jeg måtte køre til mekaniker for at få computer på og få justeret lyset ind... Så jeg var rigtig glad da jeg jeg kørte hjem uden fejl i displayet :-) meen allerede samme aften gik lyset ud i samme side, også positionslyset!! ringede til mekanikeren næste morgen om han kunne sætte computeren på... men han mente ikke det ville hjælpe det kun kun være 2 ting...enten ballasten, eller pæren der er gået i stykker, men jeg kunne finde ud af det ved at tage pæren ud og montere den i den anden side...Så købte så samtidig en ny philips xtreme vision pære og monterede i den side der ikke virkede... pæren jeg flyttede til den anden side lyste kun ca. 5 minutter, og den helt nye lyste slet ikke... og denne gang afmonterede jeg ikke lygterne helt nøjes med at trække dem lidt ud så stikket til lygterne havde jeg ikke afmonteret, i displayet viser den pære fejl, left bulp dipped og right bulp dipped...

Hvad har jeg gjort fejl?? er det ballasterne der er gået i stykker? Skulle Philips Xtreme Vision ikke være en god pære? de er købt hos Landberg. der sad Osram i før Skal jeg tage ud og købe 2 nye ballaster, og 2 nye Osram pærer? det er jo lige før man har lyst til og sætte almindelige lygter på :-) Håber i kan komme med et par god råd i denne tråd så man kan blive en glad Audi ejer:-)
Mvh. Jan

2003 Audi A4 B6 1,9 TDI 130 Avant quattro
Brugeravatar
Alsted
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 65
Tilmeldt: 11/08/2011 16:43
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Originalt xenonlys dårligt??

Indlæg af Alsted »

Prøve at læs min historie her: viewtopic.php?f=111&t=32380

Også Philips pærer købt ved Landberg, har nu kørt med mine Osram (ikke fra Landberg) siden uden problemer overhovedet.

Mvh. Dan
- 2004 Audi A4 B6 Avant TDI 130
Smedebasse
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 25/03/2014 22:34
Geografisk sted: Viborg

Re: Originalt xenonlys dårligt??

Indlæg af Smedebasse »

Alsted skrev:Prøve at læs min historie her: viewtopic.php?f=111&t=32380

Også Philips pærer købt ved Landberg, har nu kørt med mine Osram (ikke fra Landberg) siden uden problemer overhovedet.

Mvh. Dan


Hej Dan
Tak for din historie/tråd.. den ligner jo utrolig meget min! kan regne ud du også har haft en del tummel med dine lygter.. man skulle jo tro der må være noget galt med de Philips pærer oppe fra Landberg siden dine Ballaster også stod af!!
Ud fra det ser det jo ud til at jeg også må ud og have fundet mig et sted hvor jeg hurtig kan få fat i nogle nye gode Ballaster og OSRAM pærer så jeg kan komme til at se lidt lyst på det igen.... det bliver forhåbentlig også mit dyreste pærer skift :-)

Mvh. Jan
Mvh. Jan

2003 Audi A4 B6 1,9 TDI 130 Avant quattro
Brugeravatar
jape
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 569
Tilmeldt: 27/11/2003 17:21
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Originalt xenonlys dårligt??

Indlæg af jape »

hej. Jeg har en ballast til at ligge til D1S pære som jeg har købt ved en fejl. Den vil jeg gerne sælge hvis du kan bruge den.
2010 Audi A4 Allroad 3,0 TDI quattro
2000 Audi TT 1,8T quattro (APX)
2002 Audi A4 2,5 TDI avant quattro (AKE) (solgt)
2000 Audi TT 1,8T quattro (AJQ) (solgt)
1994 Audi 80 2,6 E limo (ABC) (solgt)
Smedebasse
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 25/03/2014 22:34
Geografisk sted: Viborg

Re: Originalt xenonlys dårligt??

Indlæg af Smedebasse »

jape skrev:hej. Jeg har en ballast til at ligge til D1S pære som jeg har købt ved en fejl. Den vil jeg gerne sælge hvis du kan bruge den.



Hej Jape

Øv det er en skam jeg først har set din besked nu her jeg er kommet hjem... :(

Fik en kolega til at hjælpe mig på e-bay da jeg ikke har handlet der før...Så ved middagstid bestilte 2 nye ballaster til 175 euro, og 2 nye Osram nightbreaker til 150 euro.. bestilte det samme sted ved Lichtex.de... så kunne jeg "nøjes" med 10 euro i fragt, så det er nok også det eneste der er billigt ved denne historie :-k
Mvh. Jan

2003 Audi A4 B6 1,9 TDI 130 Avant quattro
Brugeravatar
jape
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 569
Tilmeldt: 27/11/2003 17:21
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Originalt xenonlys dårligt??

Indlæg af jape »

Det er i orden. Jeg har også lige købt Osram nightbreaker. Dem er jeg meget tilfredse med.
2010 Audi A4 Allroad 3,0 TDI quattro
2000 Audi TT 1,8T quattro (APX)
2002 Audi A4 2,5 TDI avant quattro (AKE) (solgt)
2000 Audi TT 1,8T quattro (AJQ) (solgt)
1994 Audi 80 2,6 E limo (ABC) (solgt)
Brugeravatar
Wahlstrøm
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 365
Tilmeldt: 6/04/2012 18:53

Originalt xenonlys dårligt??

Indlæg af Wahlstrøm »

Nå.. Efter lang tid med projektorer fra Kina har jeg idag modtaget nye, samme type projektor fra Retrofitlab.com
Har haft svagere output fra den venstre kontra den højre samt cutoff har været skævt...
Nu vil jeg montere de nyindkøbte og så se om der er forbedring.

De sælger hele kits til diverse lygter derinde.. Super sted og service.. [THUMBS UP SIGN]
Brugeravatar
Aboje
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 199
Tilmeldt: 10/07/2015 21:05
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Originalt xenonlys dårligt??

Indlæg af Aboje »

Afventer spændt dit resultat.
Har overvejet at bestille kit samme sted der opgraderer mine single Xenon til Bi-Xenon. Men vil lige afvente og høre din mening om dit køb.
Allan Bojesen
4 cylindre er 2 for lidt til bil og 2 for meget til mc :-)

2001 - Audi A4 3,0 V6 Avant quattro
2001 - Audi A3 1,9 TDI 130 5 dørs
2001 - Honda VTR1000 Sp1
Original VCDS fra Netech
Brugeravatar
Wahlstrøm
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 365
Tilmeldt: 6/04/2012 18:53

Originalt xenonlys dårligt??

Indlæg af Wahlstrøm »

Kina projektor
ImageUploadedByTapatalk1441296932.907193.jpg
ImageUploadedByTapatalk1441296932.907193.jpg (67.77 KiB) Vist 17542 gange


RTF projektor
ImageUploadedByTapatalk1441296969.334667.jpg
ImageUploadedByTapatalk1441296969.334667.jpg (69.58 KiB) Vist 17542 gange



Der er tydelig forskel i output.. Det ligner en kæmpe forbedring.. Glæder mig til mørke tider.. Skal montere den anden i morgen...

Sådan teoretisk må det være de riller der øger overfladen og dermed reflekterer mere lys??
Brugeravatar
Wahlstrøm
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 365
Tilmeldt: 6/04/2012 18:53

Re: Originalt xenonlys dårligt??

Indlæg af Wahlstrøm »

Aboje skrev:Afventer spændt dit resultat.
Har overvejet at bestille kit samme sted der opgraderer mine single Xenon til Bi-Xenon. Men vil lige afvente og høre din mening om dit køb.


Du kan rolig bestille der..
Kanon service..
Husk at spørge hvilken der passer til din.. Det lyder til du har 2,5" linse i din, og lidt anden lygtetype
Brugeravatar
Aboje
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 199
Tilmeldt: 10/07/2015 21:05
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Originalt xenonlys dårligt??

Indlæg af Aboje »

Ja - mine lygter er med 2,5" linse og kun nærlys, hvor dine er 3" og med både nær- og fjernlys. Men ser jo rimelig ens ud.
Med det kit fra Retrofit - Audi A4 B6 Bi-xenon MH1 - får jeg en bedre projektor samt fjernlys også.

Må sige at du umiddelbar lyder positiv :D
Allan Bojesen
4 cylindre er 2 for lidt til bil og 2 for meget til mc :-)

2001 - Audi A4 3,0 V6 Avant quattro
2001 - Audi A3 1,9 TDI 130 5 dørs
2001 - Honda VTR1000 Sp1
Original VCDS fra Netech
Brugeravatar
Wahlstrøm
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 365
Tilmeldt: 6/04/2012 18:53

Re: Originalt xenonlys dårligt??

Indlæg af Wahlstrøm »

Du kan ikke bruge samme kit.. Du skal have til din type
Brugeravatar
Wahlstrøm
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 365
Tilmeldt: 6/04/2012 18:53

Re: Originalt xenonlys dårligt??

Indlæg af Wahlstrøm »

Ja i forhold til den type lygte jeg har, som originalt har verdens dårligste projektor fra fabrikken.. Så ringe...
Brugeravatar
Wahlstrøm
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 365
Tilmeldt: 6/04/2012 18:53

Re: Originalt xenonlys dårligt??

Indlæg af Wahlstrøm »

Her til morgen kunne jeg se lyset i græs, mure og så videre, på sådan en lys morgen stund.. Altså kraftigt output på den venstre side kontra højre.. Kæft jeg glæder mig til at få højre i og så lige indstillet i lygte apparat og så ud at køre i mørke..
Brugeravatar
Alsted
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 65
Tilmeldt: 11/08/2011 16:43
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Originalt xenonlys dårligt??

Indlæg af Alsted »

Hej Wahlstrøm

Fik du forhandlet en god rabat hjem til klubben :) Kunne da godt finde på at skifte mine, for det ser da relativt nemt ud, og med dine positive udmeldinger helt klart mere output.

Mvh. Dan
- 2004 Audi A4 B6 Avant TDI 130
Brugeravatar
Wahlstrøm
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 365
Tilmeldt: 6/04/2012 18:53

Re: Originalt xenonlys dårligt??

Indlæg af Wahlstrøm »

Desværre ikke, men hvis i er et par stykker så tror jeg godt i kan hive lidt hjem..
Har monteret højre idag og jeg synes godt nok det er noget af en forbedring... Hold da op.. Skal bare lige finde et lygteapparat så den kan blive indstillet..
Men der er power på.. Sammen med de Philips xtreme vision brændere ..

Hvis spørgsmål så bare skriv
Brugeravatar
Wahlstrøm
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 365
Tilmeldt: 6/04/2012 18:53

Originalt xenonlys dårligt??

Indlæg af Wahlstrøm »

ImageUploadedByTapatalk1441578509.727673.jpg

ImageUploadedByTapatalk1441578497.823636.jpg


Kun indstillet på øjemål.. Skal forbi lygteapparat i morgen

Der er ok blus på
krill
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 93
Tilmeldt: 27/09/2010 21:08
Geografisk sted: Hjørring

Re: Originalt xenonlys dårligt??

Indlæg af krill »

Så kom den mørke tid, og man bliver igen mindet om at der er ingen nærlys på bilen. Især i regnvejr mangler man lys. De renovededre projektorer har givetvis gjort en forskel, men lys er der stadig ikke for meget af.

Wahlstrøm, hvordan går det med dine projekter for opgradering af lygterne? Er det noget der bærer frugt? Du må have fået det afprøvet her i den mørke tid?
Brugeravatar
Wahlstrøm
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 365
Tilmeldt: 6/04/2012 18:53

Re: Originalt xenonlys dårligt??

Indlæg af Wahlstrøm »

Ja efter jeg skiftede dem igen(havde Kina i først, og nu fra retrofit) så er det en fornøjelse at køre i mørket
Brugeravatar
Wahlstrøm
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 365
Tilmeldt: 6/04/2012 18:53

Re: Originalt xenonlys dårligt??

Indlæg af Wahlstrøm »

De renoverede originale skal bare over højre skulder...

Køb kittet fra retrofit inkl adapter.. Det tager et par timer at montere afhængig af ens værktøj..
Men nemt
Besvar

Tilbage til "Lys & lygter"