Dato og tid er 22/07/2018 08:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Oliefyr II
Indlæg: 5/11/2015 22:43 
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Brugeravatar

Tilmeldt: 15/12/2005 02:04
Indlæg: 4362
Geografisk sted: Næstved

Audi club Danmark
medlem siden
01. feb 2006

Offline
Hej folkens. Længe siden. ;)

Mit fyr vil ikke starte, Jeg får meldingen på styreenhed 08 : Klimaanlæg - 1 fejl fundet 01207 - Styreenhed til varmeanlæg (J364) 49-00 - Ingen kommunikation.

Nogen der har bud på hvad det skyldes eller kan fortælle mig hvor styreenheden befinder sig.
Fejlen kan ikke slettes, da der ikke er kommunikation med enheden. :(

_________________
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oliefyr II
Indlæg: 6/11/2015 10:17 
Redaktør
Redaktør
Brugeravatar

Tilmeldt: 19/01/2003 01:00
Indlæg: 4701
Geografisk sted: Nordjylland

Audi club Danmark
medlem siden
01. maj 1998

Offline
J364 er modtageren til fjernbetjeningen (til fyret) og sidder i bagagerummet. Kontroller evt sikring.

_________________
Poul Erik Bech (PEB)

Tesla model S 85D 2015
Audi A2 1.2 TDI 3L 2002
EV-97 EuroStar
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller
Kode til RNS-E


A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oliefyr II
Indlæg: 6/11/2015 13:12 
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Brugeravatar

Tilmeldt: 15/12/2005 02:04
Indlæg: 4362
Geografisk sted: Næstved

Audi club Danmark
medlem siden
01. feb 2006

Offline
PEB skrev:
J364 er modtageren til fjernbetjeningen (til fyret) og sidder i bagagerummet. Kontroller evt sikring.

Tak.
Det virker heller ikke når jeg prøver, at starte fyret via menu knappen i bilen. Det kører heller ikke som tilskudsvarmer. :-k

_________________
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oliefyr II
Indlæg: 20/11/2016 20:04 
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Brugeravatar

Tilmeldt: 15/12/2005 02:04
Indlæg: 4362
Geografisk sted: Næstved

Audi club Danmark
medlem siden
01. feb 2006

Offline
Hej. Så er jeg tilbage. Har ikke fået lavet fyret endnu. der er gået lidt dovenskab i sagen. Det meste af fronten skal afmonteres for at komme til fyret og styreenheden. :x
Det har jo også være sommer, men nu skal det laves.
Jeg har tænkt mig at købe en anden styreenhed, men virker min fjernbetjening med en anden enhed. :?:
Min fjernbetjening er den samme som på billedet:


Vedhæftede filer:
Audi fbtj.jpg
Audi fbtj.jpg [ 44.83 KiB | Vist 4419 gange ]

_________________
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oliefyr II
Indlæg: 14/09/2017 18:20 
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Brugeravatar

Tilmeldt: 15/12/2005 02:04
Indlæg: 4362
Geografisk sted: Næstved

Audi club Danmark
medlem siden
01. feb 2006

Offline
Bjørn T skrev:
Hej. Så er jeg tilbage. Har ikke fået lavet fyret endnu. der er gået lidt dovenskab i sagen. Det meste af fronten skal afmonteres for at komme til fyret og styreenheden. :x
Det har jo også være sommer, men nu skal det laves.
Jeg har tænkt mig at købe en anden styreenhed, men virker min fjernbetjening med en anden enhed. :?:
Min fjernbetjening er den samme som på billedet:

Nu har jeg købt en anden styreenhed-(ikke ankommet endnu)-jeg spørger så igen: Skal den kodes til min fjernbetjening og hvis, hvordan gøres det?
På forhånd tak. :)

_________________
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oliefyr II
Indlæg: 1/12/2017 09:45 
Ny forumbruger
Ny forumbruger

Tilmeldt: 18/06/2010 19:26
Indlæg: 2
Geografisk sted: Silkeborg

Offline
Fik du det til at virke.

_________________
/Lars N


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oliefyr II
Indlæg: 3/12/2017 22:32 
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Brugeravatar

Tilmeldt: 15/12/2005 02:04
Indlæg: 4362
Geografisk sted: Næstved

Audi club Danmark
medlem siden
01. feb 2006

Offline
lars n skrev:
Fik du det til at virke.

Desværre. Jeg har været optaget af alt for mange tig siden jeg skrev sidste indlæg og er ikke kommet videre.
Bl.a. dødsfald i familien og gamle biler der skulle vedligeholdes, hvis de stadig skulle kunne køre. Så oliefyr og komfort er kommet i anden række.
Tør ikke rigtig sige hvornår jeg kommer i gang, men skal nok skriv et indlæg når der er nyt. (y)

_________________
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oliefyr II
Indlæg: 19/01/2018 15:18 
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Brugeravatar

Tilmeldt: 15/12/2005 02:04
Indlæg: 4362
Geografisk sted: Næstved

Audi club Danmark
medlem siden
01. feb 2006

Offline
Så er jeg tilbage.
Den indkøbte styreenhed blev monteret, og den reagerede nøjagtig som den gamle, når jeg prøvede at tænde fyret via bilens menu.
Dog kunne den ikke kende fjernbetjeningen. Den gamle kom så i igen. Jeg kan slette fejlkoden, men den kommer straks igen når jeg prøver at starte fyret.

Jeg har et stykke tid (længe) kørt uden sikring til fyret, da jeg havde det mistænkt for at bruge strøm, når bilen stod stille.

Og nu det mærkelige.
Lige inden jeg skiftede styreenheden, satte jeg sikringen i, og prøvede at tænde fyret med fjernbetjeningen. Stor var min glæde da jeg kunne høre fyret starte op og køre, godt nok med en smule røgudviklind. Smilet stivnede dog hurtigt, da det efter ca. 2 minutter stoppede. Efterfølgende prøvede jeg at starte det igen, men eneste reaktion var, at jeg kunne høre blæseren/kompressoren i fyret starte, men den karakteristiske tikken fra pumpen udeblev.

Nogen bud på hvor jeg skal søge fejlen?
Kan det være pumpen der ikke virker og gør, at styreenheden ikke vil give besked til fyret? :-k

_________________
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oliefyr II
Indlæg: 20/01/2018 11:47 
Forumbruger
Forumbruger
Brugeravatar

Tilmeldt: 26/07/2009 19:41
Indlæg: 687
Geografisk sted: Middelfart

Audi club Danmark
medlem siden
26. jul 2009

Offline
Og den elektriske "måske eksterne" vandpumpe virker selvfølgelig ?.

_________________
Audi Sport quattro (Dahlbäck 560hp) at Vaaler Raceway http://www.youtube.com/watch?v=TAfWsecE75w
800 PS Audi quattro S1 http://www.youtube.com/watch?v=GmTOZ7wetuM
Audi A6 C5 (4B) Limousine Advance Tiptronic 1997 2,4 V6 30V 165hk. AGA.
Peugeot 107 1,0 Cool 2011. Nu med egen VAG Fejlkodelæser / slette.
Arbejde: VW Transporter T5 Kombi Tiptronic 2,5 R5 TDI 2004. Mercedes-Benz Atego 1223, 2015. Mercedes-Benz Antos 1840, 2018. på vej MAN TGE 5.180, 2018.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oliefyr II
Indlæg: 20/01/2018 18:38 
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Brugeravatar

Tilmeldt: 15/12/2005 02:04
Indlæg: 4362
Geografisk sted: Næstved

Audi club Danmark
medlem siden
01. feb 2006

Offline
Poe skrev:
Og den elektriske "måske eksterne" vandpumpe virker selvfølgelig ?.

Det er svært at sige, da den befinder sig langt inde bag fronten af bilen. Men mon ikke fyret har en eller anden form for temperaturstyring der vil stoppe fyret hvis vandet bliver for varmt. Jeg mener, så vil det vel starte og køre så længe vandet i fyret ikke har nået den fra fabrikken indkodede temperatur.
Jeg er på grænsen til at opgive. Fyr og ekstern vandpumpe befinder sig et sted der gør, at det er en heldags opgave, at komme til det. ;(
Gir det lige et sidste skud og tjekker brændstofpumpen til fyret.

_________________
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oliefyr II
Indlæg: 20/01/2018 21:13 
Forumbruger
Forumbruger
Brugeravatar

Tilmeldt: 26/07/2009 19:41
Indlæg: 687
Geografisk sted: Middelfart

Audi club Danmark
medlem siden
26. jul 2009

Offline
Min tanke var også at den lille sjat vand i kammeret på fyret på 2 minutter måske når 90 grader og styringen så derfor lukker ned, men det er kun gætteri :-k . Fyret yder sikkert 4-5000 Kw. så det kan hurtigt varme en lille mængde vand.

_________________
Audi Sport quattro (Dahlbäck 560hp) at Vaaler Raceway http://www.youtube.com/watch?v=TAfWsecE75w
800 PS Audi quattro S1 http://www.youtube.com/watch?v=GmTOZ7wetuM
Audi A6 C5 (4B) Limousine Advance Tiptronic 1997 2,4 V6 30V 165hk. AGA.
Peugeot 107 1,0 Cool 2011. Nu med egen VAG Fejlkodelæser / slette.
Arbejde: VW Transporter T5 Kombi Tiptronic 2,5 R5 TDI 2004. Mercedes-Benz Atego 1223, 2015. Mercedes-Benz Antos 1840, 2018. på vej MAN TGE 5.180, 2018.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Oliefyr II
Indlæg: 21/01/2018 10:15 
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Brugeravatar

Tilmeldt: 15/12/2005 02:04
Indlæg: 4362
Geografisk sted: Næstved

Audi club Danmark
medlem siden
01. feb 2006

Offline
Poe skrev:
Min tanke var også at den lille sjat vand i kammeret på fyret på 2 minutter måske når 90 grader og styringen så derfor lukker ned, men det er kun gætteri :-k . Fyret yder sikkert 4-5000 Kw. så det kan hurtigt varme en lille mængde vand.

Det kan du have ret i. Men så skulle det jo starte op, i hvert fald en enkelt gang efter jeg har slettet fejlkoden, men det gør det ikke. Der er ikke det mindste tegn på opstart.

PS. Kan dog oplyse, at fejlkoden på parkeringsvameren kan slettes via klimaanlæg i VCDS. Kører jeg en test på klima, kommer fejlkoden frem som jeg beskrev i starten af tråden.

_________________
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til: