Nyt oliefyr til A4

Indlæg om klima & varmeanlæg
Besvar
Brugeravatar
Madz
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 644
Tilmeldt: 1/10/2006 18:03
Geografisk sted: Viborg

Nyt oliefyr til A4

Indlæg af Madz »

Hej, har org. oliefyr i min Audi men det virker ikke mere.. har selv rodet en del med det.. fik den så tjekket af en proff i dag og dom var udskift af en del dele i den. så inden den var kørende igen var det ca. 6500 kr.
tænke så om jeg ikke bare kunne finde et nyt fyr og smide den i stedet.
så burde jeg ikke kunne nøjes med den her ? http://shop.al-car.de/STANDHEIZUNG-EBER ... -A4-DIESEL

det vogn bestemt kit som man også kan købe 8E0 054 960 det burde jeg jo ikke købes da jeg vil mene at jeg fint kan genbruge det fra den gamle..

men hvad siger i kloge hoveder. ?
Billede
BMWho?
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Nyt oliefyr til A4

Indlæg af Bjørn T »

Hvis det med indmad - altså kompressor og brænder - er det billigt.
Jeg gav ca. Kr. 3700,- for det samme. Jeg købte først brænderdelen på Ebay, senere brændkammeret (nederste del) hos Carepoint.

Jeg har rodet rigtig meget med fyret (mage til) i min bil, og kan nærmest skille og samle det i søvne.

Er du sikker på at fyret er defekt? Kan du høre brændstofpumpen køre?
Hvis fyret har prøvet at starte op 3 gange uden, at gå igang, lægger det en fejlkode der først skal slettes før det kan starte igen.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
DP
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1067
Tilmeldt: 7/08/2006 17:51
Geografisk sted: ROSKILDE

Re: Nyt oliefyr til A4

Indlæg af DP »

Hvis det fyr du linker til er det samme som sider på din bil nu
Skal du kun have et nyt fyr resten kan genbrugs
HANG LOOSE

VH DP

VCDE 23.11.0
VCDE Release 23.11.0
Audi A6 St.Car 3,0 TDI v6 fra 14
Brugeravatar
Madz
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 644
Tilmeldt: 1/10/2006 18:03
Geografisk sted: Viborg

Re: Nyt oliefyr til A4

Indlæg af Madz »

har haft tester på den et par gange den pumper fint frem.. så meget at det løber ud af udstøning..
ham der har kigget på den er en auto elektro som ikke laver andet end at fikse og montere oliefyre så tror nu på ham når han siger det, han sagde også det var meget normalt ud fra årgang og km.
11/2003 og 250.000 km

ja vil også mene det er et komplet fyr til den pris..

hvis jeg slår det part no. op i etka som det fyr har (8E0 054 950)
så kan i se hvad det indeholder
Vedhæftede filer
oliefyr.JPG
oliefyr.JPG (35.74 KiB) Vist 16408 gange
Billede
BMWho?
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Nyt oliefyr til A4

Indlæg af Bjørn T »

Hvis brændstoffet løber ud af fyrets udstødning, er brændkammeret fyldt og fyret vil ikke starte.

Men mekanikeren har nok ret. Først stod min brænder af. Den blev skiftet og fyret kørte fint et stykke tid. Så tærede brændkammeret igennem, så der kom vand ind i brændkammeret.
Dampskyen fra fyret kunne Hollywood ikke ha´lavet bedre. :shock:
IMG_0004-1.jpg


Hvis du får hele fyret incl. gløderør til den opgivne pris er det rigtigt billigt. Prøv selv at tjekke hvad VAG vil ha´for det samme.

Hvis du selv er lidt fingernem er det ingen sag at skifte det. På min 6 cyl. skal hele fronten, intercooler, inderskærm og sprinklerbeholder i venstre side afmonteres for, at komme til fyret.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
Gio
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6/02/2011 13:46
Geografisk sted: Sjælland

Re: Nyt oliefyr til A4

Indlæg af Gio »

Sidder og bliver mere og mere sulten på også at få fyr i min A4 - og ovenstående lyder jo som en fin pris, hvis der er tale om et komplet kit der "bare" skal skrues på.

EDIT: Ahh...der skal selvfølgelig et monteringskit til også...som der så fint står, hvis jeg lige læser teksten.
Min har desværre ikke haft monteret fyr tidligere.

(Beklager hvis jeg kommer til at stjæle tråden lidt. Flytter gerne til en frisk tråd, hvis... O:) )
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line

Billede


'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
Brugeravatar
Gio
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6/02/2011 13:46
Geografisk sted: Sjælland

Re: Nyt oliefyr til A4

Indlæg af Gio »

Kan lige tilføje at de fine priser også er at hitte på eKauf: http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p ... &_from=R40
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line

Billede


'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
Brugeravatar
DrKoch
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 385
Tilmeldt: 4/02/2009 11:22
Geografisk sted: Kolding
Kontakt:

Re: Nyt oliefyr til A4

Indlæg af DrKoch »

Mit lokale værksted (Kolding, Fredericia og et sted på sjælland www.skorstensgaard.dk) kører så vidt jeg ved tilbud på komplet Ebersprächer fyr inkl. montering for noget der ligner 6500,- inkl. moms.

Jeg så det for en uges tid siden da jeg var derude. Der er med garanti et eller andet med at det ikke gælder alle biler, men jeg er ret sikker på at min Audi A6 var inkluderet. Man kunne jo altid prøve at høre ad :-k

I øvrigt kun gode erfaringer herfra med Kolding afdelingen...
Livets små ting - gode tests og opskrifter
Nuværende bil: Tesla model 3 og Tesla Model Y
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Nyt oliefyr til A4

Indlæg af Bjørn T »

DrKoch skrev:Mit lokale værksted (Kolding, Fredericia og et sted på sjælland http://www.skorstensgaard.dk) kører så vidt jeg ved tilbud på komplet Ebersprächer fyr inkl. montering for noget der ligner 6500,- inkl. moms.

Jeg så det for en uges tid siden da jeg var derude. Der er med garanti et eller andet med at det ikke gælder alle biler, men jeg er ret sikker på at min Audi A6 var inkluderet. Man kunne jo altid prøve at høre ad :-k

I øvrigt kun gode erfaringer herfra med Kolding afdelingen...

Mon ikke det er en "fra" pris. Der skal f.eks. ikke meget fyr til at opvarme en 0,8 l. Mikrobil. Det er straks noget helt andet, at opvarme motor og kabine i en A6. ;)
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
mkissow
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 319
Tilmeldt: 5/04/2010 23:32
Geografisk sted: Toftlund

Re: Nyt oliefyr til A4

Indlæg af mkissow »

Mit fyr ville heller ikke rigtig starte, og jeg har ikke vild meget forstand på sådan noget, så jeg fik også dødsdømt mit fyr af en "autoriseret" som ikke laver andet i Rødekro - nyt fyr incl. montering = 14000,-
Så fik jeg en nørd (i ordet mest positive forstand O:) ) - han konstaterede så at ledningen mellem ur og fyr var knækket........ Ny ledning = 15,- + en times arbejde for mig.....

Prøv lige at få en second opinion
'98 A6 2.4 avant (konens) :-)
'03 Land Rover Discovery 2 TD5 (min) :-)

Nu med VCDS.
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Nyt oliefyr til A4

Indlæg af Bjørn T »

mkissow skrev:Mit fyr ville heller ikke rigtig starte, og jeg har ikke vild meget forstand på sådan noget, så jeg fik også dødsdømt mit fyr af en "autoriseret" som ikke laver andet i Rødekro - nyt fyr incl. montering = 14000,-
Så fik jeg en nørd (i ordet mest positive forstand O:) ) - han konstaterede så at ledningen mellem ur og fyr var knækket........ Ny ledning = 15,- + en times arbejde for mig.....

Prøv lige at få en second opinion

Det vil jeg også mene er en god ide.
Alene Madz kommentar om at der løber brændstof ud af fyrets udstødning siger mig, at brændkammeret står fuld af diesel. Få det tømt ud, og slet fejlkoder, og se så om ikke fyret går igang igen.

Hver gang fyret har prøvet at starte, starter først kompressoren, (blæser) derefter brændstofpumpen, så prøver gløderøret, at få tændt brændstoffet. Når det så ikke lykkedes slukker det hele igen. I den tid der er gået, er der blevet pumpet brændstof ind i fyret, og det kommer i hvert fald ikke igang før det er blevet tømt. Når fyret er fuld af brændstof står der hvad der ca. 2 dl. ind i brændkammeret.

Der skal faktisk ikke mere til end, at fyret ikke har villet starte p.g.a. for lidt brændstof på bilen, eller for svag spænding på batteriet.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
DrKoch
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 385
Tilmeldt: 4/02/2009 11:22
Geografisk sted: Kolding
Kontakt:

Re: Nyt oliefyr til A4

Indlæg af DrKoch »

Bjørn T skrev:
DrKoch skrev:Mit lokale værksted (Kolding, Fredericia og et sted på sjælland http://www.skorstensgaard.dk) kører så vidt jeg ved tilbud på komplet Ebersprächer fyr inkl. montering for noget der ligner 6500,- inkl. moms.

Jeg så det for en uges tid siden da jeg var derude. Der er med garanti et eller andet med at det ikke gælder alle biler, men jeg er ret sikker på at min Audi A6 var inkluderet. Man kunne jo altid prøve at høre ad :-k

I øvrigt kun gode erfaringer herfra med Kolding afdelingen...

Mon ikke det er en "fra" pris. Der skal f.eks. ikke meget fyr til at opvarme en 0,8 l. Mikrobil. Det er straks noget helt andet, at opvarme motor og kabine i en A6. ;)


Hej igen. Det var så 11.108,- fast pris :-) , så lidt dyrere end jeg lige "huskede" - så meget for den gode hukommelse ;)
Livets små ting - gode tests og opskrifter
Nuværende bil: Tesla model 3 og Tesla Model Y
Brugeravatar
Gio
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6/02/2011 13:46
Geografisk sted: Sjælland

Re: Nyt oliefyr til A4

Indlæg af Gio »

DrKoch skrev:Hej igen. Det var så 11.108,- fast pris :-) , så lidt dyrere end jeg lige "huskede" - så meget for den gode hukommelse ;)
Stadig en fænomenal pris for en komplet montering.
Jeg nøjes med min sædevarme som opfrysnings-katalysator i disse minus 17-dage. *brrr*
Kan være jeg kommer på andre tanker, hvis vi rammer -28 igen som for to år siden :mrgreen:
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line

Billede


'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
Besvar

Tilbage til "Klima & varmeanlæg"