Olifyr oser.

Indlæg om klima & varmeanlæg
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Olifyr oser.

Indlæg af Bjørn T »

Sidste nyt.

Fyr adskilt. Det stod fuld af vand. Det er åbenbart tæret, så kølevandet trænger ind i brændkammeret.
Ikke det sjoveste job i -5 gr. Begge forhjul af, inderskærme løsnet, sprinklerbeholder af, forlygter af, kofanger af, intercooler af, og så kan man komme til at pille toppen af fyret. ;(
Oliefyr A4 001.jpg
Oliefyr A4 002.jpg
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
LORD OF THE RINGS
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 418
Tilmeldt: 3/04/2006 22:11
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Olifyr oser.

Indlæg af LORD OF THE RINGS »

Hej bjørn husk at skifte de andre sliddele også, så du ikke skal til det igen. Men kunne jeg få dig til at tage nogle billeder af vandtilslutningen og et af hele området så jeg kan se hvor jeg skal slutte mit fyr til. Har været igang hele weekenden og mangler nu kun vandet men kunne ikke lige se hvor jeg skal slutte det til. På forhånd tak og held og lykke med dit projekt
Audi A6 4F Avant quattro 4.2 (V fucking 8)

Chevrolet Malibu Chevelle SS 433cui 500+ 1965

Hudson Super Six Coupe 1951
rj.dk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 105
Tilmeldt: 19/12/2011 19:30
Geografisk sted: Nord for Kjøvenhaun

Re: Olifyr oser.

Indlæg af rj.dk »

Mit fyr har lavet et tislvarende stunt efter jeg druknede det :lol:

Efter dette brændte det ikke rent.

Kuren var at lade det køre på benzin i en times tid. Så kan det igen :)
(Husk, som altid, at ironi og sarkasme forekommer i mine indlæg, hvis de anstøder dig, så ignorér dem venligst. Det er nemmest for alle parter.

If it breaks, fix it. If it doesn't break, make it lighter...

Alt, der er over 3 sekunder 0-100, er kun til transport...
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Olifyr oser.

Indlæg af Bjørn T »

rj.dk skrev:Mit fyr har lavet et tislvarende stunt efter jeg druknede det :lol:

Efter dette brændte det ikke rent.

Kuren var at lade det køre på benzin i en times tid. Så kan det igen :)

Jeg troede også mit var druknet i tilsodet diesel, men de sidste dråber jeg sugede op af fyret med et stykke køkkenrulle, kunne ikke brænde.

Derfor troen på at det er tæret, og der er løbet kølevand ind i brændkammeret.

Lod det køre en time i går, og efter ca. 20 min. brændte det rent. Prøver igen i dag, og ryger det er der indgen tvivl om at der rendt vand i brændkammeret i løbet af natten. :(
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
rj.dk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 105
Tilmeldt: 19/12/2011 19:30
Geografisk sted: Nord for Kjøvenhaun

Re: Olifyr oser.

Indlæg af rj.dk »

Mit var nu druknet i regnvand. :lol: Efter dette mislykkedes et par startforsøg, hvilket sodede fyret til indvendigt. Efter det brændte det dårligere og dårligere lige indtil jeg gav det en benzinkur :P

Tilsyneladende er Eberspächer-fyret sårbart overfor kiksede starter.
(Husk, som altid, at ironi og sarkasme forekommer i mine indlæg, hvis de anstøder dig, så ignorér dem venligst. Det er nemmest for alle parter.

If it breaks, fix it. If it doesn't break, make it lighter...

Alt, der er over 3 sekunder 0-100, er kun til transport...
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Olifyr oser.

Indlæg af Bjørn T »

rj.dk skrev:Mit var nu druknet i regnvand. :lol: Efter dette mislykkedes et par startforsøg, hvilket sodede fyret til indvendigt. Efter det brændte det dårligere og dårligere lige indtil jeg gav det en benzinkur :P

Tilsyneladende er Eberspächer-fyret sårbart overfor kiksede starter.

Hvordan kan der komme regnvand ind i fyret. :?: :-k :?:

Har lige haft tændt fyret, og denne gang var der ikke tvivl om at det var en røg/dampsky der kom fra det.
Sugede igen noget væske op fra bunden af brændkammeret med køkkenrulle. Heller ikke denne gang ville det brænde.

Har bestilt et nyt brænderhus og gløderør hos den lokale VAG forhandler. Gider ikke vente en uge+ på AZF.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Olifyr oser.

Indlæg af Bjørn T »

LORD OF THE RINGS skrev:Hej bjørn husk at skifte de andre sliddele også, så du ikke skal til det igen. Men kunne jeg få dig til at tage nogle billeder af vandtilslutningen og et af hele området så jeg kan se hvor jeg skal slutte mit fyr til. Har været igang hele weekenden og mangler nu kun vandet men kunne ikke lige se hvor jeg skal slutte det til. På forhånd tak og held og lykke med dit projekt

Undskyld det sene svar. Jeg har desværre været indblandet i nogle andre projekter.
Det er helt umuligt at tage billeder af vandtilslutningerne. Jeg kan ikke engang selv se hvor de kommer fra. Der er simpelthen for lidt plads i et V6 motorrum.

Så blev det nye fyrhus og gløderør monteret. Forrige år købte jeg helt ny indmad til fyret, så det må nu betragtes som næsten komplet nyt fyr.
Nu kører det fuldstændig uden røg, og med en meget "glat" turbinelyd. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Lidt arbejdstid, meget sorte fingre, meget kolde tæer, og kr. 2227,50 til CarePoint Næstved. Mener selv at det er billigt sluppet.

PS. Prøvede det gamle gløderør af, og det fejler ikke noget, men det er et stort arbejde at komme til det, så jeg syntes pengene (613.75) er givet godt ud.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
GertH
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1251
Tilmeldt: 22/08/2010 22:33
Geografisk sted: 4733 Tappernøje

Re: Olifyr oser.

Indlæg af GertH »

Godt gået. I den kulde vi har haft er man jo nærmest bevægelseshæmmet. Mvh. Gert
GertH
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer
Brugeravatar
Avantismo
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 3153
Tilmeldt: 23/12/2005 22:29
Geografisk sted: Syd for Whiskybæltet

Re: Olifyr oser.

Indlæg af Avantismo »

Blæret arbejde.

Respekt til Firserfan fra hovedstaden (y)
Mvh Kim

Audi TT coupe 180 hk CQJ 1998
rj.dk
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 105
Tilmeldt: 19/12/2011 19:30
Geografisk sted: Nord for Kjøvenhaun

Re: Olifyr oser.

Indlæg af rj.dk »

Bjørn T skrev:
rj.dk skrev:Mit var nu druknet i regnvand. :lol: Efter dette mislykkedes et par startforsøg, hvilket sodede fyret til indvendigt. Efter det brændte det dårligere og dårligere lige indtil jeg gav det en benzinkur :P

Tilsyneladende er Eberspächer-fyret sårbart overfor kiksede starter.

Hvordan kan der komme regnvand ind i fyret. :?: :-k :?:



Det er blot et spørgsmål om at køre gennem en dyb nok vandpyt :-
(Husk, som altid, at ironi og sarkasme forekommer i mine indlæg, hvis de anstøder dig, så ignorér dem venligst. Det er nemmest for alle parter.

If it breaks, fix it. If it doesn't break, make it lighter...

Alt, der er over 3 sekunder 0-100, er kun til transport...
Federau
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 40
Tilmeldt: 18/10/2010 22:13
Geografisk sted: Fyn

Re: Olifyr oser.

Indlæg af Federau »

Undskyld jeg bryder ind i denne tråd. Jeg gør det fordi det lader til at der her er nogle medlemmer, der ved noget om oliefyr. For to måneder siden, mens det var meget koldt, stod fyret i min A4 3.0 TDI af. SMC her i Odense fandt ud af, at jeg skulle have et såkaldt "rep-kit". Det kostede 4200.- og med montage (de sagde at det var besværligt, fordi hele fronten skulle af) løb det op i små 10000.- (med 18 % rabat!). Jeg tænkte længe over det og fik det så gjort. Fyret kørte nu fint, men jeg syntes ikke at der var så meget "knald" i det som før reparationen. Jeg var vant til at kølevandet efter 30 minutter var i top (90 grader). Nu kom nålen i termometeret lige akkurat over 50 efter 45 minutter. Da jeg klagede over dette fandt værkstedet efter 3 timers(!) fejlsøgning ud af, at der skulle skiftes en ventil (åbenbart for at lede vandet gennem fyret?!). Jeg fik tilbudt en reparation for 3000.-, idet man ville tage 2 af fejlsøgningstimerne som kulance. Jeg var nu rigtig godt sur, jeg synes de burde have afprøvet hele skidtet inden de samlede tingene. Men da der nu ikke var nogen vej tilbage besluttede jeg at lade udskiftningen af ventilen foretage. Desværre synes jeg stadig, at den ikke varmer nok. Selv nu hvor temperaturen er 4-5 grader om natten, kommer nålen kun lige over 50 grader efter 45 minutter. Det er ikke ret meget bedre end før ventilen blev skiftet.
Mit spørgsmål er nu: Hvor lang tid skal fyret køre for at få fuld varme på kølevandet? Er det min hukommelse der svigter, eller har jeg fået lavet noget lort? Ligeledes, inden fyret stod af, kunne det køre, efter at jeg havde sat i gang. Nu slukker det når jeg giver tænding. Jeg vil sætte stor pris på kompetente udtalelser inden jeg evt. går videre med sagen.
Mvh Manfred Federau
----------------------
A4 3.0 TDI quattro Avant B7 '05 ("vollausstattet")

Triumph TR6 2.5 PI
ph77
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 70
Tilmeldt: 8/06/2010 21:06
Geografisk sted: København

Re: Olifyr oser.

Indlæg af ph77 »

Mit Webasto fyr løfter temp. nålen en smule ind i temp. skalaen på 30 min, dog ikke på de koldeste dage. Der ligger nålen helt til venstre ved start. Jeg har aldrig oplevet at den når 90 grader blot på fyret, men det går til gengæld meget hurtigt ved efterfølgende kørsel, også sammenlignet med hvis fyret ikke har kørt før start. Det er tydeligt at høre motoropvarmingen på motorlyden, så noget batter det altså.
Det er meningen at fyret skal slukke når motoren startes, i hvert fald iht. min instruktionsbog. Har dog aldrig selv testet det.
Venlig hilsen
Peter

A4 Avant, 3.0 TDI quattro 2006
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Olifyr oser.

Indlæg af Bjørn T »

Nu ved jeg ikke om der er forskel på fyret i en 3,0 og 2,5 TDI. men mit fyr kan ikke, efter 45 min. løfte nålen op på 90 gr.

Så vidt jeg ved, slukker mit fyr ikke når jeg starter. Hvis fyret er startet med fjernbetjeningen er der et flammesymbol til højre for uret. Det slukker først når tiden det er stillet til, ophører.

Når mit fyr starter som tilskudsfyr er flammesymbolet der ikke.

PS. Du skal huske på forskellen på udetemperaturen. en forskel fra -5 - +15 er voldsom når det er så lille et fyr der skal varme både vand, motorblok og kabine op.
Ventilen som SMC nævner, kan jeg ikke se skulle have noget at gøre med dine observationer. :-k
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Besvar

Tilbage til "Klima & varmeanlæg"