Oliefyr i a4
Oliefyr i a4
Hej..
Har lidt problemer med mit oliefyr, det holdt med at virke forrig vinter da jeg tror der kom sne i udstødningen det kørte jeg så med i over et år hvor det ikke virkede fik så kigget på det og fandt ud af at fejlen bare skulle slettes med vcds og så virkede det igen.. så langt så godt.. men da jeg så fik det startet op igen osede det helt vildt.. men okay den har jo også holdt stille længe så det var jo meget naturlig men jeg lod den ikke køre færdig tror den kørte 2-3 min hvor jeg så stoppede den igen.. og det gjorde jeg måske 2-3 gange men nu vil den så slet ikke starte eller jo den starter fint op og pumper diesel frem til fyret, men det er som om at den ikke starter "brænderen" får bare fejlen "01406 - Ingen flammedannelse 35-00 -" så mit bedste bud er at tændrøret måske er sodet helt til så det skal skiftes. Men hvad siger i ?
Et andet bud men tror ikke rigtig på det er mit batteri.. det er det samme batteri som sider i den fra da den blev født, kan se at det magic eye ikke lyser så det trænger jo nok til en udskiftning men bilen starter fint hver gang har aldrig haft problemer med at starte. Men hvor meget spænding skal den ligge på, på et helt frisk batteri ? kan se når jeg måler i blokken på fyret at den ligger lige på grænsen... men igen den er over minimum værdien så hælder stadig mest til det tændrør. men hvad siger i ?
Har lidt problemer med mit oliefyr, det holdt med at virke forrig vinter da jeg tror der kom sne i udstødningen det kørte jeg så med i over et år hvor det ikke virkede fik så kigget på det og fandt ud af at fejlen bare skulle slettes med vcds og så virkede det igen.. så langt så godt.. men da jeg så fik det startet op igen osede det helt vildt.. men okay den har jo også holdt stille længe så det var jo meget naturlig men jeg lod den ikke køre færdig tror den kørte 2-3 min hvor jeg så stoppede den igen.. og det gjorde jeg måske 2-3 gange men nu vil den så slet ikke starte eller jo den starter fint op og pumper diesel frem til fyret, men det er som om at den ikke starter "brænderen" får bare fejlen "01406 - Ingen flammedannelse 35-00 -" så mit bedste bud er at tændrøret måske er sodet helt til så det skal skiftes. Men hvad siger i ?
Et andet bud men tror ikke rigtig på det er mit batteri.. det er det samme batteri som sider i den fra da den blev født, kan se at det magic eye ikke lyser så det trænger jo nok til en udskiftning men bilen starter fint hver gang har aldrig haft problemer med at starte. Men hvor meget spænding skal den ligge på, på et helt frisk batteri ? kan se når jeg måler i blokken på fyret at den ligger lige på grænsen... men igen den er over minimum værdien så hælder stadig mest til det tændrør. men hvad siger i ?
BMWho?
Re: Oliefyr i a4
Hej.
Få slettet fejlen og start det op med motoren kørende. Så er du sikker på at det får spænding nok.
Lad det køre tiden ud. Mit er stillet til 45 minutter. Tag dig ikke af at det oser. Det er uforbrændt brændstof der står i fyret p.g.a. at fyret har prøvet at starte.
Jeg ville helt klart skifte batteriet. Fyret er stillet til ikke at starte under en vis spænding.
Det nytter jo ikke noget bilen er dejlig varm, men ikke kan starte fordi fyret har brugt al strømmen.
Få slettet fejlen og start det op med motoren kørende. Så er du sikker på at det får spænding nok.
Lad det køre tiden ud. Mit er stillet til 45 minutter. Tag dig ikke af at det oser. Det er uforbrændt brændstof der står i fyret p.g.a. at fyret har prøvet at starte.
Jeg ville helt klart skifte batteriet. Fyret er stillet til ikke at starte under en vis spænding.
Det nytter jo ikke noget bilen er dejlig varm, men ikke kan starte fordi fyret har brugt al strømmen.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Re: Oliefyr i a4
Det nytter jo ikke noget bilen er dejlig varm, men ikke kan starte fordi fyret har brugt al strømmen.
så fryser man ikke så meget mens man venter på starthjælp
så fryser man ikke så meget mens man venter på starthjælp
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
Re: Oliefyr i a4
ullum skrev:Det nytter jo ikke noget bilen er dejlig varm, men ikke kan starte fordi fyret har brugt al strømmen.
så fryser man ikke så meget mens man venter på starthjælp
Hr. Bettesen er nok rigtig kommet i julehumør.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Re: Oliefyr i a4
hr bettesen er altid i hjulehumør, nu har jeg lige vasket den så den er klar til i morgen
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
Re: Oliefyr i a4
Det er der nogen der burde fortælle puh-gøj - 'kæft vi bøvlede med fyrene i de Boxere vi havde på mit tidligere arbejdeBjørn T skrev:Det nytter jo ikke noget bilen er dejlig varm, men ikke kan starte fordi fyret har brugt al strømmen.
Martin
Gekkoen; A4 1,8T quattro 163hk, B7, 4d, 12/05
The Blue Lady; A4 2,0 130hk, B6, 4d, 11/02, solgt
Vitae brevitate vehicula Gallica
Gekkoen; A4 1,8T quattro 163hk, B7, 4d, 12/05
The Blue Lady; A4 2,0 130hk, B6, 4d, 11/02, solgt
Vitae brevitate vehicula Gallica
Re: Oliefyr i a4
Jeg har prøvet også at have bilen til at køre og så starte fyret men får stadig samme fejl.. så det er ikke batteriet men er der nogle der også tror det bare er det tændrør som skal skiftes ?
BMWho?
Re: Oliefyr i a4
Madz skrev:Jeg har prøvet også at have bilen til at køre og så starte fyret men får stadig samme fejl.. så det er ikke batteriet men er der nogle der også tror det bare er det tændrør som skal skiftes ?
Prøver fyret at starte, og stopper efter ngle sekunder?
kan du høre om brændstofpumpen kører?
Det kan selvfølgelig være gløderøret, men jeg mener de er ret hårdføre.
Gløderøret er nr. 27 Du må kunne se i VCDS om det virker.
Møllen nr. 14 har været faldet af mit fyr. Det gør at brændstoffet ikke bliver pisket/forstøvet og så vi fyret heller ikke starte.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
- Yann
- Audi club DK Adjudant
- Indlæg: 1693
- Tilmeldt: 22/07/2007 11:57
- Geografisk sted: West Sealand County
Re: Oliefyr i a4
Der er ikke noget tændrør. men et gløderør. Er det defekt vil det som regel stå i fejllageret.
Vil tro fejlen ligger i at du har startet det op flere gange, uden at lade det brænde rent.
Hvis der er meget sod på gløderøret, vil det ikke kunne antænde brændstoffet, og ligeledes vil flammevagten ikke fungere korrekt.
Så umiddelbart vil jeg mene det skal renses. Og når du får liv i det igen, så lad det køre en time, så det er brændt helt rent....
Vil tro fejlen ligger i at du har startet det op flere gange, uden at lade det brænde rent.
Hvis der er meget sod på gløderøret, vil det ikke kunne antænde brændstoffet, og ligeledes vil flammevagten ikke fungere korrekt.
Så umiddelbart vil jeg mene det skal renses. Og når du får liv i det igen, så lad det køre en time, så det er brændt helt rent....
Mvh. Yann
Audi A3 1,9 TDI 2001
VCDS
CRecorder
PicoScope
MobilScan
Torque
EOBDFacile
AutoCom
Audi A3 1,9 TDI 2001
VCDS
CRecorder
PicoScope
MobilScan
Torque
EOBDFacile
AutoCom
Re: Oliefyr i a4
Jeg fik skiftet 'flammevagten' sidste vinter - den kan også være defekt.
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10
Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Re: Oliefyr i a4
Yann skrev:Der er ikke noget tændrør. men et gløderør. Er det defekt vil det som regel stå i fejllageret.
Vil tro fejlen ligger i at du har startet det op flere gange, uden at lade det brænde rent.
Hvis der er meget sod på gløderøret, vil det ikke kunne antænde brændstoffet, og ligeledes vil flammevagten ikke fungere korrekt.
Så umiddelbart vil jeg mene det skal renses. Og når du får liv i det igen, så lad det køre en time, så det er brændt helt rent....
Lyder godt.. det vil jeg prøve.. så må ha gang i elsawin for at lure hvordan jeg kommer ind til den så den kan blive renset
skal nok vende tilbage med en update..
Senest rettet af Madz 29/12/2011 22:37, rettet i alt 1 gang.
BMWho?
Re: Oliefyr i a4
Madz skrev:Yann skrev:Der er ikke noget tændrør. men et gløderør. Er det defekt vil det som regel stå i fejllageret.
Vil tro fejlen ligger i at du har startet det op flere gange, uden at lade det brænde rent.
Hvis der er meget sod på gløderøret, vil det ikke kunne antænde brændstoffet, og ligeledes vil flammevagten ikke fungere korrekt.
Så umiddelbart vil jeg mene det skal renses. Og når du får liv i det igen, så lad det køre en time, så det er brændt helt rent....
Lyder godt.. det vil prøve.. så må ha gang i elsawin for at lure hvordan jeg kommer ind til den så den kan blive renset
skal nok vende tilbage med en update..
Det er nr. 26 Den er placeret bag dækslet nr. 21
Det bedste vil være at afmontere fyret, skille det ad og rense det ordentligt, og se efter evt. andre fejl.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Re: Oliefyr i a4
Ja så fik jeg kigget lidt mere på det og fik taget gløderøret ud men det var helt fint og tør og så ud til at virke fint det kunne godt blive pænt varmt
så er lidt på bar bund igen.. så må nok bare bide i det sure æble og få nogle til at kigge på det som har forstand på det
så er lidt på bar bund igen.. så må nok bare bide i det sure æble og få nogle til at kigge på det som har forstand på det
BMWho?
Re: Oliefyr i a4
Tror nu at det er flammevagten.. men nogle der ved om den er til at komme til uden at splitte alt ad ?
BMWho?
Re: Oliefyr i a4
Madz skrev:men nogle der ved om den er til at komme til uden at splitte alt ad ?
Fandt selv svaret i elsaw*n og ja alt skal splittes ad
BMWho?