oliefyr

Indlæg om klima & varmeanlæg
Besvar
josme
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 11/03/2011 20:03

oliefyr

Indlæg af josme »

Ny forumbruger


Tilmeldt: 11/03/2011 20:03
esbjerg
--------------------------------------------------------------------------------

hej jeg roder med mit oliefyr, det er en a4 2,0 TDI mulsanne fra 2007. Ved nogen mon hvad det er for et fyr. Den prøver at starte kører 2 min og stopper så igen,
jeg har netop rodet med den idag, gløderøret virker og det blæser ud af hullet når man prøver at starte den, doseringspumpen kørte ikke (ingen tikken) den fugtede lidt med diesel og det viste sig studsen til trykslangen var tæret lidt jeg prøvede at måle om der kom impulsspænding, men det virkede somom der kun kom 4-6 v og ikke pulserene. Ved nogen her mon hvor man kan købe en ny pumpe for penge, for den skal jo under alle omst. skiftes. er der en der kender nogen der kan reppe, sådan et fyr omkring Esbjerg eller i køre aftand.
vh Johnny
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: oliefyr

Indlæg af Bjørn T »

Hvilken fyr taler vi om. :?: Billed eller type.
Hvordan har du målt puls på pumpen. :?:
Et alm. multimeter vil ikke vise rigtigt , da det ikke kan nå at tænde og slukke lige så hurtigt som pulserne gives. - ca. 170 - 200 slag pr. minut.
Har du udlæst fejkoder. :?:
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: oliefyr

Indlæg af PEB »

Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
josme
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 11/03/2011 20:03

Re: oliefyr

Indlæg af josme »

jeg ved ikke hvad den hedder og jeg prøvede også med en prøvelampe 12v og den blinkede ikke, jeg har ikke foet den fejlkode udlæst, tænkte det måske var doseringspumpen der var defekt, men jeg kan få den til at tikke ved at sætte 12v på den.
vh. johnny
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: oliefyr

Indlæg af Bjørn T »

josme skrev:jeg ved ikke hvad den hedder og jeg prøvede også med en prøvelampe 12v og den blinkede ikke, jeg har ikke foet den fejlkode udlæst, tænkte det måske var doseringspumpen der var defekt, men jeg kan få den til at tikke ved at sætte 12v på den.
vh. johnny

Hvis fyret har prøvet at starte 3 gange uden det er lykkedes, lægger systemet en fejlkode der gør at der ikke kommer brændstof til fyret. Det gøres for at fyret ikke skal fyldes med brændstof.
Derfor er det vigtigt at få udlæst, og om nødvendigt slettet evt. fejlkoder før man går videre.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
LLAudi
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 39
Tilmeldt: 12/05/2010 20:16
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Re: oliefyr

Indlæg af LLAudi »

Har haft den et par gange her i vinter pgr tilstoppet udstødningsrør med sne. Når jeg har startet det med fjernbetjeningen har det ikke kunne gå i gang,og det ser jeg ikke indfra, når jeg så har prøvet det 3 gange går det i fejl, som jeg så har måtte ud i byen og få slette, derefter få smeltet sne i udstødningen, og så køre det igen. Hvis du har sænket bilen skal der kun 20 cm sne før udstødningen til fyret er det laveste punkt, hvis den som min kommer ud i beskyttelse pladen under motoren.
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: oliefyr

Indlæg af Bjørn T »

LLAudi skrev:Har haft den et par gange her i vinter pgr tilstoppet udstødningsrør med sne. Når jeg har startet det med fjernbetjeningen har det ikke kunne gå i gang,og det ser jeg ikke indfra, når jeg så har prøvet det 3 gange går det i fejl, som jeg så har måtte ud i byen og få slette, derefter få smeltet sne i udstødningen, og så køre det igen. Hvis du har sænket bilen skal der kun 20 cm sne før udstødningen til fyret er det laveste punkt, hvis den som min kommer ud i beskyttelse pladen under motoren.

Lige nøjagtig min oplevelse flere gange i vinteren. Jeg bor i et område hvor der ikke bliver ryddet sne. = quattro 8)
Jeg kan heldigvis selv udlæse og slette fejlkoder. :D
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
josme
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 11/03/2011 20:03

Re: oliefyr

Indlæg af josme »

hej igen. Med hensyn til fejlkodeudlæsning, hvad har du til det, er det noget man kan købe, og hvor kan jeg købe den. Jeg kar kikket på ebay.de eg set sådan nogle små instrumenter, men er de gode nok eller skal man skaffe sig softvare til pcen og hvor kan man det.
tlf 26227024
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: oliefyr

Indlæg af Bjørn T »

http://www.netech.dk/index.php/vcds/vcdsprod
Det er måske lidt voldsomt at lægge ud med, men et klubmedlemskab skaber næsten sikkert kontakt til et medlem der vil hjælpe dig mod lidt druer. ;) :D
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Besvar

Tilbage til "Klima & varmeanlæg"