Bule i forskærm

Indlæg om karosseri
Besvar
Martinchr
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 32
Tilmeldt: 12/03/2010 18:33

Bule i forskærm

Indlæg af Martinchr »

Øv - Jeg var i dag så uheldig, at en dame bakkede ind i min forskærm og bulede den. Bilen er 6 mdr. gammel og har gået 16.000 km. Det er derfor lidt ærgeligt at den allerede får en skade...

Bilen ryger til Audi på mandag, men hvordan kan jeg forvente de udbedrer den, og hvad vil være at foretrække.? Er det en ny skærm, eller opretning af den gamle.?

Og kan man kræve en 4-hjuls udmåling for at sikre, at bilen/styrtøjet ikke er blevet skævt.?

Andet jeg bør være opmærksom på.?

Hilsen Martin
Vedhæftede filer
image.jpg
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Bule i forskærm

Indlæg af Høy »

Altså det der kan næsten ikke kvalificeres som en skade. Forskærmen er skruet på og kan helt enkelt udskiftes. Der er muligvis nogle limfuger på din, men det kan gøres. Det kan være lidt problematisk at ramme den rigtige farve, hvis der er metalnams eller glimmer i lakken.

Betydeligt værre, hvis det havde været i nærheden af bagskærmen.

Jeg ville også få den udmålt for at sikre, at forhjulet står som i den anden side, men forsikringen synes næppe, at det er nødvendigt. Der skal meget til for at bøje dele af undervognen, og bilen vil snarere blive skubbet væk, når der ikke er mere smæk på end her. Ellers ville den jo også tabe sporingen, når du kører over en jernbaneoverskæring eller en færgerampe.

Billede

Her er en afmonteret skærm. Det kan næppe betale sig at begynde at hamre på den gamle. Lakeringsomfanget er det samme. Det ville kræve mere tid at pletlakere den gamle end at male en ny.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Bule i forskærm

Indlæg af SorenR »

Rolig nu Alex... Det er jo ligesom de første skrammer man får i sin telefon... Det går over så længe de ikke springer i øjnene når den er nyvasket :mrgreen:
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Martinchr
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 32
Tilmeldt: 12/03/2010 18:33

Re: Bule i forskærm

Indlæg af Martinchr »

Og Audi Gladsaxe (hvor den er købt) havde allerede tid til at lave det d. 10. september :-)

Har nu bestilt tid hos Autohuset Glostrup d. 10. august. Nogle gode/dårlige erfaringer med Autohuset Glostrup.?
Brugeravatar
Frank
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 446
Tilmeldt: 21/01/2003 16:28
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Bule i forskærm

Indlæg af Frank »

Har været hos autohuset glostrup 3x med skader, og har alle 3 x været mere end tilfreds. Pænt stykke arbejde de havde lavet, god service, gratis lånebil (et KRAV fra vores side). alt i alt mere tilfreds end den lokale toyota ejer. :D
Har været der en gang med S6' eren, uden tegn på Brian afprøvning, bilen havde kørt mindre end 100m fra vi afleverede den til vi hentede. :)
MVH Frank

http://audiclub.dk/biler/bil.php?id=256
Audi S6 4.2l Avant 290Hk 1995
Audi A6 2.6l Limousine 150Hk 1995
Martinchr
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 32
Tilmeldt: 12/03/2010 18:33

Re: Bule i forskærm

Indlæg af Martinchr »

Frank skrev:Har været hos autohuset glostrup 3x med skader, og har alle 3 x været mere end tilfreds. Pænt stykke arbejde de havde lavet, god service, gratis lånebil (et KRAV fra vores side). alt i alt mere tilfreds end den lokale toyota ejer. :D
Har været der en gang med S6' eren, uden tegn på Brian afprøvning, bilen havde kørt mindre end 100m fra vi afleverede den til vi hentede. :)


Tak for input Frank, det lyder jo meget betryggende :-)
Martinchr
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 32
Tilmeldt: 12/03/2010 18:33

Re: Bule i forskærm

Indlæg af Martinchr »

Servicen hos Autohuset Glostrup var sådan set fin nok. De havde bilen i 5 dage, da skærmen første gang blev sendt tilbage til maleren pga. dårligt arbejde. Nu 3 uger efter begynder skærmen så at blive mat, og i solskin har den mange swirls. Det er tydeligt at se, at maleren har poleret på den. Så jeg var forbi AG tidligere i dag, som så sendte mig videre til maleren, pierre.dk i Hedehusene. De har nu poleret på skærmen, så det er væk.
Tilbage er nu kun at farven ikke er ramt 100% plet...
Det er fantastisk at det skal være så svært at få lavet et hæderligt stykke malerarbejde ;(
AudiA42010
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 56
Tilmeldt: 16/04/2014 16:38
Geografisk sted: Varde

Re: Bule i forskærm

Indlæg af AudiA42010 »

pierre.dk er og bliver sku en bolsje fabrik, kender mange som har fået lavet noget hos pierre og alle har haft samme resultat som du oplever, dårlig polering, farve tilpasning, og generelt dårlig service, ville aldrig anbefale pierre.dk autolakeringer
Besvar

Tilbage til "Karosseri"