Ny forrude

Indlæg om karosseri
Besvar
Brugeravatar
TGR
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 417
Tilmeldt: 5/04/2010 23:04
Geografisk sted: vendsyssel

Ny forrude

Indlæg af TGR »

Nogen der har styr på hvor man får den billigste nye forrude...min er ved og være træt
Tommy Grønkjær
LE MANS afhængig ;)

A4 B8 avant 1,8 TFSI Multitronic 2012 S-LINE
Navi,dellæder,sportsæder fuld S-Line Lavagrå Pearl effekt


A4 B8 avant 2,0 TFSI Multitronic 2009 ambiente
B&O m/surround,Adaptiv Cruise control,klima Milano læder sæder(beige),magnetic ride,panorama soltag,xenon/Led plus,MMI plus 3G,sports undervogn,optisk parkering plus,fjernbetjent kabine varmer,nøddetræ indlæg,lys pakke,dæk control,stemmestyring.
Quartz grå metallic (SOLGT)
Brugeravatar
M Bruun
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 127
Tilmeldt: 21/02/2013 19:47
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Ny forrude

Indlæg af M Bruun »

Jeg har ikke så meget kendskab til det, Tommy.
Men se nederst på siden :) Må være anerkendt.

http://bilglas.dk/sale/Audi
Mvh
Martin

A5 Coupé 07 - 3.0 TDI - quattro - S-line - B&O
Brugeravatar
TGR
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 417
Tilmeldt: 5/04/2010 23:04
Geografisk sted: vendsyssel

Re: Ny forrude

Indlæg af TGR »

Ahh,tak for den Martin...har sendt dem en pris forespørgsel ;)
Tommy Grønkjær
LE MANS afhængig ;)

A4 B8 avant 1,8 TFSI Multitronic 2012 S-LINE
Navi,dellæder,sportsæder fuld S-Line Lavagrå Pearl effekt


A4 B8 avant 2,0 TFSI Multitronic 2009 ambiente
B&O m/surround,Adaptiv Cruise control,klima Milano læder sæder(beige),magnetic ride,panorama soltag,xenon/Led plus,MMI plus 3G,sports undervogn,optisk parkering plus,fjernbetjent kabine varmer,nøddetræ indlæg,lys pakke,dæk control,stemmestyring.
Quartz grå metallic (SOLGT)
Lars Sand
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 95
Tilmeldt: 1/08/2010 01:24

Re: Ny forrude

Indlæg af Lars Sand »

I min optik så er metoden hvor med de fjerner den gamle rude noget af det vigtigste ved udskiftning af en forrude.
Grundlæggende er det samme teknik der bliver brugt, og så ikke alligevel.
Der føres en pianotråd igennem limningen, og så saves ruden fri. På min gamle Audi kunne jeg se, at der ved denne savning var blevet savet i viduesrammen også, IKKE godt! Dette skyldes højst sandsynligt at savningen er foregået ved håndkraft (der var et mærket fra Dansk Bilglas på ruden).

Carglass har udviklet et stykke værktøj (som de også har patenteret) der skal afhjælpe denne problematik. Det er lidt svært at forklare, men det bliver sat fast på ruden ind og udvendigt med sugekopper og så saves der ellers stille og roligt ved at dreje på nogle håndtag samtidigt med at de sørger for hele tiden at skubbe afskærmnings plastikstykker ind for at undgå evt. skade på rammen.

Carglass i Aalborg har nu udskiftet 2 forruder for mig, og de er yderst professionelle og løser opgaven til topkarakter.

Jeg kan ikke huske prisen for den første rude, men jeg kan huske at jeg var meget forundret over at det ikke kostede mere end det gjorde.
Jeg så aldrig regningen for rude nr. 2 da den blev lavet på forsikringen. Carglass i Aalborg reparerede forøvrigt den gamle lakskade som kom til syne da de skiftede den første rude inden de limede den nye i.

En sidste ting, sørg for at være på værkstedet når de skifter den, så du selv kan holde øje med at de ikke ridser rammen, det er så ærgeligt hvis den begynder at ruste senere...

Jeg har ingen speciel interesse i Carglass frem for andre firmaer, jeg synes bare jeg ville sprede den gode oplevelse jeg har haft med dem.
Lars Sand
Audi A4 Avant 2.0 TDI, 143 hk (2010)
Brugeravatar
TGR
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 417
Tilmeldt: 5/04/2010 23:04
Geografisk sted: vendsyssel

Re: Ny forrude

Indlæg af TGR »

Super godt med indput (y) det du nævner med skade efter rudeskift har jeg også selv oplevet ,men det er nogle år siden..så jeg kan ikke huske hvilket firma det var.
Jeg vil helt klart være tilstede :)
Tommy Grønkjær
LE MANS afhængig ;)

A4 B8 avant 1,8 TFSI Multitronic 2012 S-LINE
Navi,dellæder,sportsæder fuld S-Line Lavagrå Pearl effekt


A4 B8 avant 2,0 TFSI Multitronic 2009 ambiente
B&O m/surround,Adaptiv Cruise control,klima Milano læder sæder(beige),magnetic ride,panorama soltag,xenon/Led plus,MMI plus 3G,sports undervogn,optisk parkering plus,fjernbetjent kabine varmer,nøddetræ indlæg,lys pakke,dæk control,stemmestyring.
Quartz grå metallic (SOLGT)
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2665
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Ny forrude

Indlæg af Høy »

Jeg vil helt klart være tilstede :)


Og hvis de ikke vil have det, skal du køre et andet sted hen. Tag selv et par sikkerhedsbriller med for at vise, at du tager det alvorligt, og så de ikke forviser dig fra stedet af den grund (y) Ellers kan man formodentlig få lov at se rudefalsen, inden de smører primer på (gå væk, når han gør det, det er skide giftigt).

Når ruderammen rådner to år senere, er det med sikkerhed ikke deres skyld ;( => :x .

Hvis man gider at gøre sig umage, kan man sagtens skære ruden ud manuelt. Hvis man får skrammer i falsen, findes der en meget aggressiv grunder, som man kan udbedre med og lime rudelim over næsten med det samme.

Pap-/plaststykkerne er formodentlig for at forhindre skader på beklædningsdele. De kan ikke stoppes så langt ind, at de beskytter falsen.

Hvis det er en klaphat, der har limet ruden i sidste gang, kan alverdens smarte opfindelser ikke helt forhindre skrammer i metallet.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
kenhen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 105
Tilmeldt: 7/08/2008 13:25
Geografisk sted: herning

Re: Ny forrude

Indlæg af kenhen »

TGR skrev:Nogen der har styr på hvor man får den billigste nye forrude...min er ved og være træt


Fik for et halvt år siden skiftet forrude 2 gange hos Dan glas. :( Den første rude var fra Saint Gobain. Den havde i de nederste 5 cm nogle voldsomme forvrængninger. :shock: De havde 10 ruder liggende alle med den samme fejl, så i stedet blev der sat en rude i fra Pilkington. Den var OK og et par hundrede kroner dyrere. :)
Vedhæftede filer
windscreen.jpg
Audi A5 2,0T 2010
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: Ny forrude

Indlæg af SteenTP »

TGR skrev:Nogen der har styr på hvor man får den billigste nye forrude...min er ved og være træt

Hva' så Tommy fik du ruden skiftet og i givet fald hvor og til hvilken pris?

Jeg har fået mig en revne i forruden og skal også op med mulvarpeskindet.... +(
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Brugeravatar
TGR
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 417
Tilmeldt: 5/04/2010 23:04
Geografisk sted: vendsyssel

Re: Ny forrude

Indlæg af TGR »

Hej Steen,nej har ikke fået gjort noget ved det endnu..den er ikke revnet,bare meget slidt ;)
Kigger stadig efter et godt tilbud..
Tommy Grønkjær
LE MANS afhængig ;)

A4 B8 avant 1,8 TFSI Multitronic 2012 S-LINE
Navi,dellæder,sportsæder fuld S-Line Lavagrå Pearl effekt


A4 B8 avant 2,0 TFSI Multitronic 2009 ambiente
B&O m/surround,Adaptiv Cruise control,klima Milano læder sæder(beige),magnetic ride,panorama soltag,xenon/Led plus,MMI plus 3G,sports undervogn,optisk parkering plus,fjernbetjent kabine varmer,nøddetræ indlæg,lys pakke,dæk control,stemmestyring.
Quartz grå metallic (SOLGT)
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: Ny forrude

Indlæg af SteenTP »

Har fået en pris på 3K hos Carglass og 2,5K hos Dansk Bilglas (Inclusive 400 kr i FDM rabat).

Kan huske noget dårlig omtale af Dansk Bilglas for nogle år siden - er der nogen med nylige erfaringer?
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Brugeravatar
Kenneth J
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 80
Tilmeldt: 16/06/2014 10:05
Geografisk sted: Rødovre - Islev
Kontakt:

Re: Ny forrude

Indlæg af Kenneth J »

Uden at have undersøgt det, tror jeg godt jeg kan matche de priser, men med originale ruder. De passer nu engang bedst. :)
Kenneth, mobil 3113 6677
Naviparts.dk Milltek.dk Ampire.dk Følg os også på Facebook!
Alt i salg og eftermontering af originalt ekstraudstyr! Altid rabat til Audiclub.dk brugere - bare spørg!
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Ny forrude

Indlæg af rlarsen »

Er det ikke dækket ind under ens bilforsikring, så det 'kun' er en evt. selvrisiko man skal af med ??
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Ny forrude

Indlæg af jorlund »

På nogen forsikringer skal man købe en særskilt glasforsikring.
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: Ny forrude

Indlæg af SteenTP »

rlarsen skrev:Er det ikke dækket ind under ens bilforsikring, så det 'kun' er en evt. selvrisiko man skal af med ??

Well... i mit tilfælde er det er fastpræmieforsikring med en selvriskio, der er højere end udgiften så det er nogo.

Tror heller ikke jeg ville belaster min forsikring med en skade i denne størrelsesorden alligevel.
Jeg fortrækker at være skadefri - det giver bedre muligheder hvis jeg skulle få lyst til at skifte til et andet selskab.
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Vesterlyng Strand

Re: Ny forrude

Indlæg af SorenR »

SteenTP skrev:Har fået en pris på 3K hos Carglass og 2,5K hos Dansk Bilglas (Inclusive 400 kr i FDM rabat).

Kan huske noget dårlig omtale af Dansk Bilglas for nogle år siden - er der nogen med nylige erfaringer?

http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?p=191765#p191765 :!: :!:
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Ny forrude

Indlæg af rlarsen »

SteenTP skrev:
rlarsen skrev:Er det ikke dækket ind under ens bilforsikring, så det 'kun' er en evt. selvrisiko man skal af med ??

Well... i mit tilfælde er det er fastpræmieforsikring med en selvriskio, der er højere end udgiften så det er nogo.

Tror heller ikke jeg ville belaster min forsikring med en skade i denne størrelsesorden alligevel.
Jeg fortrækker at være skadefri - det giver bedre muligheder hvis jeg skulle få lyst til at skifte til et andet selskab.

Typisk belaster netop sådan en "skade" ikke præmien ;) - men selvfølgelig hvis selvrisikoen er højere en hvad det koster at skifte en forrude, så er det da klart at foretrække selv at betale - sådan vil det jo være ved alle typer af skader.
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: Ny forrude

Indlæg af SteenTP »

rlarsen skrev:
SteenTP skrev:
rlarsen skrev:Er det ikke dækket ind under ens bilforsikring, så det 'kun' er en evt. selvrisiko man skal af med ??

Well... i mit tilfælde er det er fastpræmieforsikring med en selvriskio, der er højere end udgiften så det er nogo.

Tror heller ikke jeg ville belaster min forsikring med en skade i denne størrelsesorden alligevel.
Jeg fortrækker at være skadefri - det giver bedre muligheder hvis jeg skulle få lyst til at skifte til et andet selskab.

Typisk belaster netop sådan en "skade" ikke præmien ;) - men selvfølgelig hvis selvrisikoen er højere en hvad det koster at skifte en forrude, så er det da klart at foretrække selv at betale - sådan vil det jo være ved alle typer af skader.

Der er INGEN skader, der belaster min præmie da jeg har en fastpræmieforsikring så det er ikke derfor.

Hvis jeg får lyst til at skifte alle mine forsikringer over i et andet selskab (hvad jeg gør med jævne mellemrum) må man typisk ikke have haft skader indenfor de sidste 2-3 år for at kunne få elite status i det nye selskab - thats why :)
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Besvar

Tilbage til "Karosseri"