Cover rundt om ratstamme - afmontering

Indlæg om instrumenter & kabine
Besvar
Fluffer
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 16
Tilmeldt: 24/04/2011 23:29
Geografisk sted: Værløse

Cover rundt om ratstamme - afmontering

Indlæg af Fluffer »

I tidernes morgen da jeg monterede fartpilot i min gamle A4 fra 2009, skulle coveret rundt om ratstammen løsnes med vist nok 2-3 skruer fra undersiden. De to dele gik rimelig nemt fra hinanden.

Nu skal jeg til det samme nummer med min "nye" A4 (8K) model fra 2013. Her er der to huller i under coveret, et stort og et lille. Jeg kan fjerne en Torx skrue fra det store hul, og jeg kan mærke at coveret løsnes lidt rundt om rat stammen. Men de to dele sidder stadig sammen. Jeg er usikker på om der sidder en skrue i det lille hul, der holder de to halvdele sammen. Eller om under/over cover nu bare skal vrikkes fra hinanden med en skruetrækker.

Det er sgú lidt pinligt, men jeg er bange for at brække noget i stykker. Er der nogen der har prøver dette på den model, og som måske kan komme med et guldkorn!?

Mvh
Flemming
Audi A4 1,8 TFSi 120 - 2012 (8K)
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Cover rundt om ratstamme - afmontering

Indlæg af 8PJ »

He, he, been there too. Sad en gang i tæt på en time og søgte efter den skrue, som jeg var sikker på, måtte være i den lille hul i beklædningen! Var overbevist om, at mine skruetrækker blot manglede et par centimeeter i at nå skruen.

Der sidder én torx i den underste del af ratstammebeklædningen. Den overste del kan forsigtigt klikkes af hvorved to torxskruer kommer til syne, som holder den nederste del fast.

Se evt. vedhæftede.

Hilsen Per


Fluffer skrev:I tidernes morgen da jeg monterede fartpilot i min gamle A4 fra 2009, skulle coveret rundt om ratstammen løsnes med vist nok 2-3 skruer fra undersiden. De to dele gik rimelig nemt fra hinanden.

Nu skal jeg til det samme nummer med min "nye" A4 (8K) model fra 2013. Her er der to huller i under coveret, et stort og et lille. Jeg kan fjerne en Torx skrue fra det store hul, og jeg kan mærke at coveret løsnes lidt rundt om rat stammen. Men de to dele sidder stadig sammen. Jeg er usikker på om der sidder en skrue i det lille hul, der holder de to halvdele sammen. Eller om under/over cover nu bare skal vrikkes fra hinanden med en skruetrækker.

Det er sgú lidt pinligt, men jeg er bange for at brække noget i stykker. Er der nogen der har prøver dette på den model, og som måske kan komme med et guldkorn!?

Mvh
Flemming
Vedhæftede filer
ratbeklædning A4 8k.pdf
(82.7 KiB) Downloadet 644 gange
ratbeklædning A4 8k_nederste.pdf
(79.42 KiB) Downloadet 639 gange
Fluffer
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 16
Tilmeldt: 24/04/2011 23:29
Geografisk sted: Værløse

Re: Cover rundt om ratstamme - afmontering

Indlæg af Fluffer »

Hej Per
Fantastisk - så tør jeg godt gå videre. Det er de små detaljer der gør forskellen.

Mange tak for hjælpen!

Mvh
Flemming
Audi A4 1,8 TFSi 120 - 2012 (8K)
Besvar

Tilbage til "Instrumenter & kabine"