Video input i MMI 2G??

bilstereo, navigation, telefon, bluetooth m.m., findes her.
Besvar
BWB
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 30
Tilmeldt: 20/07/2015 16:33

Video input i MMI 2G??

Indlæg af BWB »

Hej, jeg har et AMI/RCA kabel liggende. Er det muligt at få video input på MMI 2G med Navi via AMI? Kan det kodes eller skal man have tv tuner? Planen var at sætte et Apple tv til via hdmi/rca omformer. Jeg har søgt og søgt men er ikke blevet klogere.. Det er en A4 B8 fra 09.

Brian
Mvh. Brian
A4 Avant quattro B8 2.0 TFSI S-Tronic S-Line
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Video input i MMI 2G??

Indlæg af Ivan »

Mener, du skal have tv-modul. Hvis du søger audiclub igennem, finder du sikkert andre, der har forsøgt lignende.

RCA <> HDMI skal nok give udfordringer, men på det "altvidende net", er der sikkert nogle konverteringer/ gender-changer, der lover alt muligt. Tvivler meget på, det vil lykkes.

Men pøj pøj med projektet. :)
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
BWB
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 30
Tilmeldt: 20/07/2015 16:33

Re: Video input i MMI 2G??

Indlæg af BWB »

Ja det er jeg også bange for.
Jeg har set flere gøre det på den måde uden problemer. Eneste minus er nok kvaliteten opløsningen. Men kræver en AV indgang.
Jeg må søge videre..
Mvh. Brian
A4 Avant quattro B8 2.0 TFSI S-Tronic S-Line
Brugeravatar
Inside
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 110
Tilmeldt: 13/07/2013 12:54
Geografisk sted: København

Re: Video input i MMI 2G??

Indlæg af Inside »

Jeg har fået tilføjet videofunktion i min Audi A4 B8 fra 2008 med MMI High.

Det første det kræver er, at du har FBAS udgang i din headunit. Du har FBAS udgang hvis du har TV-tuner eller har bakkamera. FBAS stikket ser sådan her ud:
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016101 ... d77326.jpg

Har du ikke FBAS så kan du få det installeret. Jeg havde det ikke, så jeg sendte min headunit til polen og så installerede de stikket og den nødvendige videochip.

Herefter købte jeg en TV-tuner simulator, som går ind og får MMI'en til at tro at der er en org. TV-tuner tilsluttet. I simulatoren er der komposit stik hvor du analogt kan sætte dit video og audio indput til. Skal du have HDMI tilsluttet, så skal du have en HDMI til komposit adapter også.

Jeg har valgt at købe en screen mirror box, hvor jeg kan caste min android/iphone skærm og lyd over på skærm i bilen og derved afspille video eller apps på den måde i bilens display.
Audi A4 B8 1.8 TFSI fra 2008 - Belysningspakke - Audi MMI 2G High m. Navigation - Xenon/LED - Parkeringshjælp - Elektrisk skyde/vippeglastag - Klimakomfortsæder foran i Milano læder - Sort loft - Audi Sound System - Businesspakke med 3-zonet klimaanlæg - 18" 10-eget design, Audi exclusive fælge - Blanke rudelister - el-indstillelig lændestøtte - Fartpilot - førerinformationsdisplay i farve - Uden modelbetegnelse
Besvar

Tilbage til "ICE & MMI (in car entertainment & multimedia interface)"