Skujlt menu i MMI 3g

bilstereo, navigation, telefon, bluetooth m.m., findes her.
Besvar
jesperfr
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 74
Tilmeldt: 6/12/2004 15:05
Geografisk sted: Tåstrup

Skujlt menu i MMI 3g

Indlæg af jesperfr »

Hej alle,

I den skjulte menu i Audi MMI 3g er der en menu der hedder "carmenuoperation"

Er der nogen der ved hvad de tal der står yderst til højre betyder ? og evt. hvad der skal stå for at en menu i MMI bliver enablet, f.eks service interval.

På forhånd tak.

Mvh.

Jesper
Vedhæftede filer
MMI hidden menu.jpg
MMI hidden menu.jpg (62.98 KiB) Vist 8824 gange
2009 A4 3.0 TDI Avant quattro
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Skujlt menu i MMI 3g

Indlæg af rlarsen »

Der findes ikke nogen egentlig oversigt over hvad de forskellige tal betyder - nogle af menu'erne i MMI kan betjenes under kørsel, andre kan ikke - alt efter hvilke tal der vælges, vil den pågældende menu blive slået fra eller være aktiv under kørsel.

Det er dog ikke alle menu'er som er mulige at have aktive under kørsel - selvom man har valgt et tal som for an anden munu er aktiv - Audi bestemmer også her hvad man må og ikke må.
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
jesperfr
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 74
Tilmeldt: 6/12/2004 15:05
Geografisk sted: Tåstrup

Re: Skujlt menu i MMI 3g

Indlæg af jesperfr »

Tak for svaret.

Ved du evt. hvad service interval og instrument cluster, exterior lightning skal stå til for at være aktive i MMI ?

Måske evt. sende et billede af dine indstillinger hvis du har mulighed for det.

På forhånd tak.

Mvh.

Jesper
2009 A4 3.0 TDI Avant quattro
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Skujlt menu i MMI 3g

Indlæg af rlarsen »

Jeg har ikke MMI 3G - men normalt når div. menu'er aktiveres sættes værdien til 5

Dette gælder også for 'Interior light' - men jeg kan se at din værdi er sat til 2 - hvordan virker denne menu under kørsel ?? (det er ikke en standard menu - men en som er blevet aktiveret)
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
jesperfr
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 74
Tilmeldt: 6/12/2004 15:05
Geografisk sted: Tåstrup

Re: Skujlt menu i MMI 3g

Indlæg af jesperfr »

Jeg ved faktisk ikke hvordan den virker under kørsel, men det kan jeg finde ud af. Mit problem er dog at service interval menuen ikke er aktiv, hvilket vil sige at jeg ikke kan nulstille et olie service.
2009 A4 3.0 TDI Avant quattro
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Skujlt menu i MMI 3g

Indlæg af rlarsen »

Er der sat hak under 'car/cardevicelist' ??

Battery - skal normalt også have værdien 5 - din har værdien 3
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
jesperfr
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 74
Tilmeldt: 6/12/2004 15:05
Geografisk sted: Tåstrup

Re: Skujlt menu i MMI 3g

Indlæg af jesperfr »

ok, hvad betyder værdien 3 og hvad betyder 5. Jeg kunne godt tænke mig en liste over hvad de forskellige værdier normalt skal stå til.

Jeg er ret sikker på der er sat hak under car/cardevicelist

Mvh.

Jesper
2009 A4 3.0 TDI Avant quattro
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Skujlt menu i MMI 3g

Indlæg af rlarsen »

Ingen andre end Audi i Tyskland kan fortælle dig hvad du kan - og ikke kan - i Hidden menu'en.

Der er kun én måde at finde ud af hvad de forskellige tal (og menu'er) står for, og det er ved at prøve dig frem - og håbe på at du ikke kommer til at ødelægge noget (skal have en ny enhed, pga. noget er blevet sat som man ikke selv kan ændre tilbage igen).

Hidden menu er en menu hvor man skal være forsigtig med hvad man laver - den er ikke beregnet til alm. brugere.
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Besvar

Tilbage til "ICE & MMI (in car entertainment & multimedia interface)"