Lyd via bluetooth

bilstereo, navigation, telefon, bluetooth m.m., findes her.
Besvar
AudiA42010
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 56
Tilmeldt: 16/04/2014 16:38
Geografisk sted: Varde

Lyd via bluetooth

Indlæg af AudiA42010 »

Jeg var ude at køre i dag og havde aktiveret min mobil via bluetooth til mmi, fik så en lyd optagelse via sms og og vælger afspil, lyden kom jo så ud i bilens lydanlæg, er det normalt? for hvis jeg åbner et andet program på den og vælger afspil kommer der kun lyd i mobil, så nu gad jeg godt vide hvilke funktioner der fungerer via Bluetooth fra mobil til mmi, altså ingen kabler mellem de 2, nogen der kan fortælle mig hvad der kan lade sig gøre og ikke kan lade sig gøre, evt links til sider med sådanne informationer..!

Jeg har mmi 3g plus med hdd, og har også det kabel i handskerummet..!!

på forhånd tak
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Lyd via bluetooth

Indlæg af rlarsen »

Det kunne tyde på at Bluetooth streaming (A2DP) er slået til i den skjulte menu.

Alm. musik burde også kunne afspilles hvis du under Media vælger din telefon som input source - og det skulle være muligt uden AMI kablet.
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
AudiA42010
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 56
Tilmeldt: 16/04/2014 16:38
Geografisk sted: Varde

Re: Lyd via bluetooth

Indlæg af AudiA42010 »

kan ikke se min mobil under source!!!
CasperStoklund
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 25
Tilmeldt: 15/01/2016 06:39

Re: Lyd via bluetooth

Indlæg af CasperStoklund »

Jeg har selv undret mig over noget lign. med forbindelsen mellem min telefon og MMI, kontakter og opringninger over bluetoth fungere rigtigt godt, men kan ikke afspille mit musik fra telefonen og få det ud i bilens højtalere over bluetoth. Kun ved hjælp af AUX stikket i midter konsollen.
CasperStoklund
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 25
Tilmeldt: 15/01/2016 06:39

Re: Lyd via bluetooth

Indlæg af CasperStoklund »

Jeg er lige med på en lytter her da jeg har undret mig over det samme.
Er det muligt via den skjulte menu at aktivere ¨streaming¨af musik fra mobilen ud i MMI over bluetoth?

Casper.
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Lyd via bluetooth

Indlæg af rlarsen »

CasperStoklund skrev:Jeg er lige med på en lytter her da jeg har undret mig over det samme.
Er det muligt via den skjulte menu at aktivere ¨streaming¨af musik fra mobilen ud i MMI over bluetoth?

Casper.

Ja, hvis du har en FL hvor det er muligt at slå til via hidden menu.
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
CasperStoklund
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 25
Tilmeldt: 15/01/2016 06:39

Re: Lyd via bluetooth

Indlæg af CasperStoklund »

En FL? :-k

Har søgt og søgt på youtube for at se om der er lagt en guide op til hvordan det kan lade sig gøre, men uden held.
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Lyd via bluetooth

Indlæg af rlarsen »

CasperStoklund skrev:En FL? :-k

Har søgt og søgt på youtube for at se om der er lagt en guide op til hvordan det kan lade sig gøre, men uden held.


FL = Facelift

Jeg viser her hvor i hidden menu det skal aktiveres: viewtopic.php?f=499&t=36091

Husk også at kode som beskrevet her: http://www.stemei.de/pages/coding/audi- ... halten.php
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
CasperStoklund
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 25
Tilmeldt: 15/01/2016 06:39

Re: Lyd via bluetooth

Indlæg af CasperStoklund »

Det går bare godt, kan ikke få adgang til den skjulte menu, selvom jeg holder Setup+Car knapperne nede, sker der ingenting. :?
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Lyd via bluetooth

Indlæg af rlarsen »

CasperStoklund skrev:Det går bare godt, kan ikke få adgang til den skjulte menu, selvom jeg holder Setup+Car knapperne nede, sker der ingenting. :?

Du skal i modsætning til den 'gamle' 2G trykke begge knapper ned samtidigt- med 2G du kunne klikke en ad gangen (altså således at begge stadig var holdt nede samtidigt).

Ved begge systemer (2G og 3G) skal du holde knapperne nede i 5-6 sek.
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Lyd via bluetooth

Indlæg af rlarsen »

Og jeg går ud fra at du har slået hidden menu til via VCDS ??
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
CasperStoklund
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 25
Tilmeldt: 15/01/2016 06:39

Re: Lyd via bluetooth

Indlæg af CasperStoklund »

Undskyld for det sene svar..

Jeg synes ellers jeg har holdt dem begge inde i forholdsvis lang tid? Og hvad angår det du nævner VCDS, har jeg ikke den fjernest ide om hvordan man slår hverken fra eller til. :-k
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Lyd via bluetooth

Indlæg af rlarsen »

CasperStoklund skrev:Undskyld for det sene svar..

Jeg synes ellers jeg har holdt dem begge inde i forholdsvis lang tid? Og hvad angår det du nævner VCDS, har jeg ikke den fjernest ide om hvordan man slår hverken fra eller til. :-k

Hvis ikke hidden menu er slået til - vil du heller ikke kunne få den frem ;)
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
CasperStoklund
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 25
Tilmeldt: 15/01/2016 06:39

Re: Lyd via bluetooth

Indlæg af CasperStoklund »

Giver meget god mening. ;) Formoder det er noget der skal en computer til for at slå til? :)
Brugeravatar
rlarsen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1325
Tilmeldt: 30/04/2009 16:16
Geografisk sted: København S

Re: Lyd via bluetooth

Indlæg af rlarsen »

CasperStoklund skrev:Giver meget god mening. ;) Formoder det er noget der skal en computer til for at slå til? :)

Korrekt.

Hvis du skriver hvor du kommer fra, kan det være at der er en herinde som kan hjælpe dig.
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)
CasperStoklund
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 25
Tilmeldt: 15/01/2016 06:39

Re: Lyd via bluetooth

Indlæg af CasperStoklund »

Jeg bor i Fredericia, så hvis der er en venlig sjæl i trekants området? :)
Besvar

Tilbage til "ICE & MMI (in car entertainment & multimedia interface)"