Side 1 af 1

Benzinpumpe/relæ

: 16/04/2020 20:59
af GertH
Audi A4 b6 2.0 motortype alt wauzzz8e32a118278 15-10-2001

Hej igen.
Jeg går og roder med ovenstående bil fordi den er meget svær at starte når den er kold. Når den endelig starter efter at have tørnet ret længe 5 gange, kvitterer den med lys/hvid røgsky af det, jeg tror er uforbrændt benzin. Den går meget uroligt i tomgang et par minutter/motor vugger og derefter står den støt på 900 omdr. i tomgang. Den kører så egentlig udmærket så længe det skal være, men lidt tøven ved acc. kan forekomme.
Den har fået den store omgang efter en knækket tandrem med 6 nye ventiler-samtlige ventiltrykkere-olietyve-toppakning-bolte-tandrem-vandpumpe. Temp.føler-knast og krumtapføler. Knastkæde og kædestrammer.
Nu til sagen, jeg har mistænkt benzintryk for at være for lavt og har derfor målt på benzinpumpen og den lader til at være ok rent elektrisk. Hvis jeg måler på ledning til benzinpumpe mens jeg tørner, kan jeg se at der kun kommer 10.5 volt og så går min næste tanke til benzinpumpe relæ. Jeg burde vel kunne måle mindst 12 volt.
Er der en der ved noget om dette, vil jeg blive glad for et skriv her.
Mvh. Gert

Re: Benzinpumpe/relæ

: 16/04/2020 22:26
af JensNo
GertH skrev:Audi A4 b6 2.0 motortype alt wauzzz8e32a118278 15-10-2001

Hej igen.
Jeg går og roder med ovenstående bil fordi den er meget svær at starte når den er kold. Når den endelig starter efter at have tørnet ret længe 5 gange, kvitterer den med lys/hvid røgsky af det, jeg tror er uforbrændt benzin. Den går meget uroligt i tomgang et par minutter/motor vugger og derefter står den støt på 900 omdr. i tomgang. Den kører så egentlig udmærket så længe det skal være, men lidt tøven ved acc. kan forekomme.
Den har fået den store omgang efter en knækket tandrem med 6 nye ventiler-samtlige ventiltrykkere-olietyve-toppakning-bolte-tandrem-vandpumpe. Temp.føler-knast og krumtapføler. Knastkæde og kædestrammer.
Nu til sagen, jeg har mistænkt benzintryk for at være for lavt og har derfor målt på benzinpumpen og den lader til at være ok rent elektrisk. Hvis jeg måler på ledning til benzinpumpe mens jeg tørner, kan jeg se at der kun kommer 10.5 volt og så går min næste tanke til benzinpumpe relæ. Jeg burde vel kunne måle mindst 12 volt.
Er der en der ved noget om dette, vil jeg blive glad for et skriv her.
Mvh. Gert
Du er HELT sikker på at timingen af tandrem/knastkæde er ok?

Da du skrive at den er svær og starte kold, så har du måske en vandtemperatur føler til motorstyringen som er deffekt (det kan godt være at jeg er på skovvandring :)) benzinpumpen tror jeg ikke umiddelbart det er, men måske et tilstoppet benzinfilter hvis det forefindes.

Re: Benzinpumpe/relæ

: 16/04/2020 23:35
af GertH
Jeg er sikker på timing. Den kørte og startede fint i et par uger, men dagen efter en tur på ca 200km, kunne den næsten ikke starte. Motortempføler er skiftet uden det gav nogen forskel. Det samme gælder benzinfilter.
Jeg skylder lige at oplyse at motorlampe tændte ved slutningen af de 200 km og mit simple testudstyr udlæste fejl med for mager forbrænding. (y)

Re: Benzinpumpe/relæ

: 17/04/2020 01:26
af kimenemark
Jeg har haft nogle lignende udfordringer med min A6 4F2 V6 2.4 i slutningen af en meget langvarig fejlfinding (år), som endte med at være en kombination af mange fejl.
Den del af fejlfindingen, som ligner dit problem viste sig at være lambdasonderne.
V6eren har 4. Måtte skifte alle 4 (+ læring) før det specifikke problem var helt væk.
Kender ikke din motor, men måske en ide at kigge på lambdaværdierne med din tester?

Sendt fra min Note8 med Tapatalk
--------------------‐-------------------------------------
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink :) 

Re: Benzinpumpe/relæ

: 17/04/2020 22:50
af GertH
Tak for indput.
Efter jeg havde skrevet i går, fik jeg set at et benzinpumpe relæ kun koster 100,-kr.. så det købte jeg i dag. Nu kan jeg trække 10.8v ud af stikket til benzin pumpen når jeg tørner, men om det skyldes det nye relæ eller fordi jeg har ladet lidt på batteri ved jeg ikke. Det er jo ikke nogen imponerende forskel. Til gængæld startede bilen rimeligt nemt, men ikke godt nok. Tilfældigvis har jeg modtaget en portion nye reservedele til Passat/A4 fra en bekendt der har skiftet Passaten ud med en Volvo og der var en ny lmm imellem. Den prøvede jeg at sætte på og så startede den perfekt. Nu mangler jeg lige at prøve når den har stået 8-12 timer, så det gør jeg i morgen.

Med hensyn til lambda vil jeg tjekke op på det, jeg synes bare at huske at de ikke er aktive i opvarmningsperioden.

Mvh. Gert

Re: Benzinpumpe/relæ

: 18/04/2020 03:34
af kimenemark
GertH skrev:...Med hensyn til lambda vil jeg tjekke op på det, jeg synes bare at huske at de ikke er aktive i opvarmningsperioden...
Ja det giver jo mening, men ikke desto mindre forsvandt mit problem først, da jeg også skiftede de 2 bageste lambdasonder.

Sendt fra min Note8 med Tapatalk
--------------------‐-------------------------------------
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink :) 

Re: Benzinpumpe/relæ

: 18/04/2020 17:48
af JensNo
GertH skrev:Med hensyn til lambda vil jeg tjekke op på det, jeg synes bare at huske at de ikke er aktive i opvarmningsperioden.

Mvh. Gert
Det er de heller ikke.

Re: Benzinpumpe/relæ

: 18/04/2020 20:30
af kimenemark
Lambda var et skud i tågen og har du ikke sensorer efter kat kan det jo alligevel ikke sammenlignes med mit problem.

Hvis du har tålmodighed, kan du evt. prøve at sammenligne og måske finde nogle guldkorn her, hvor jeg fik meget hjælp over længere tid:
http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php? ... e_fid=4074


Sendt fra min Note8 med Tapatalk
--------------------‐-------------------------------------
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink :) 

Re: Benzinpumpe/relæ

: 18/04/2020 21:48
af GertH
kimenemark. Jeg har tidligere fulgt med i dine tråde og har lige hastet igennem igen. Jeg tror faktisk at det problem jeg havde udelukkende kan henføres til LMM. Den havde jeg selv udelukket ved at prøve at starte den og derefter pille stikket af. Så gik motor rigtig dårligt og stoppede. Så jeg antog at LMM virkede som den skulle. Det var så forkert.
Bilen starter i første hug nu og det er fedt.
Tak for diverse indlæg. (y)

Re: Benzinpumpe/relæ

: 19/04/2020 00:52
af kimenemark
Fedt du fik udredet og udbedret fejlen... det er jo det vigtigste... sammen med løsningen her selvfølgelig ... ;-)
Tak :-)

Sendt fra min Note8 med Tapatalk
--------------------‐-------------------------------------
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink :)