Nøgle virker men fjernbetjening gør ikke

Indlæg om elektrisk og elektronisk udstyr
Besvar
Jaebr
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 9
Tilmeldt: 31/07/2017 14:15
Geografisk sted: 2970, Hørsholm

Nøgle virker men fjernbetjening gør ikke

Indlæg af Jaebr »

Hej
Min ene nøgle til min Audi A4 B6 Avant fra 2003 virker fjernbetjeningsdelen ikke mere, selve nøglen virker fint til at åbne dør og starte bil.
Har prøvet at skifte batteri og kode den iflg. vejledning i instruktionsbog, men fjernbetjeningen virker stadig ikke.
Kan man nøjes med at købe fjernbetjeningsdelen og så koden den som beskrevet i bilens instruktionsbog eller skal man have en helt ny komplet nøgle?

På forhånd tak :-)

Vh Jan
bnjw
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 375
Tilmeldt: 15/08/2007 19:33
Geografisk sted: Køge

Re: Nøgle virker men fjernbetjening gør ikke

Indlæg af bnjw »

Havde samme problem på min A6 2003. Jeg købte en ny fjernbetjeningsdel hos AZF. Kostede i omegnen af 400kr.

En ny fjernbetjening skal du vist bruge VCDS eller lign.
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/v ... ching.html
Audi S6 Avant 5.2 2006
Audi A4 Avant 2.6ABC Automatik 1996, org.Bose, kørecomputer, læder sportssæder
Aud A2 3L 2001, helt skrabet for alt udstyr, men billig i drift :D

Tidligere biler:
Audi A6 Avant 2.4 Multitronic 2003
Audi 100 Sedan, 2.6E ABC, 5 speed manuel, 1993
Audi 80 B3 Sedan 1.8E, 1987

Vores datter fortsætter i Audi med:
Audi A2 1.4TDI 2002, Klima (Har aldrig selv prøvet at køre så langt på literen før :D )
Audi A3 1.6 Attraction 1998 (Solgt)
Jaebr
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 9
Tilmeldt: 31/07/2017 14:15
Geografisk sted: 2970, Hørsholm

Re: Nøgle virker men fjernbetjening gør ikke

Indlæg af Jaebr »

OK tak for svar - tænkte nok det ikke bare var at købe en ny og følge instruktionsbogens vejledning...
Det lyder lidt kompliceret så jeg må desværre nok på værksted og få en ny kodet til bilen.
Er der nogen der kender et sted, hvor de kan ordne det eller skal jeg have bilen til Audi?
Brugeravatar
mojo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 348
Tilmeldt: 5/07/2010 23:16
Geografisk sted: galten

Re: Nøgle virker men fjernbetjening gør ikke

Indlæg af mojo »

jeg købte bare ny fjernbetjening til min skoda superb og kodede den efter bogen.
jeg er næsten sikker på du kan gøre det med din også da det er samme årgang.
jeg købte mine på ebay.
Jaebr
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 9
Tilmeldt: 31/07/2017 14:15
Geografisk sted: 2970, Hørsholm

Re: Nøgle virker men fjernbetjening gør ikke

Indlæg af Jaebr »

Tak :-) Jeg tager chancen og køber en på ebay.
Brugeravatar
1531
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 53
Tilmeldt: 30/04/2007 23:14
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Nøgle virker men fjernbetjening gør ikke

Indlæg af 1531 »

Vær lige opmærksom på at flytte den lille "chip" der styrer startspærre over i den nye nøgle!

Sendt fra min GT-P5210 med Tapatalk
Jaebr
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 9
Tilmeldt: 31/07/2017 14:15
Geografisk sted: 2970, Hørsholm

Re: Nøgle virker men fjernbetjening gør ikke

Indlæg af Jaebr »

Hej igen
Jeg har nu købt en ny nøgle med fjernbetjening (samme model og nummer som den, der virker), men den kan heller ikke kodes ind ved at følge anvisningen i instruktionsbogen.
Jeg har også forsøgt at følge flere forskellige vejledninger fundet på nettet, som angiveligt skulle virke til kodning af ny fjernbetjening på en A4 B6, men også uden held.
Der er så måske slet ikke noget galt med min fjernbetjening nr.2 den skal måske "bare" kodes ind igen...
Kan det virkelig være rigtigt at der findes flere forskellige måder at kode en "eksisterende" og en ny fjernbetjening til samme bilmodel?
Er der nogen, der har et bud på hvad jeg kan gøre eller alternativt har kendskab til en omkring Storkøbenhavn eller Nordsjælland, der ved hvordan fjernbetjeningen kodes til bilen?
:-) Jan
bnjw
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 375
Tilmeldt: 15/08/2007 19:33
Geografisk sted: Køge

Re: Nøgle virker men fjernbetjening gør ikke

Indlæg af bnjw »

Jaebr skrev:Hej igen
Jeg har nu købt en ny nøgle med fjernbetjening (samme model og nummer som den, der virker), men den kan heller ikke kodes ind ved at følge anvisningen i instruktionsbogen.
Jeg har også forsøgt at følge flere forskellige vejledninger fundet på nettet, som angiveligt skulle virke til kodning af ny fjernbetjening på en A4 B6, men også uden held.
Der er så måske slet ikke noget galt med min fjernbetjening nr.2 den skal måske "bare" kodes ind igen...
Kan det virkelig være rigtigt at der findes flere forskellige måder at kode en "eksisterende" og en ny fjernbetjening til samme bilmodel?
Er der nogen, der har et bud på hvad jeg kan gøre eller alternativt har kendskab til en omkring Storkøbenhavn eller Nordsjælland, der ved hvordan fjernbetjeningen kodes til bilen?
:-) Jan


Er nu rimelig sikker på du skal bruge VCDS for at kode en ny fjernbetjening ind, som bilen ikke kender i forvejen. Min var dog en A6 Avant 2003, men burde vel være det samme. Prøvede også selv dengang at følge manualen uden held.
Hvis du skal forbi Glostrup engang, så kan vi prøve at se om det virker.

Kan også være det ikke virker fordi alle hukkommelses slots er brugt, som kun kan slettes med VCDS. Mener maks er 5 nøgler, hvorefter man ikke kan få flere på.

Startspærrechippen sidder ikke i fjernbetjeningsdelen, men i klapnøgledelen.
Audi S6 Avant 5.2 2006
Audi A4 Avant 2.6ABC Automatik 1996, org.Bose, kørecomputer, læder sportssæder
Aud A2 3L 2001, helt skrabet for alt udstyr, men billig i drift :D

Tidligere biler:
Audi A6 Avant 2.4 Multitronic 2003
Audi 100 Sedan, 2.6E ABC, 5 speed manuel, 1993
Audi 80 B3 Sedan 1.8E, 1987

Vores datter fortsætter i Audi med:
Audi A2 1.4TDI 2002, Klima (Har aldrig selv prøvet at køre så langt på literen før :D )
Audi A3 1.6 Attraction 1998 (Solgt)
Jaebr
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 9
Tilmeldt: 31/07/2017 14:15
Geografisk sted: 2970, Hørsholm

Re: Nøgle virker men fjernbetjening gør ikke

Indlæg af Jaebr »

Tak, for tilbuddet :-) Jeg har prøvet alle de mange forskellige metoder jeg har kunnet finde på nettet, men uden held. Jeg må nok se om jeg kan finde et sted, hvor de har udstyret til at få den kodet...
Besvar

Tilbage til "Elektrisk udstyr"