Side Assist

Indlæg om elektrisk og elektronisk udstyr
Besvar
clausharder
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 13
Tilmeldt: 3/08/2015 17:13
Geografisk sted: Odense

Side Assist

Indlæg af clausharder »

Hej

Er der nogen der har leget med eftermontering af side assist? Spørgsmålet er om man kan gøre det i to etaper:
1) montering bagi og stadig få p-sensorer til at fungere uden at step 2 gøres. Jeg har p-sensor bagi og foran.
2) udskiftning af spejlskaller og montering af dioder samt knap + kodning

mvh
Claus
diskoboy
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 858
Tilmeldt: 6/06/2007 23:45

Re: Side Assist

Indlæg af diskoboy »

Det kan sagtens lade sig gøre. Det er 2 forskellige systemer.

Radarer i bagkofangerne, dioder i sidespejle og en knap oppe ved højtaleren i øverst i førerdøren.
A4 B8 Avant (facelift)
Blev født som en meget standard udgave - efterhånden er det nemmere at liste hvad den ikke har af udstyr
clausharder
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 13
Tilmeldt: 3/08/2015 17:13
Geografisk sted: Odense

Re: Side Assist

Indlæg af clausharder »

diskoboy skrev:Det kan sagtens lade sig gøre. Det er 2 forskellige systemer.

Radarer i bagkofangerne, dioder i sidespejle og en knap oppe ved højtaleren i øverst i førerdøren.


Ja - præcist. Vil bare gerne være sikker på at alting fungerer som før med bag-sensorerne med sensorerne monteret da jeg ikke lige ønsker at skifte spejlskaller og købe LED-dioderne nu.
diskoboy
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 858
Tilmeldt: 6/06/2007 23:45

Re: Side Assist

Indlæg af diskoboy »

Fik nok kun svaret halvt før.

Dine p-sensorer (4 foran og 4 bagved) fortsætter med at virke som de hele tiden har gjort, men du kan ikke montere radarerne (de 2 bokse på 10x10 cm) i bagkofangeren uden at montere dioderne i sidespejlene.

Side Assist virker kun hvis det hele er monteret.
A4 B8 Avant (facelift)
Blev født som en meget standard udgave - efterhånden er det nemmere at liste hvad den ikke har af udstyr
clausharder
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 13
Tilmeldt: 3/08/2015 17:13
Geografisk sted: Odense

Re: Side Assist

Indlæg af clausharder »

Det er perfekt. Jeg tager det i to step. Så længe sensorerne virker som før så kan jeg altid senere aktivere side assist i MMI og i vcds.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Besvar

Tilbage til "Elektrisk udstyr"