Airbag lampe lyser efter / mens besøg på værksted, og..

Indlæg om elektrisk og elektronisk udstyr
Besvar
barebo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 36
Tilmeldt: 20/08/2011 23:08

Airbag lampe lyser efter / mens besøg på værksted, og..

Indlæg af barebo »

Hej
Fortsættelse af problematik oprindelig beskrevet under "Klimakompressor kører uafbrudt" - hvilket så var en fejl; det er den mindste af de to ventilatorer der er defekt.

ASN 3,0 motor, 2001, 235000 km, Multitronic.

Jeg kørte sidste fredag til Autohaus Kaim i Leck i Slesvig-Holsten for at få skiftet vandpumpe og tandrem og tændrør samt løse ventilatorproblemet. Via mailkorrespondence havde de sporet sig ind på noget, men havde alligevel ikke reservedel/ventilator hjemme den dag. I øvrigt meddeler de, at airbag-kontrollampen lyser og det nok er en sensor, men den har de heller ikke hjemme. Jeg meddeler, at lampen ikke lyste da jeg afleverede bilen. Efter at være kørt hjem og overveje "tilbud" på at fikse det inkl ventilator v. et andet besøg, begynder ved fornyet køretur både kontrollamperne til esp og abs at lyse. Det har de heller ikke gjort før. Airbag-lampen lyser og holder så op efter et stykke tid - nogle gange.
Jeg ringer lørdag formiddag og spørger til problematikken, men Autohaus Kaim vil ikke indrømme at de måske har glemt noget. Jeg fastholder, at jeg ingen problemer havde med bilen/kontrollamperne før de begynde at rode med kodeudlæsninger (som jeg ikke har set) og skift af tandrem/vandpumpe/tændrør.

Hvad synes i ? Har de klokket i det, er der sket noget spontant der får lamperne til at lyse efter tandremskift m.m.? Tekst fra et andet indlæg:

"Når lampe for Airbag fejl er tændt slukker den ikke når fejl forsvinder :, den skal slettes med VCDS /Vagcom" Har de GLEMT det ?..

Jeg overvejer om de skal have chancen for at fikse det - til Sonderpreis som jeg vil foreslå sammen med ventilatorskift og gratis lejebil. Hvad mener i om alt dette?
(For 4 år siden fik jeg skiftet undervogn, fjedre, støddæmpere hos Autohaus Kaim til fuld tilfredshed).

Mvh. Bo
Brugeravatar
Aboje
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 199
Tilmeldt: 10/07/2015 21:05
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Airbag lampe lyser efter / mens besøg på værksted, og..

Indlæg af Aboje »

De har på ingen måde haft grund til hverken at rode med airbag eller VCDS/koder i forbindelse med et relativt "simpel" indgreb med skift af T-rem :?:
Allan Bojesen
4 cylindre er 2 for lidt til bil og 2 for meget til mc :-)

2001 - Audi A4 3,0 V6 Avant quattro
2001 - Audi A3 1,9 TDI 130 5 dørs
2001 - Honda VTR1000 Sp1
Original VCDS fra Netech
barebo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 36
Tilmeldt: 20/08/2011 23:08

Re: Airbag lampe lyser efter / mens besøg på værksted, og..

Indlæg af barebo »

Hej Allan, tak for svar.

Nej jeg mener ikke de har gjort noget bevidst, men aner ikke hvad der kan ske når der lukkes op og rodes... Selv om bilen fylder 15 år om en måned synes jeg det er et besynderligt tilfælde at noget m Airbag, ESP og ABS pludselig er galt..

vh Bo
Besvar

Tilbage til "Elektrisk udstyr"