Bakkamera 2013 A4 Avant B8.5 - Automatisk skift til kamera

Indlæg om elektrisk og elektronisk udstyr
Besvar
thjulstad
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: 17/07/2008 15:32
Geografisk sted: Esbjerg

Bakkamera 2013 A4 Avant B8.5 - Automatisk skift til kamera

Indlæg af thjulstad »

Så fik jeg installeret original delene, kodet og kalibreret. Alt virker fint, men den skifter ikke selv til bakkamera. :-(
Når jeg skifter til "reverse" starter på visningen med parkeringssensorer for og bag som før installationen, og så kan jeg vælge "rear view", hvilket er siden jeg gerne ville have at den viste fra start.

Jeg har kodet:
Adr 19 - Tilføjet 6C "bakkamera"
Adr 5F - Byte 7 bit 1 "back-up camera" aktiveret
Adr 09 - Byte 35 - HEX 34 "PDC for og bag + kamera"
Så er 6C kodet og kalibreret.

I div. vejledninger er det beskrevet at kode i 10- Park/steer assist, men dette modul findes ikke i en B8.5, da det er 09 der klarer det.

Any ideas til at få den til at starte på kamera visning?
Jeg kan kode så PDC ikke er sat til i 5F, så starter den på kamera, men så er der ingen PDC...

/TH
AUDI A4 AVANT B8.5 143HK MULTITRONIC 2013
SOLGT - AUDI A4 AVANT B6 1,8T 163 HK 2003
thjulstad
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: 17/07/2008 15:32
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Bakkamera 2013 A4 Avant B8.5 - Automatisk skift til kame

Indlæg af thjulstad »

thjulstad skrev:Så fik jeg installeret original delene, kodet og kalibreret. Alt virker fint, men den skifter ikke selv til bakkamera. :-(
Når jeg skifter til "reverse" starter på visningen med parkeringssensorer for og bag som før installationen, og så kan jeg vælge "rear view", hvilket er siden jeg gerne ville have at den viste fra start.

/TH


Så fik jeg det løst :D :

With VCDS go to Controller 09 Central Electrics, then Long Coding, Long Coding Helper, Select Byte 35 and tick bit 4. This will change the HEX value to 34. Once Coded you need to go into the Parking Sensor Menu on the MMi, then disable Display and then re-enable the display. The Reverse Camera will now be default when reverse is selected and the OPC display will show on the right side.

Make sure 6C is ticked in CAN gateway Installation list.
Make sure 5F is coded for byte 7 bit 1. Reboot MMI. Make sure 6C is coded correctly. Usually 1021008.

Follow that to the letter and you should be in business.


/Thomas
AUDI A4 AVANT B8.5 143HK MULTITRONIC 2013
SOLGT - AUDI A4 AVANT B6 1,8T 163 HK 2003
Besvar

Tilbage til "Elektrisk udstyr"