Bremselys står og blinker, selv om bilen er slukket

Indlæg om elektrisk og elektronisk udstyr
Besvar
Brugeravatar
thorvala
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16/01/2008 22:25
Geografisk sted: VestSjælland

Bremselys står og blinker, selv om bilen er slukket

Indlæg af thorvala »

Hej igen.

Min kone troede der var nogen der var ved at stjæle vore bil igår da hun stod og vaskede op og bilen pludselig begyndte at lyse fra bremse lyset.

Efter jeg har afmonteret strøm har jeg taget min bremsekontakt ud, men det har desværre ikke hjulpet, den står stadig og kører op og ned i styrke på bremselyset og ikke med noget fast interval

esp lampen i bilen lyser også. Og jeg har ikke fået læst fejl på den endnu.

Jeg tænker og der Kan der være et relæ der har forbindelse til bremselyset der er blevet for fugtigt??

Eller der måske var en stelforbindelse der var lidt løs.

Men har ingen anelse hvor jeg skal lede ud og bremsekontakten som bliver skiftet i morgen selv om den jo nok ikke fejler noget.

Håber der er nogen der har oplevet lidt det samme mærkelige problem, da google ikke har være til meget hjælp.

mvh

Lars
VCDS 11.11.3
-----------------------------------------------------
Nu : 2003 A4 2.4 BDV V6 AVANT 170 HK (178HK/214nm målt 18/6-11) ( 182HK/212nm målt 8/5-10 )

Før: A4 B5 1.8 quattro 1996
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Bremselys står og blinker, selv om bilen er slukket

Indlæg af Høy »

Prøv at se på kontakten. Du skulle kunne se eller måle, hvilke ben der parvist hører sammen, hvis der er flere end 2 (typisk 2 eller 4, hvis der er 2 kredse). Bagefter tjekker du tilslutningen ved pedalen. Hvis der er plus i begge ben i et par, er der en kortslutning til plus et sted i ledningen. Sikringen går ikke, fordi det ikke er en kortslutning til stel, men igennem bremselyset. Hængselmuffen er et godt bud, hvis det er en Avant.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
thorvala
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16/01/2008 22:25
Geografisk sted: VestSjælland

Re: Bremselys står og blinker, selv om bilen er slukket

Indlæg af thorvala »

Høy skrev:Prøv at se på kontakten. Du skulle kunne se eller måle, hvilke ben der parvist hører sammen, hvis der er flere end 2 (typisk 2 eller 4, hvis der er 2 kredse). Bagefter tjekker du tilslutningen ved pedalen. Hvis der er plus i begge ben i et par, er der en kortslutning til plus et sted i ledningen. Sikringen går ikke, fordi det ikke er en kortslutning til stel, men igennem bremselyset. Hængselmuffen er et godt bud, hvis det er en Avant.

\Alex


Hey Høy

Efter jeg fik fejludlæst bilen og gået lednigerigennem, var den eneste tilbageblivende fejl at mit modul til anhængertrækket er defekt.

1 Fault Found:

01517 - Control Module for Trailer/Towing Sensor (J345)

49-00 - No Communications

Dette set i lys med at jeg for en lille måned siden kørte med " spøgelsetrailer". (Bilen syntes at der var en trailer påmonteret og meldte derfor fejl på lys på traileren.)

Så er konklutionen at det må være det defekte modul der har spøget. Muligvis fordi der har været vand/fugt i modulet.

Bilen står heldigvis ikke blinker mere og den melder ingen fejl på esp længere under kørsel.

mvh

Lars
VCDS 11.11.3
-----------------------------------------------------
Nu : 2003 A4 2.4 BDV V6 AVANT 170 HK (178HK/214nm målt 18/6-11) ( 182HK/212nm målt 8/5-10 )

Før: A4 B5 1.8 quattro 1996
Brugeravatar
thorvala
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16/01/2008 22:25
Geografisk sted: VestSjælland

Re: Bremselys står og blinker, selv om bilen er slukket

Indlæg af thorvala »

6 mdr senere har jeg skiftet mit eletronikmodul til anhængertrækket. Det var fyldt med vand :roll: . nu virker alt igen.
VCDS 11.11.3
-----------------------------------------------------
Nu : 2003 A4 2.4 BDV V6 AVANT 170 HK (178HK/214nm målt 18/6-11) ( 182HK/212nm målt 8/5-10 )

Før: A4 B5 1.8 quattro 1996
Besvar

Tilbage til "Elektrisk udstyr"