Centrallås virker ikke

Indlæg om elektrisk og elektronisk udstyr
Besvar
KimC
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 141
Tilmeldt: 25/02/2007 15:13
Geografisk sted: Nykøbing F.

Centrallås virker ikke

Indlæg af KimC »

Hejsa
Centrallås-systemet virker ikke lige for tiden på min bil, og benzindækslet er låst og jeg skal tanke, hvad kan jeg gøre????

Centrallåsen har virket sådan on/off i længere tid, hænger på en eller anden måde sammen med loftlyset i kabinen. Har kunnet få det til at virke ved at slå tænding til og fra og skiftevis låse/låse op indefra og pludselig virker alt normalt i måske 14 dage, men så bliver den gal igen.
Bilen har lige været på værksted for at få styreenheden som sidder i førerdøren skiftet, da de mente det var den, som lavede fejl, men det ændrede ikke noget. De har også tjekket vacuumslangerne og de var ok. De kan ikke finde fejlen.

Nogen gode forslag så jeg kan få tanket????
Mvh. KimC

Audi A4 - 2,8 - 174 HK - AAH - 1995
Brugeravatar
jape
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 569
Tilmeldt: 27/11/2003 17:21
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Centrallås virker ikke

Indlæg af jape »

Mener at du kan nødåbne tankdæksel inde fra bagagerummet. Prøv at kigge i instruksionsbogen.
Jeg har ikke en løsning på centrallåsen. Det kan være kablet der går ud i bagklappen der er kortsluttet, men der kan være mange årsager.
2010 Audi A4 Allroad 3,0 TDI quattro
2000 Audi TT 1,8T quattro (APX)
2002 Audi A4 2,5 TDI avant quattro (AKE) (solgt)
2000 Audi TT 1,8T quattro (AJQ) (solgt)
1994 Audi 80 2,6 E limo (ABC) (solgt)
KimC
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 141
Tilmeldt: 25/02/2007 15:13
Geografisk sted: Nykøbing F.

Re: Centrallås virker ikke

Indlæg af KimC »

Hej Jape

Hvor svært kan det være, har overhovedet ikke tænkt på instruktionsbogen. MEN det stod der og det virker. Dækslet er åbnet og der bliver tanket i morgen tidlig :D

Har dog stadig problemet med centrallåsen :(
Mvh. KimC

Audi A4 - 2,8 - 174 HK - AAH - 1995
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Centrallås virker ikke

Indlæg af Høy »

Prøv at befamle ledningsmanchetten imellem hængslerne i fordøren. Hvis du fjerner den eller trækker den til side, vil du muligvis finde møre/dårlige ledningsisoleringer eller lignende problemer. Bilen er jo ikke ny mere, og 50.000 bøjninger af ledningerne har næppe gjort dem til effektivt isolerede superledere ;|

Ellers kan du prøve at fritlægge pumpen i højre side af bagagerummet og tvinge den til at køre eller sætte tryk/undertryk på slangen (ikke for meget tryk, så flækker slangerne bare).

Systemet er ikke voldsomt kompliceret, men det er bagdel at pille dørbeklædningerne af.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
KimC
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 141
Tilmeldt: 25/02/2007 15:13
Geografisk sted: Nykøbing F.

Re: Centrallås virker ikke

Indlæg af KimC »

Høy skrev:Prøv at befamle ledningsmanchetten imellem hængslerne i fordøren. Hvis du fjerner den eller trækker den til side, vil du muligvis finde møre/dårlige ledningsisoleringer eller lignende problemer. Bilen er jo ikke ny mere, og 50.000 bøjninger af ledningerne har næppe gjort dem til effektivt isolerede superledere ;|

Ellers kan du prøve at fritlægge pumpen i højre side af bagagerummet og tvinge den til at køre eller sætte tryk/undertryk på slangen (ikke for meget tryk, så flækker slangerne bare).

Systemet er ikke voldsomt kompliceret, men det er bagdel at pille dørbeklædningerne af.

\Alex


Det vil jeg prøve Alex, skal nok vende tilbage når jeg får løst problemet :)
Mvh. KimC

Audi A4 - 2,8 - 174 HK - AAH - 1995
Besvar

Tilbage til "Elektrisk udstyr"