Komformodul virker ikke - elvinduer og elsoltag

Indlæg om elektrisk og elektronisk udstyr
Besvar
Sparre
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 10
Tilmeldt: 24/06/2013 21:25
Geografisk sted: Dronninglund

Komformodul virker ikke - elvinduer og elsoltag

Indlæg af Sparre »

Hej,

Jeg har en Audi A4 Avant B7 8E fra 2007 som jeg er glad for. Dog fik jeg pludselig i perioder fejl på de elektriske vinduer samt det elektriske soltag således de ikke kunne åbnes/lukkes - og nu virker de slet ikke.

Min mekaniker kunne ikke finde fejl på systemet, så jeg ringede til Audi. Det var ikke et problem de kendte til, så bilen skulle forbi dem til fejlsøgning. De har nu meldt tilbage at det er komfortmodulet som skal skiftes. Jeg har betalt 2000kr i fejlsøgning - og de vil så have yderligere 4500 for at skifte modulet.

Jeg vil nu høre om der er nogen som har erfaring med selv at skifte komformodulet - og om der er noget jeg i så fald bør være opmærksom på? (jeg er slet ikke en mekanikertype:-))

Jeg tror det er "8E0959433BT" jeg har siddende - men er der nogen som kan fortælle hvor det sidder? Og skal det forbi Audi igen hvis jeg selv skifter det? Eller er det plug-and-play? Er der evt. noget med at den kan erstattes af en tilsvarende del som ikke hedder "BT", men nu hedder noget andet?

På forhånd tak

Rasmus
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Komformodul virker ikke - elvinduer og elsoltag

Indlæg af 8PJ »

Modulet er placeret under tæppet under førersædet. Du kan finde et brugt på eksempelvis ebay for under 1.000 kr. Modulet er nemt nok at skifte selv, men skal kodes som det gamle. Har man VCDS er det en simpel sag (eksisterende koder udlæses inden skift af modulet - med mindre det er helt defekt - og det "nye" model kodes tilsvarende). Der findes flere moduler, som kan anvendes i stedet for det oplyste partnummer.


Mvh Per J

Sparre skrev:Hej,

Jeg har en Audi A4 Avant B7 8E fra 2007 som jeg er glad for. Dog fik jeg pludselig i perioder fejl på de elektriske vinduer samt det elektriske soltag således de ikke kunne åbnes/lukkes - og nu virker de slet ikke.

Min mekaniker kunne ikke finde fejl på systemet, så jeg ringede til Audi. Det var ikke et problem de kendte til, så bilen skulle forbi dem til fejlsøgning. De har nu meldt tilbage at det er komfortmodulet som skal skiftes. Jeg har betalt 2000kr i fejlsøgning - og de vil så have yderligere 4500 for at skifte modulet.

Jeg vil nu høre om der er nogen som har erfaring med selv at skifte komformodulet - og om der er noget jeg i så fald bør være opmærksom på? (jeg er slet ikke en mekanikertype:-))

Jeg tror det er "8E0959433BT" jeg har siddende - men er der nogen som kan fortælle hvor det sidder? Og skal det forbi Audi igen hvis jeg selv skifter det? Eller er det plug-and-play? Er der evt. noget med at den kan erstattes af en tilsvarende del som ikke hedder "BT", men nu hedder noget andet?

På forhånd tak

Rasmus
Sparre
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 10
Tilmeldt: 24/06/2013 21:25
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Komformodul virker ikke - elvinduer og elsoltag

Indlæg af Sparre »

Hej Per,

Tak for svar. Desværre så virker modulet slet ikke mere - så forventer ikke at kunne komme i kontakt med modulet og få udlæst koderne. Så nu er jeg i tvivl om hvad jeg har af muligheder - er det kun at gå den dyre vej til Audi? Eller bør det stadig være muligt at købe et brugt modul og få læst et nyt sæt koder ind andetsteds fra?

Hvis jeg skal finde et kompatibelt modul på nettet - hvordan ved jeg så hvad der er kompatibelt? UPDATE - min menkaniker mener at modulet hedder "8e0950433cn" - men dette kan jeg slet ikke finde brugt på nettet - er der nogen som ved om der findes kompatibelt modul jeg kan benytte? Og hvad gør jeg med at få læst koderne ind hvis ikke jeg kan komme i kontakt med det defekte modul?


På forhånd tak

Rasmus
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Komformodul virker ikke - elvinduer og elsoltag

Indlæg af PEB »

Jeg kan kode det for dig og jeg kan sikkert også skaffe et brugt modul.
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Besvar

Tilbage til "Elektrisk udstyr"